DR650 RSE onderdelen......

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
krhilbil

Hallo!

Ik moet me nog voorstellen dus ik zal dat gelijk even doen.
ik ben Kevin en ik wou me al aanmelden op dit forum maar had nog geen allroad ofzo (ik had een yamaha fazer, niet echt noppen dus)
die heb ik verkocht en toen heb ik een DR650 RSE gekocht en wou ik dus op het forum mee kletsen...

ik heb de DR650 3 weken geleden gekocht ongeveer, heb er welgeteld een kilometer of duizend mee gereden, en toen ging het volledige blok naar de hemel

alles is kapot.... en als ik zeg alles dan bedoel ik ook wel redelijk letterlijk alles... :'(
huilen dus...

een blok is te duur
vandaar dus een beetje half een verkoop bericht.. maar als er iemand is die onderdelen zoekt voor een DR650 RSE? ik heb werkelijk ALLES er van liggen
de kappen en tank etc zien er nog uit alsof ze nieuw zijn en de velgen etc ga zo maar door..

zoek je wat mail me maar voor fotos ed
de DR was/is Rood en het is een rsE

kevinhillebrand apenstaartje hotmail punt com
futurist

leg eens contact hier op het forum met Carlo, misschien kan die je uit de brand helpen met een blokje, of de hulp voor repareren, helemaal lijkt me nogal rigoreus, moet de drijfstang eerst een rondje door het blok hebben gedaan om daarna alsnog de zuiger door de kop te boren.......
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
krhilbil

Hey Futurist

even voor iedereen, de motor is in 1 koop weggegaan, iemand had veel nodig van wat er nog wel goed was aan de motor :)

ik zal je vertellen wat ik aantrof toen ik de kop lichtte.

om te beginnen kromme kleppen. die bleven open staan
er was geen zuiger meer te bekennen enkel een drijfstang met een zuigerpen er aan vast.
de zuigerpen had groeven gemaakt in de cilinderwand
de onderste (dunnere) delen van de cilinder waren afgebroken,
de drijfstang zelf was krom.
de bigend lagers waren volkomen verdwenen,
er waren hier en daar wat dingetjes afgebroken.
er was een scherfje van iets tussen de nokkenasketting terecht gekomen waardoor deze niet soepel meer was.
oftewel, ravage

groetjes Kevin
de antrapper

8) Dag kevin, fijn je gekend te hebben.
Gr HansD
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Leo

krhilbil schreef:.....er waren hier en daar wat dingetjes afgebroken.....
Leuke omschrijving van een komplete meltdown :lol:

Maarruhhhh ................ welke motor gaat er nu gekocht worden ?
futurist

volgens mij is motorrijden dan misschien wel niks voor jou, 3/4 van wat je opnoemt gaat alleen maar kapot als bij 240 het spul kapot gaat en anders heb je heel lang met onheilspellende geluiden door gereden, dat moet je normaal aan het hart gaan als je doorrijd met geluiden onder je van een oude goederentrein.
suc6 verder enne bedankt voor je (alleen comerciele) uitstap hier, misschien later met een echte big en fijne big ervaringen hier eens terug op het forum
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
krhilbil

Misschien is motorrijden niks voor mij?
Wat is dat nou weer voor reactie....

Ik rij al een aantal jaren elke dag van het jaar motor.
Ik weet bijna zeker dat ik meer km rij dan 99% van iedereen op het forum. Dus ik mag mezelf toch wel rekenen onder "echte" motorrijder.

Deze DR had ik gewoon nog maar een week of 2 en ik weet helemaal niet hoe zoiets hoort te klinken natuurlijk.
Heb altijd op watergekoelde vtwins en 4cils gereden

Maar er was vergeleken met andere 1cil (dr350) geen raar geluid. Luchtkoeling maakt nu eenmaal wat meer lawaai en zo'n dikke 1 cilinder stamper is zoiezo blijkbaar vaak kapot bij aanzienlijk weinig km ( ben ik nu ook achter)

Maargoed ik heb nu een africa twin :)

En de dr is in zn geheel verkocht aan iemand die wat onderdelen nodig had die nog wel heel waren :)

Ik wou graag op het forum maar had er niet echt de kans voor met maar zo korte tijd een allroad.

Groeten Kevin
Laatst gewijzigd door krhilbil op wo dec 12, 2012 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
krhilbil

Leo schreef:
krhilbil schreef:.....er waren hier en daar wat dingetjes afgebroken.....
Leuke omschrijving van een komplete meltdown :lol:

Maarruhhhh ................ welke motor gaat er nu gekocht worden ?
Haha tsja shit happens.
Nu heb ik een rd07 africa twin uit 1999

Ben een beetje genezen van mijn grote 1cilinders
futurist

nou ja dat bedoel ik, " dikke ééncilinders gaan nou éénmaal vaak kapot met weinig kilometers, "
blijkbaar is het dus idd niks voor jou, je conclusie's zijn in ieder geval nergens op gebaseerd, klopt wij rijden hier allemaal eigenlijk nooit en alleen maar als het zonnetje schijnt en al onze fietsen hebben amper 15000km op de teller staan
succes met de twin
futurist
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki

beetje lief blijven Futurist, je begint een oude mopperkont te worden..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ans

Je haalt me de woorden uit de mond Zappa
Leo

krhilbil schreef:Nu heb ik een rd07 africa twin uit 1999

Gadverderrie wat een lelijke fiets is dat zeg zo`n africa twin.
Niks voor ons :wink: :wink:
aq-forte1.jpg
Heel veel plezier met je nieuwe liefde
de antrapper

zappa.suzuki schreef:beetje lief blijven Futurist, je begint een oude mopperkont te worden..
8) Hé hé dat is mijn werk :shock:
krhilbil

Oei die is inderdaad lelijk :/ achja ieder zn ding
Die van mij lijkt daar ook absoluut niet op.

En ach iedereen weet toch dat een 1cil met veel cc
En die wat ouder is snel kapot gaat vergeleken met andere blokken. Dan heb ik het niet over iets als een f650 of een nieuwe dr650
Maar het is onzin om te zeggen van niet als je kijkt dat de meeste na 35 a 40k al een revisie krijgen.
Dan zijn er natuurlijk altijd die het beter treffen
Maar als ik dan naar andere blokken kijk. Fzs600 blok haalt makkelijk 2 ton zonder revisie. Evenals africa twin. En dan de extremen zijn k100 blokken maarja dat is gewoon een auto :)

Ik had gewoon een extreem rotte appel en dat is zuur doe je niks aan. En ik reed trwns 140 toen het gebeurde.
Not quite 240 maar voor dit beestje qua gevoel hetzelfde denk ik haha!

Ik probeer in iedergeval niemand op zn tenen te trappen of wat dan ook. Maar ik verwacht het uiteraard andersom ook niet :)
Ik blijf het vette motoren vinden. Helaas is er weinig tot niks te koop van na 96 met de verbeterde blokjes

Misschien ooit maar eens een xt660z proberen. Zo'n nieuwere (als ik ooit nog eens veel centen heb ;) nu ga ik nog naar school dus dat gaat niet zo goed samen)

Groeten!
futurist

ok sorry, het wordt ook tijd dat de winterbanden wissel drukte voorbij is, to much pressure and to less time to bike
oprecht excuses aangeboden, maar je mag ook niet zomaar onze geliefde Biggetjes af kraken, en het was niet eens een echte, maar wel een echte soes met een dikke cilinder, vandaar de gevoelige reactie

Afrika twin lijkt ook op de big, is een icoon, lekker zwaar, je kan er helemaal aan verknocht raken, fijn mee baggeren, en hij heeft gewoon 1 cilinder te veel

succes met de twin krhilbil, en blijf hier mee kijken als we eens bij je in de buurt rijden kom je hem "showen"
greetz Futurist

Sorry Antrapper wil je titel niet af pakken hoor (voor hier ook negatieve (terecht) reactie op komen).
Aprilia RSV Mille '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
de antrapper

:toost: :toost: :toost:
Plaats reactie