Hallo iedereen,
Het is weer even geleden dat ik hier iets heb gepost, maar ik ben dan ook druk bezig geweest
Ik vraag me af wat jullie hier van vinden:
Wat is de goedkoopste (moderne) enduro in onderhoud? Ik bedoel hiermee vooral het type? 4T 250, 2T 300, .... ??? Bedoeling is dan ook dat een offroad motorfiets wel meer dan een jaar of vier meegaat...
Men zegt wel eens dat een "groot onderhoud" van een 4T veel kost, maar wanneer de 2T inwendig moet worden vernieuwd, kost dit m.i. toch ook wel wat?
Groetjes,
ohja: koken kost geld, dat spreekt voor zich hé
goedkoopst te onderhouden enduro?
Moderator: ghulst
De goedkoopste enduro in onderhoud is toch gewoon diegene die je stil laat staan in de schuur.
Op het moment je de enduro gaat gebruiken gaat deze geld kosten en op welke manier je hem gebruikt en de frequentie daarvan bepaald de uitgaven die nodig zijn voor het onderhoud.
Op het moment je de enduro gaat gebruiken gaat deze geld kosten en op welke manier je hem gebruikt en de frequentie daarvan bepaald de uitgaven die nodig zijn voor het onderhoud.
CRF450X '08
Er wordt nogal makkelijk gezegd dat een 2T goedkoper is in onderhoud, maar denken jullie niet dat de totale eindkost na X aantal km. gelijk zal zijn?? Iemand al zodanig eel enduro's versleten dat hij hier wat ervaring mee heeft?
als je het over bijv. 2 jaar bekijkt zullen de kosten ong hetzelfde zijn, het voordeel van een 2takt is dat je wat vaker kleine kosten hebt en bij een 4takt meestal ineens veel kosten
nee ik ben niet getrouwd mijn schoonmoeder kan geen kinderen krijgen!
Als er al een prijsverschil op zit, word je er volgens mij echt niet rijker van. Ik denk dat je eerder naar het motorkarakter moet kijken dat je het meeste ligt. Ik was van plan een 4T te kopen. Na een testritje op een vriend zijn motor, heb ik toch terug voor een 2T gekozen. Whatever it costs
Husaberg TE250
Voordeel van een tweetakt is dat het onderhoud wat simpeler te doen is. Geen kleppen, klepzittingen, nokkenas, oliepomp, nokkenasketting en timing om rekening mee te houden.
Cilindertje is er in 15min af..
Maar een tweetakt gebruikt echt veeel meer benzine.. en mengsmering. Daarnaast moet je (als je veel rijd) eens per jaar het zuigertje wisselen (of de veren als de zuiger nog binnen tolerantie is). Bij een 4takt moet je weer vaak olie+filters doen..
Dus kwa kosten ontloopt het elkaar niet heel erg veel.. vooral sleutel- en onderhouds gemak, gewicht en motorkarakter zijn bepalend..
Cilindertje is er in 15min af..
Maar een tweetakt gebruikt echt veeel meer benzine.. en mengsmering. Daarnaast moet je (als je veel rijd) eens per jaar het zuigertje wisselen (of de veren als de zuiger nog binnen tolerantie is). Bij een 4takt moet je weer vaak olie+filters doen..
Dus kwa kosten ontloopt het elkaar niet heel erg veel.. vooral sleutel- en onderhouds gemak, gewicht en motorkarakter zijn bepalend..
idd, dus als iemand nog een makkelijk te onderhouden motor zoekt: http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... mympSeller
nee ik ben niet getrouwd mijn schoonmoeder kan geen kinderen krijgen!