Hallo!
Ik moet me nog voorstellen dus ik zal dat gelijk even doen.
ik ben Kevin en ik wou me al aanmelden op dit forum maar had nog geen allroad ofzo (ik had een yamaha fazer, niet echt noppen dus)
die heb ik verkocht en toen heb ik een DR650 RSE gekocht en wou ik dus op het forum mee kletsen...
ik heb de DR650 3 weken geleden gekocht ongeveer, heb er welgeteld een kilometer of duizend mee gereden, en toen ging het volledige blok naar de hemel
alles is kapot.... en als ik zeg alles dan bedoel ik ook wel redelijk letterlijk alles... :'(
huilen dus...
een blok is te duur
vandaar dus een beetje half een verkoop bericht.. maar als er iemand is die onderdelen zoekt voor een DR650 RSE? ik heb werkelijk ALLES er van liggen
de kappen en tank etc zien er nog uit alsof ze nieuw zijn en de velgen etc ga zo maar door..
zoek je wat mail me maar voor fotos ed
de DR was/is Rood en het is een rsE
kevinhillebrand apenstaartje hotmail punt com
DR650 RSE onderdelen......
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
leg eens contact hier op het forum met Carlo, misschien kan die je uit de brand helpen met een blokje, of de hulp voor repareren, helemaal lijkt me nogal rigoreus, moet de drijfstang eerst een rondje door het blok hebben gedaan om daarna alsnog de zuiger door de kop te boren.......
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hey Futurist
even voor iedereen, de motor is in 1 koop weggegaan, iemand had veel nodig van wat er nog wel goed was aan de motor
ik zal je vertellen wat ik aantrof toen ik de kop lichtte.
om te beginnen kromme kleppen. die bleven open staan
er was geen zuiger meer te bekennen enkel een drijfstang met een zuigerpen er aan vast.
de zuigerpen had groeven gemaakt in de cilinderwand
de onderste (dunnere) delen van de cilinder waren afgebroken,
de drijfstang zelf was krom.
de bigend lagers waren volkomen verdwenen,
er waren hier en daar wat dingetjes afgebroken.
er was een scherfje van iets tussen de nokkenasketting terecht gekomen waardoor deze niet soepel meer was.
oftewel, ravage
groetjes Kevin
even voor iedereen, de motor is in 1 koop weggegaan, iemand had veel nodig van wat er nog wel goed was aan de motor

ik zal je vertellen wat ik aantrof toen ik de kop lichtte.
om te beginnen kromme kleppen. die bleven open staan
er was geen zuiger meer te bekennen enkel een drijfstang met een zuigerpen er aan vast.
de zuigerpen had groeven gemaakt in de cilinderwand
de onderste (dunnere) delen van de cilinder waren afgebroken,
de drijfstang zelf was krom.
de bigend lagers waren volkomen verdwenen,
er waren hier en daar wat dingetjes afgebroken.
er was een scherfje van iets tussen de nokkenasketting terecht gekomen waardoor deze niet soepel meer was.
oftewel, ravage
groetjes Kevin
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn

Gr HansD
Big Bigger Tiger en weer Big 

volgens mij is motorrijden dan misschien wel niks voor jou, 3/4 van wat je opnoemt gaat alleen maar kapot als bij 240 het spul kapot gaat en anders heb je heel lang met onheilspellende geluiden door gereden, dat moet je normaal aan het hart gaan als je doorrijd met geluiden onder je van een oude goederentrein.
suc6 verder enne bedankt voor je (alleen comerciele) uitstap hier, misschien later met een echte big en fijne big ervaringen hier eens terug op het forum
futurist
suc6 verder enne bedankt voor je (alleen comerciele) uitstap hier, misschien later met een echte big en fijne big ervaringen hier eens terug op het forum
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Misschien is motorrijden niks voor mij?
Wat is dat nou weer voor reactie....
Ik rij al een aantal jaren elke dag van het jaar motor.
Ik weet bijna zeker dat ik meer km rij dan 99% van iedereen op het forum. Dus ik mag mezelf toch wel rekenen onder "echte" motorrijder.
Deze DR had ik gewoon nog maar een week of 2 en ik weet helemaal niet hoe zoiets hoort te klinken natuurlijk.
Heb altijd op watergekoelde vtwins en 4cils gereden
Maar er was vergeleken met andere 1cil (dr350) geen raar geluid. Luchtkoeling maakt nu eenmaal wat meer lawaai en zo'n dikke 1 cilinder stamper is zoiezo blijkbaar vaak kapot bij aanzienlijk weinig km ( ben ik nu ook achter)
Maargoed ik heb nu een africa twin
En de dr is in zn geheel verkocht aan iemand die wat onderdelen nodig had die nog wel heel waren
Ik wou graag op het forum maar had er niet echt de kans voor met maar zo korte tijd een allroad.
Groeten Kevin
Wat is dat nou weer voor reactie....
Ik rij al een aantal jaren elke dag van het jaar motor.
Ik weet bijna zeker dat ik meer km rij dan 99% van iedereen op het forum. Dus ik mag mezelf toch wel rekenen onder "echte" motorrijder.
Deze DR had ik gewoon nog maar een week of 2 en ik weet helemaal niet hoe zoiets hoort te klinken natuurlijk.
Heb altijd op watergekoelde vtwins en 4cils gereden
Maar er was vergeleken met andere 1cil (dr350) geen raar geluid. Luchtkoeling maakt nu eenmaal wat meer lawaai en zo'n dikke 1 cilinder stamper is zoiezo blijkbaar vaak kapot bij aanzienlijk weinig km ( ben ik nu ook achter)
Maargoed ik heb nu een africa twin

En de dr is in zn geheel verkocht aan iemand die wat onderdelen nodig had die nog wel heel waren

Ik wou graag op het forum maar had er niet echt de kans voor met maar zo korte tijd een allroad.
Groeten Kevin
Laatst gewijzigd door krhilbil op wo dec 12, 2012 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Haha tsja shit happens.Leo schreef:Leuke omschrijving van een komplete meltdownkrhilbil schreef:.....er waren hier en daar wat dingetjes afgebroken.....![]()
Maarruhhhh ................ welke motor gaat er nu gekocht worden ?
Nu heb ik een rd07 africa twin uit 1999
Ben een beetje genezen van mijn grote 1cilinders
nou ja dat bedoel ik, " dikke ééncilinders gaan nou éénmaal vaak kapot met weinig kilometers, "
blijkbaar is het dus idd niks voor jou, je conclusie's zijn in ieder geval nergens op gebaseerd, klopt wij rijden hier allemaal eigenlijk nooit en alleen maar als het zonnetje schijnt en al onze fietsen hebben amper 15000km op de teller staan
succes met de twin
futurist
blijkbaar is het dus idd niks voor jou, je conclusie's zijn in ieder geval nergens op gebaseerd, klopt wij rijden hier allemaal eigenlijk nooit en alleen maar als het zonnetje schijnt en al onze fietsen hebben amper 15000km op de teller staan
succes met de twin
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8375
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
beetje lief blijven Futurist, je begint een oude mopperkont te worden..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
zappa.suzuki schreef:beetje lief blijven Futurist, je begint een oude mopperkont te worden..


Big Bigger Tiger en weer Big 

Oei die is inderdaad lelijk :/ achja ieder zn ding
Die van mij lijkt daar ook absoluut niet op.
En ach iedereen weet toch dat een 1cil met veel cc
En die wat ouder is snel kapot gaat vergeleken met andere blokken. Dan heb ik het niet over iets als een f650 of een nieuwe dr650
Maar het is onzin om te zeggen van niet als je kijkt dat de meeste na 35 a 40k al een revisie krijgen.
Dan zijn er natuurlijk altijd die het beter treffen
Maar als ik dan naar andere blokken kijk. Fzs600 blok haalt makkelijk 2 ton zonder revisie. Evenals africa twin. En dan de extremen zijn k100 blokken maarja dat is gewoon een auto
Ik had gewoon een extreem rotte appel en dat is zuur doe je niks aan. En ik reed trwns 140 toen het gebeurde.
Not quite 240 maar voor dit beestje qua gevoel hetzelfde denk ik haha!
Ik probeer in iedergeval niemand op zn tenen te trappen of wat dan ook. Maar ik verwacht het uiteraard andersom ook niet
Ik blijf het vette motoren vinden. Helaas is er weinig tot niks te koop van na 96 met de verbeterde blokjes
Misschien ooit maar eens een xt660z proberen. Zo'n nieuwere (als ik ooit nog eens veel centen heb
nu ga ik nog naar school dus dat gaat niet zo goed samen)
Groeten!
Die van mij lijkt daar ook absoluut niet op.
En ach iedereen weet toch dat een 1cil met veel cc
En die wat ouder is snel kapot gaat vergeleken met andere blokken. Dan heb ik het niet over iets als een f650 of een nieuwe dr650
Maar het is onzin om te zeggen van niet als je kijkt dat de meeste na 35 a 40k al een revisie krijgen.
Dan zijn er natuurlijk altijd die het beter treffen
Maar als ik dan naar andere blokken kijk. Fzs600 blok haalt makkelijk 2 ton zonder revisie. Evenals africa twin. En dan de extremen zijn k100 blokken maarja dat is gewoon een auto

Ik had gewoon een extreem rotte appel en dat is zuur doe je niks aan. En ik reed trwns 140 toen het gebeurde.
Not quite 240 maar voor dit beestje qua gevoel hetzelfde denk ik haha!
Ik probeer in iedergeval niemand op zn tenen te trappen of wat dan ook. Maar ik verwacht het uiteraard andersom ook niet

Ik blijf het vette motoren vinden. Helaas is er weinig tot niks te koop van na 96 met de verbeterde blokjes
Misschien ooit maar eens een xt660z proberen. Zo'n nieuwere (als ik ooit nog eens veel centen heb

Groeten!
ok sorry, het wordt ook tijd dat de winterbanden wissel drukte voorbij is, to much pressure and to less time to bike
oprecht excuses aangeboden, maar je mag ook niet zomaar onze geliefde Biggetjes af kraken, en het was niet eens een echte, maar wel een echte soes met een dikke cilinder, vandaar de gevoelige reactie
Afrika twin lijkt ook op de big, is een icoon, lekker zwaar, je kan er helemaal aan verknocht raken, fijn mee baggeren, en hij heeft gewoon 1 cilinder te veel
succes met de twin krhilbil, en blijf hier mee kijken als we eens bij je in de buurt rijden kom je hem "showen"
greetz Futurist
Sorry Antrapper wil je titel niet af pakken hoor (voor hier ook negatieve (terecht) reactie op komen).
oprecht excuses aangeboden, maar je mag ook niet zomaar onze geliefde Biggetjes af kraken, en het was niet eens een echte, maar wel een echte soes met een dikke cilinder, vandaar de gevoelige reactie
Afrika twin lijkt ook op de big, is een icoon, lekker zwaar, je kan er helemaal aan verknocht raken, fijn mee baggeren, en hij heeft gewoon 1 cilinder te veel
succes met de twin krhilbil, en blijf hier mee kijken als we eens bij je in de buurt rijden kom je hem "showen"
greetz Futurist
Sorry Antrapper wil je titel niet af pakken hoor (voor hier ook negatieve (terecht) reactie op komen).
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2200
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn



Big Bigger Tiger en weer Big 
