Hallo,
Net wezen rijden in De Wijk maar motor liep aan het eind van de eerste ronde warm toen ik stond te wachten. Dacht dat het kwam doordat ik te lang stil stond na zwaar ploegwerk. over de weg terug gereden en af laten koelen. Bij 2e ronde meteen na 2 weilanden weer te warm en roken. radiateur was redelijk vrij van modder en koelwater helemaal vol. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
vorige week nog prima gereden en nergens last van
motor te warm
Moderator: ghulst
Vertel ff welk merk / model motor dat je hebt.
Is het een Japanner dan heeft hij standaard vaak een 1.2 bar dop op de radiator, terwijl het koelsysteem gerust een dop van 1.6 bar aankan.
Verder zou je de koelvloeistof van Putoline kunnen gebruiken, bij de betere crossdealert.
Is het een Japanner dan heeft hij standaard vaak een 1.2 bar dop op de radiator, terwijl het koelsysteem gerust een dop van 1.6 bar aankan.
Verder zou je de koelvloeistof van Putoline kunnen gebruiken, bij de betere crossdealert.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo mar 17, 2013 16:40
ja dat is wel handig inderdaad. is een ktm exc 525uit 2004
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo mar 17, 2013 16:40
zal is een andere dop halen dan (als dat voor ktm ook geldt). zat te denken aan de waterpomp, te weinig doorstroming.. of is dat niet waarschijnlijk?
bedankt alvast.
bedankt alvast.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Andere dop en/of koelvloeistof zijn lapmiddelen, lost de oorzaak niet op.
Wat het is weet ik niet maar dat ie zo snel warm loopt klopt niet.
Wat het is weet ik niet maar dat ie zo snel warm loopt klopt niet.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Gisteren heb ik er in de Wijk heel veel zien stomen van het kokende water. Als het nu een keer incidenteel is dan zou ik me er niet druk om maken. De mijne ging ook even stomen... iedere ronde op precies dezelfde plek.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo mar 17, 2013 16:40
ok bedankt zover. Eerst waterpomp maar ns controleren.
Het heeft inderdaad ook te maken met het parcours en type motor.
Bijvoorbeeld een CRF450 heeft meer koeling nodig dan een KTM450.
Ligt er ook een beetje aan voor wat voor een discipline de motor is gemaakt.
Trouwens Ilja, als je in de 2 met een 380 door een weiland moet zegt het genoeg over de conditie
Bijvoorbeeld een CRF450 heeft meer koeling nodig dan een KTM450.
Ligt er ook een beetje aan voor wat voor een discipline de motor is gemaakt.
Trouwens Ilja, als je in de 2 met een 380 door een weiland moet zegt het genoeg over de conditie
verstand op nul en nadenken
ik heb een 520 exc , zonder thermostaat en slechts 1 keer koelproblemen gehad die te wijten waren aan de radiateurdop.
expansie vaatje (ik heb ze op een exc van dat type nog niet eerder gezien) dient om koelvloeistof op te vangen dat uit de radiateur geperst wordt. lijkt me niet dat die op een bepaalt peil dient te staan.
er bestaat een setje waarbij je een bredere pomp waaier en een adapter monteert tussen het pomphuis , waardoor je meer circulatie krijgt in het koelsysteem , ik betwijfel echter of het veel helpt , je radiateurs moeten immers het afkoelen doen.
expansie vaatje (ik heb ze op een exc van dat type nog niet eerder gezien) dient om koelvloeistof op te vangen dat uit de radiateur geperst wordt. lijkt me niet dat die op een bepaalt peil dient te staan.
er bestaat een setje waarbij je een bredere pomp waaier en een adapter monteert tussen het pomphuis , waardoor je meer circulatie krijgt in het koelsysteem , ik betwijfel echter of het veel helpt , je radiateurs moeten immers het afkoelen doen.
4 strokes only !!