beschermers tegen lekken van voorvorkkeringen

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jan
Berichten: 87
Lid geworden op: za nov 16, 2002 19:57
Contacteer:

Ik heb nogal eens mijn voorvorkkering lek bij mijn ktm 520.

Ik las hier een artikel over beschermers tegen lekken van voorvorkkeringen.

http://www.thumpertalk.com/bike/pages/pr_sealsavers.htm
iemand hier ervaringen mee???

volgens mij is het en soort sok....
je kunt ze online kopen bij http://www.sealsavers.com/abi002/showpr ... =1&CATID=1

weet iemand ze ook in nederland te koop???
heeft er iemand ervaringen mee????
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Het zijn gewoon neopreen-"sokken" die je rond je poot doet.

KTM heeft ze zelfs tegenwoordig in hun "Hard Parts"-gamma

Sommigen zweren erbij, andere verfoeien ze.
Vaak kwestie van persoonlijke smaak.

Ik gebruik ze niet. Als keerring stuk is, dan vervang ik ze wel zelf effen. (is niet moeilijk bij een WP-vork)

Jo VdB
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Jo VdB schreef:Het zijn gewoon neopreen-"sokken" die je rond je poot doet.

KTM heeft ze zelfs tegenwoordig in hun "Hard Parts"-gamma

Sommigen zweren erbij, andere verfoeien ze.
Vaak kwestie van persoonlijke smaak.

Ik gebruik ze niet. Als keerring stuk is, dan vervang ik ze wel zelf effen. (is niet moeilijk bij een WP-vork)

Jo VdB
Opzich is het loshalen enzo niet zo'n probleem. Vervelendste vind ik altijd die keerringen er weer inslaan... (ps jo je had nog een site waar ze die keerring insla dingen hebben)
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

ff maken op, de draaibank heb je ze zo in alle maten je bent handig genoeg toch aan de fotos te zien van je intensieve sleutelwerk) :wink:
doe wat je niet laten kunt
Andries

Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???

BTW is het een upsdwn vork van mijn CR125 uit `91

hier nog een keer in de staat die hij was oordat ik de keeringen kreeg

Afbeelding
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Andries schreef:Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???

BTW is het een upsdwn vork van mijn CR125 uit `91

hier nog een keer in de staat die hij was oordat ik de keeringen kreeg

Afbeelding
bedoeling is ontluchten (oudere vorken kan je er mee oppompen..)
john b schreef:ff maken op, de draaibank heb je ze zo in alle maten je bent handig genoeg toch aan de fotos te zien van je intensieve sleutelwerk) :wink:
Is idd best zelf te maken (we hebben een draaibank enz) maar is veel werk :wink:
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Andries schreef:Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???
@Andries:Olie gooi je er gewoon weer in langs boven(+niveau controleren), dop (met ontluchtingsventiel) erop schroeven en poot weer inbouwen. Lucht aflaten terwijl je motor niet opgebokt staat en klaar. In theorie zou je telkens je goed gegast hebt die lucht moeten aflaten (wel wachten tot de olie volledig afgekoeld is!). Ik vergeet da meestal.
@Rudy&John: waarvoor heb je die insla-ringen eigenlijk nodig :?: . Ik doe dat gewoon met de oude keerring, en tot nu toe gaat dat prima :wink:
Bart
Keep on smiling!
Andries

Dus gewoon de motor neerzetten en dan beide ontluchtingsschroefjes los en weer vast draaien????
Gast

idd, meer moet dat niet zijn.
Bart, weer niet automatisch ingelogd.
Plaats reactie