Ik heb nogal eens mijn voorvorkkering lek bij mijn ktm 520.
Ik las hier een artikel over beschermers tegen lekken van voorvorkkeringen.
http://www.thumpertalk.com/bike/pages/pr_sealsavers.htm
iemand hier ervaringen mee???
volgens mij is het en soort sok....
je kunt ze online kopen bij http://www.sealsavers.com/abi002/showpr ... =1&CATID=1
weet iemand ze ook in nederland te koop???
heeft er iemand ervaringen mee????
beschermers tegen lekken van voorvorkkeringen
Moderator: ghulst
Het zijn gewoon neopreen-"sokken" die je rond je poot doet.
KTM heeft ze zelfs tegenwoordig in hun "Hard Parts"-gamma
Sommigen zweren erbij, andere verfoeien ze.
Vaak kwestie van persoonlijke smaak.
Ik gebruik ze niet. Als keerring stuk is, dan vervang ik ze wel zelf effen. (is niet moeilijk bij een WP-vork)
Jo VdB
KTM heeft ze zelfs tegenwoordig in hun "Hard Parts"-gamma
Sommigen zweren erbij, andere verfoeien ze.
Vaak kwestie van persoonlijke smaak.
Ik gebruik ze niet. Als keerring stuk is, dan vervang ik ze wel zelf effen. (is niet moeilijk bij een WP-vork)
Jo VdB
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Opzich is het loshalen enzo niet zo'n probleem. Vervelendste vind ik altijd die keerringen er weer inslaan... (ps jo je had nog een site waar ze die keerring insla dingen hebben)Jo VdB schreef:Het zijn gewoon neopreen-"sokken" die je rond je poot doet.
KTM heeft ze zelfs tegenwoordig in hun "Hard Parts"-gamma
Sommigen zweren erbij, andere verfoeien ze.
Vaak kwestie van persoonlijke smaak.
Ik gebruik ze niet. Als keerring stuk is, dan vervang ik ze wel zelf effen. (is niet moeilijk bij een WP-vork)
Jo VdB
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???
BTW is het een upsdwn vork van mijn CR125 uit `91
hier nog een keer in de staat die hij was oordat ik de keeringen kreeg
BTW is het een upsdwn vork van mijn CR125 uit `91
hier nog een keer in de staat die hij was oordat ik de keeringen kreeg
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
bedoeling is ontluchten (oudere vorken kan je er mee oppompen..)Andries schreef:Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???
BTW is het een upsdwn vork van mijn CR125 uit `91
hier nog een keer in de staat die hij was oordat ik de keeringen kreeg
Is idd best zelf te maken (we hebben een draaibank enz) maar is veel werkjohn b schreef:ff maken op, de draaibank heb je ze zo in alle maten je bent handig genoeg toch aan de fotos te zien van je intensieve sleutelwerk)
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
@Andries:Olie gooi je er gewoon weer in langs boven(+niveau controleren), dop (met ontluchtingsventiel) erop schroeven en poot weer inbouwen. Lucht aflaten terwijl je motor niet opgebokt staat en klaar. In theorie zou je telkens je goed gegast hebt die lucht moeten aflaten (wel wachten tot de olie volledig afgekoeld is!). Ik vergeet da meestal.Andries schreef:Heb het vandaag ook nog gedaan, alleen hoe doe je dat met de olie, er zit nieuwe olie in, en alles weer in mekaar en er zitten 2 ontsluchtinsschroefjes bovenin de poot, wat is daar de bedoeling van???
@Rudy&John: waarvoor heb je die insla-ringen eigenlijk nodig . Ik doe dat gewoon met de oude keerring, en tot nu toe gaat dat prima
Bart
Keep on smiling!
Dus gewoon de motor neerzetten en dan beide ontluchtingsschroefjes los en weer vast draaien????