Ik heb geen KM teller op mijn Yamaha WR400F, erg lastig want ik weet niet hoe hard ik rij maar heb ook geen idee wanneer ik toe ben aan de volgende beurt.
hoe kan ik dit het beste oplossen ? wat is een goed alternatief voor de originele teller ? en ook nog een beetje betaalbaar.
zit nu een digitale teller op van een fiets (heeft de vorige eigenaar bedacht) maar deze heb ik er in het terrein al twee keer afgereden en doet het nu echt niet meer
Geen kilometerteller
Moderator: ghulst
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Geen km's enzo, maar wel uren. Eigenlijk voor een crosser.
http://www.24mx.nl/motorcross/p/urenteller-twenty/1908/
Ik heb 'em besteld voor mijn crosser dus kan je binnenkort vertellen of het wat is.
http://www.24mx.nl/motorcross/p/urenteller-twenty/1908/
Ik heb 'em besteld voor mijn crosser dus kan je binnenkort vertellen of het wat is.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
- roadrunner
- Berichten: 45
- Lid geworden op: zo nov 28, 2010 11:53
- Locatie: zulte oost-vl belgie
zo een vapor teller er op zetten van trial tech he,niet moeilijk en weet je meteen alles van de motor,uren,temp toerental km enz grts
pluk de dag
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
ik heb er ook een fietscomputer op zitten,ik dacht een ding van 25 euro,alle functies en bevalt prima.
De zender goed bevestigen in de spaken en de ontvanger met een klein beugeltje onderaan de vorkpoot,kabel moet je dan verlengen en deze heb ik gesoldeerd en door een lange benzineslang getrokken en alles met tyrips vastgezet .
Hou de benzine slang iets korter dan de draad zodat je ruimte hebt om de laatste soldering te maken en daarna schuif je de slang erover.
Tellertje heb ik naast de stuurrol zitten zodat beschermt wordt.
Werkt perfect
De zender goed bevestigen in de spaken en de ontvanger met een klein beugeltje onderaan de vorkpoot,kabel moet je dan verlengen en deze heb ik gesoldeerd en door een lange benzineslang getrokken en alles met tyrips vastgezet .
Hou de benzine slang iets korter dan de draad zodat je ruimte hebt om de laatste soldering te maken en daarna schuif je de slang erover.
Tellertje heb ik naast de stuurrol zitten zodat beschermt wordt.
Werkt perfect
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
Ik heb het net zo gedaan alleen dan aan de achterkant .de crossgoeroe schreef:ik heb er ook een fietscomputer op zitten,ik dacht een ding van 25 euro,alle functies en bevalt prima.
De zender goed bevestigen in de spaken en de ontvanger met een klein beugeltje onderaan de vorkpoot,kabel moet je dan verlengen en deze heb ik gesoldeerd en door een lange benzineslang getrokken en alles met tyrips vastgezet .
Hou de benzine slang iets korter dan de draad zodat je ruimte hebt om de laatste soldering te maken en daarna schuif je de slang erover.
Tellertje heb ik naast de stuurrol zitten zodat beschermt wordt.
Werkt perfect
heb je miss een foto van van de voor kant ?
gr
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
heb graag ook de foto van de fiets teller maar dan vooral van de montage aan de veerpoot. deze heb ik nu aan de zijkant zitten van de plastic kap bij een WR400F maar daar breekt ie steeds van af, is al een heel stuk uit de kap.
ga morgen nog wel eens een poging wagen. Ik dacht zelf aan een soort GPS km teller, geen kabels en ook nog te gebruiken als navigatie, moet wel een totaal stand van KM hebben zodat ik weet hoeveel ik rij
ga morgen nog wel eens een poging wagen. Ik dacht zelf aan een soort GPS km teller, geen kabels en ook nog te gebruiken als navigatie, moet wel een totaal stand van KM hebben zodat ik weet hoeveel ik rij
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Fietsenteller is toch wel een goede optie.
Of een Kleine Garmin GPS zoals de Edge 205
http://www.gpsshop.nl/product/20792/gar ... e-205.html
Of een Kleine Garmin GPS zoals de Edge 205
http://www.gpsshop.nl/product/20792/gar ... e-205.html
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
ik zal van de week even proberen een foto hier te krijgen
ik zal het iig nog iets beter omschrijven
de magneet zit aan dezelfde kant als de originele km teller,
van de voorvorkbeschermer gebruik je het boutje waar ie mee vast zit die het dichtst bij het wiel zit,
hier zet je een klein op maat gebogen beugeltje aan vast waar ook de ontvanger aan komt te zitten
(als je deze goed haaks omzet als het ware als een Z dan kan ie na montage ook niet verdraaien)
als je dan de draad op lengte in een benzineslang oid hebt gemaakt dan zet je deze op de zelfde plaats aan de voorvorkbeschermer vast als de originele kmteller kabel,
dan met tyrip net onder de kroonplaat nog een keer vastzetten (denk aan voldoende lengte bij helemaal uitveren)en de rest kan dan achter de koplamp
mooi weggewerkt worden
succes
ik zal het iig nog iets beter omschrijven
de magneet zit aan dezelfde kant als de originele km teller,
van de voorvorkbeschermer gebruik je het boutje waar ie mee vast zit die het dichtst bij het wiel zit,
hier zet je een klein op maat gebogen beugeltje aan vast waar ook de ontvanger aan komt te zitten
(als je deze goed haaks omzet als het ware als een Z dan kan ie na montage ook niet verdraaien)
als je dan de draad op lengte in een benzineslang oid hebt gemaakt dan zet je deze op de zelfde plaats aan de voorvorkbeschermer vast als de originele kmteller kabel,
dan met tyrip net onder de kroonplaat nog een keer vastzetten (denk aan voldoende lengte bij helemaal uitveren)en de rest kan dan achter de koplamp
mooi weggewerkt worden
succes
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
de crossgoeroe schreef:ik zal van de week even proberen een foto hier te krijgen
ik zal het iig nog iets beter omschrijven
de magneet zit aan dezelfde kant als de originele km teller,
van de voorvorkbeschermer gebruik je het boutje waar ie mee vast zit die het dichtst bij het wiel zit,
hier zet je een klein op maat gebogen beugeltje aan vast waar ook de ontvanger aan komt te zitten
(als je deze goed haaks omzet als het ware als een Z dan kan ie na montage ook niet verdraaien)
als je dan de draad op lengte in een benzineslang oid hebt gemaakt dan zet je deze op de zelfde plaats aan de voorvorkbeschermer vast als de originele kmteller kabel,
dan met tyrip net onder de kroonplaat nog een keer vastzetten (denk aan voldoende lengte bij helemaal uitveren)en de rest kan dan achter de koplamp
mooi weggewerkt worden
succes
dat klinkt al goed, dat is natuurlijk ok het probleem bij mijn teller, als de poot uit veert rukt ie alles eraf dat ik daar niet eerder aan heb gedacht.
ik zie de foto's graag komen
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
als iemand me kan vertellen hoe ik de foto s kan verkleinen zodat ze wel worden geaccepteerd dan heb ik foto s
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
ja kan de foto's het beste op photobucket of iets dergelijks zetten en dan de link invoegen op deze post.de crossgoeroe schreef:als iemand me kan vertellen hoe ik de foto s kan verkleinen zodat ze wel worden geaccepteerd dan heb ik foto s
mocht dat niet lukken kun je ze via een bericht aan mij sturen ik zal ze dan op deze post zetten., klik op mijn naam en kies bericht sturen, zet daar de foto's in en ik doe de rest
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
hier de foto's van crossgoeroe waarvoor dank
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Vapor trailtech, supergerief! Moto temp, water temp, toerental, snelheid, odo, shift indicator, max toerental indicator, etc etc
http://trailtech.net/vapor.html
Kost de heflt van een origineel (bij husa toch)
http://trailtech.net/vapor.html
Kost de heflt van een origineel (bij husa toch)
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
Ook ik zat met dit probleem.
Opgelost door ook zo'n fietscomputertje, alleen dan gemonteerd aan de schijfrem kant.
Het kabeltje heb ik verlengd (iets tussengesoldeerd) en het klokje op de bovenste kroonplaat gemonteerd, achter het kapje met de verlichting.
De remleiding zit in een soort van buisje, wat naar boven gaat naar de remhandel.
Deze heb ik aan de onderkant een beetje losgemaakt, waarna ik het verlengstukje ook in dit buisje heb gewurmd en omhoog geduwd.
Ook dit buisje aan de bovenkant opengemaakt, en het kabeltje hier naar buiten gepeuterd.
Daarna het verlengstuk onder aan de zender gesoldeerd, en bovenaan aan het klokje, en het buisje met isolatieplakband weer dichtgemaakt.
Het voordeel hiervan is dan je kabeltje gewoon naar boven meebeweegt met de remkabel, en niet zoals hierboven met elke invering naar buiten beweegt omdat het aan de onderste kroonplaat vast zit
Opgelost door ook zo'n fietscomputertje, alleen dan gemonteerd aan de schijfrem kant.
Het kabeltje heb ik verlengd (iets tussengesoldeerd) en het klokje op de bovenste kroonplaat gemonteerd, achter het kapje met de verlichting.
De remleiding zit in een soort van buisje, wat naar boven gaat naar de remhandel.
Deze heb ik aan de onderkant een beetje losgemaakt, waarna ik het verlengstukje ook in dit buisje heb gewurmd en omhoog geduwd.
Ook dit buisje aan de bovenkant opengemaakt, en het kabeltje hier naar buiten gepeuterd.
Daarna het verlengstuk onder aan de zender gesoldeerd, en bovenaan aan het klokje, en het buisje met isolatieplakband weer dichtgemaakt.
Het voordeel hiervan is dan je kabeltje gewoon naar boven meebeweegt met de remkabel, en niet zoals hierboven met elke invering naar buiten beweegt omdat het aan de onderste kroonplaat vast zit
flip-poz schreef:Vapor trailtech, supergerief! Moto temp, water temp, toerental, snelheid, odo, shift indicator, max toerental indicator, etc etc
http://trailtech.net/vapor.html
Kost de heflt van een origineel (bij husa toch)
volgens mij heeft een WR400f geen tempmeter en toerenteller dat kan ik dan niet gebruiken of zijn dat aparte censoren ?
Sniper
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper
http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
Zijn meegeleverde sensoren die je er bij moet zetten.
Erg ideaal.
Erg ideaal.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
- Locatie: drachten
Yep een sensor zit in een t-stuk deze komt in je koelslang en toerentelling gaat via spoelwerking (draadje winden om je bougiekabel) werkt perfect bij m'n Yamaha YZ400F.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
als je de kabel goed monteert veert ie hetzelfde mee als de originele km tellerkabel ,dus naar achteren en niet opzij.j. buikema schreef:Ook ik zat met dit probleem.
Opgelost door ook zo'n fietscomputertje, alleen dan gemonteerd aan de schijfrem kant.
Het kabeltje heb ik verlengd (iets tussengesoldeerd) en het klokje op de bovenste kroonplaat gemonteerd, achter het kapje met de verlichting.
De remleiding zit in een soort van buisje, wat naar boven gaat naar de remhandel.
Deze heb ik aan de onderkant een beetje losgemaakt, waarna ik het verlengstukje ook in dit buisje heb gewurmd en omhoog geduwd.
Ook dit buisje aan de bovenkant opengemaakt, en het kabeltje hier naar buiten gepeuterd.
Daarna het verlengstuk onder aan de zender gesoldeerd, en bovenaan aan het klokje, en het buisje met isolatieplakband weer dichtgemaakt.
Het voordeel hiervan is dan je kabeltje gewoon naar boven meebeweegt met de remkabel, en niet zoals hierboven met elke invering naar buiten beweegt omdat het aan de onderste kroonplaat vast zit
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
wat trouwens niet goed op de foto is te zien is dat ik bij het beugeltje waar de ontvanger aan zit bovenaan een klein verzet heb gemaakt en samen met een stukje rubber erbij achter (wordt bijgeleverd) zorgt dat ervoor dat de ontvanger blijft zitten(doet ie al een paar jaar)
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------