eenmansaktie Ron Lodewijks van het Brabants Dagblad

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Ad Ketelaars
Contacteer:

Gaat verslaggever Ron Lodewijks van het Brabants Dagblad, ons de genadeklap toedienen?! Hij is in ieder geval voortvarend bezig. Na het paginagrote "wildcross" artikel in het Brabants Dagblad van vorige week zaterdag, haalt hij nu wederom hard uit tegen de "wildcrossers". In zijn column gebruikt hij daarbij populaire benamingen, die niet bestaan volgens de Nederlandse taal (wildcrossen, Wilderswild), maar wil kost wat kost onze hobby in discrediet brengen. Nu begrijp ik waarom mijn ingezonden lezersbrief niet gepubliceerd werd. Die druist regelrecht in, tegen de missie van Ron Lodewijks van het Brabants Dagblad om ons om zeep te helpen :schieten: . Nu ik de foto in de krant van Kameraad Ron zie, is het meteen duidelijk dat deze man ingehuurd is door dezelfde milieurakkers die het Provinciehuis bestoken met telefoontjes. Van een hoog geitewollensokken gehalte dus. En kameraad Ron (r.lodewijksbrabantsdaglad.nl)leest dit forum mee, zie ik. Ik noem hem voortaan "kameraad Ron"omdat in de voormalige Sovjet Unie, iedereen elkaar ook zo noemde en omdat daar ook een sensuurcommissie bij alle toonaangevende Dagbladen bestond. Maar Kameradski Ron toch... ik zie dat je weer een nieuw woord in de Dikke van Dale 2011 wilt opnemen. "Squad"?! volgens mij is dat een of andere indiaan in de tijd van het Wilde Westen. Maar dat het Wilde Westen weer herleeft, maar nu in Nederland, dat moge volgens kameradski Ron zeker zijn. De "squads" hebben indertijd het onderspit gedolven. Maar wij zullen onze huid duur verkopen :evil: :evil:

p.s. doe eens wat meer veldwerk voor je dit soort columns schrijft. De gemeente Alphen Chaam, kan niet anders omdat ze zich aan de wet dienen te houden (Stichting Codegroen Nederland waakt daar over) Landgoed de Hoevens ligt niet in deze gemeente maar in de gemeente Goirle. Besef dat C12 borden met "alleen bestemmingsverkeer" totaal geen zin hebben. Want ik ga iedere zondagmorgen van dat prachtige uitzicht op het Merkske genieten. Je weet totaal niet wat een "stiltegebied" is. Althans welke restricties de Provincie Brabant daaraan gehangen heeft. 99% van de "wildcrossers" wil niet constant op een circuit rijden. Dat zijn avonturiers die van de natuur genieten. Net zoals jij en je kameraden.
Laatst gewijzigd door Ad Ketelaars op za okt 16, 2010 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
huskie

Zou Ron Lodewijks bereidt zijn om zijn standpunten op dit forum kenbaar te maken, zodat we een discussie kunnen creeeren?
Want blijkbaar is hij zich niet bewust van de term:offroad rijden, motorische recreatie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Ad Ketelaars
Contacteer:

Daar steek ik geen energie in. Dit zijn mannen die zich er in vastbijten om het standpunt van de milieurakkers naar buiten te brengen. Dit zijn mannen die positieve berichten rondom recreanten die zich met een verbrandingsmotor voortbewegen niet publiceren. Dit zijn mannen die je eigenlijk niet wijzer moet maken dan ze momenteel zijn. Dan blijf je ze voor.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
huskie

Is hun standpunt dat alles wat zich in het bos bevindt, zich per voet moet voortbewegen, in een tempo niet hoger dan van een schildpad, binnen omheinde gebieden?
Want volgens mij zijn ze ook tegen hardlopen in het bos en fietsen in het bos.
Toch vreemd, dat ze ook tegen mij zouden zijn. :roll:
Mede omdat ik een SBB kampeerder ben, en dus de liefde voor het bos in mijn genen heb.
De atb-ers hebben ook een vet probleem gehad in de begin jaren van het gebeuren. Die hebben nu hun eigen atb-routes binnen nederlands grondgebied.
Misschien hebben ook wij weer eens een olympisch kampioen nodig, in ons geval een wereldkampioen.
Een taak voor Hans Vogels. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
klomp

Is er misschien een link, zodat iedereen kan lezen waar het over gaat?
Herr DRénérZéele

Ja, lijkt me handig. Ben ook wel benieuwd wat kameraad Ron ons allemaal te bieden heeft voordat we gaan reageren op iets waar we het fijne nog niet van af weten.
EXC300
Mario2t
Contacteer:

Ik beheer een crossbaan in het noorden des lands. Gewoon keurig aangesloten bij de KNMV :)

Op het terrein bevinden zich hazen en konijntjes. Die zijn inmiddels zo gewend aan het lawaai, dat ze gewoon langs de kant blijven zitten als ik met de shovel de baan aan het schuiven ben.

Ook onder het rijden zie je af en toe een haas of een konijntje lopen. Naast de inmiddels aanwezige ,,huiskat" die zijn rondjes over de landerijen maakt. Kortom, de natuur en motorsport kunnen prima samengaan. Natuurlijk zijn er altijd mensen die overlast geven, maar om de motorsporter per definitie te omschrijven als een halve wilde, zegt meer over de schrijver, dan over de lezer van het artikel.

Naast mijn motorsporthobby ben ik ook nog eens inwoner van een dorp. Ik woon riant aan een mooi kanaal, dat vol zit met vis. Met enige regelmaat zitten er dan ook mensen te vissen. Individueel, maar ook wel in groepsverband. Moet kunnen toch?

Helaas zijn er onder de vissers ook mensen die de natuur anders bekijken en als ik dan met de hond langs het kanaal loop, dan kom ik lege blikjes en lege verpakkingen tegen van voedsel. Zou erg gepast zijn als dit door de betreffende vissers zou worden meegenomen.

Echter...hier onderscheidt zich de weldenkende mens van de sensatiezoeker. . . ik ga geen heksenjacht beginnen en ik ga zeer zeker niet alle vissers over 1 kam scheren.

Niet elke visser maakt namelijk rotzooi, zoals niet elke voetballiefhebber hooligan is en niet elke motocrosser de natuur geweld aan doet!

Ik hoop dus dat de heer Lodewijks mijn mede-liefhebbers iets meer krediet wil gunnen en zijn verhalen niet alleen toetst aan verkoopcijfers van zijn krant, maar vooral eens wat meer diepte wil geven aan zijn kritieken.
janneske

Het bewuste artikel:
BIG88

het is ook niet voor niets dat veel wild zich terug trekt naar militaire oefengebieden.
ze hebben minder last van schieten, tanks, jeeps en motoren dan van de loslopende honden die veel zogenaamde natuurvrienden meebrengen.

het"goedmakertje"in het artikel over de gesloten cross terreinen is niet genoeg om de taal die hij over ons uitbraakt te vergeten.
bovendien ben ik geen type voor een crossbaan, net zoals ik niet naar een ijsbaan ga als het vriest.
al zal hij dat ook wel willen verbieden want er zijn onverlaten die door het riet etc. raggen.
dus gewoon alles wat leuk is verbieden omdat in elke hobby wel een foutert zit ?

nu ik er over nadenk...........geld dat dus ook voor wandelaars, verbieden die handel.
hebben ze ook niet meer door dat wij bestaan :twisted:
Laatst gewijzigd door BIG88 op za okt 16, 2010 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
have BIG fun

D.F.M.T.
klomp

Wat een lul!
Laatst gewijzigd door klomp op zo okt 17, 2010 00:31, 2 keer totaal gewijzigd.
zappa.suzuki

BIG88 schreef:het is ook niet voor niets dat veel wild zich terug trekt naar militaire oefengebieden.
ze hebben minder last van schieten, tanks, jeeps en motoren dan van de loslopende honden die veel zogenaamde natuurvrienden meebrengen.
Yip..

Wild heft minder schrik van iets dat met herrie langs komt met snelheid dan van een mens of hond wat langzaam door z'n leefgebied struind..

Kijk maar naar de wild viaducten waar het wild een snelweg oversteekt...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Noppy

Mario2t schreef:Ik beheer een crossbaan in het noorden des lands. Gewoon keurig aangesloten bij de KNMV :)

Op het terrein bevinden zich hazen en konijntjes. Die zijn inmiddels zo gewend aan het lawaai, dat ze gewoon langs de kant blijven zitten als ik met de shovel de baan aan het schuiven ben.

Ook onder het rijden zie je af en toe een haas of een konijntje lopen. Naast de inmiddels aanwezige ,,huiskat" die zijn rondjes over de landerijen maakt. Kortom, de natuur en motorsport kunnen prima samengaan. Natuurlijk zijn er altijd mensen die overlast geven, maar om de motorsporter per definitie te omschrijven als een halve wilde, zegt meer over de schrijver, dan over de lezer van het artikel.
.
Eens met jou. Ik vind het toch altijd interessant hoe het komt dat in de poelen van onze crossbochten de groen gekamde salamander ontdekt wordt.

De eerste verbazing is dat het beestje, ondanks de trillingen van de langsrijdende motoren, het geluid, af en toe eens een motorlaars in zijn poeltje ons terrein verkiest boven dat in de vrije natuur.

En dan het gene wat me nog het meeste verbaast: hoe komen die groene rakkers op onze terreinen buiten de openingsuren? In de USA heet dat tresspassing en wordt je daar gewoon voor afgeschoten. Wat zoekt een weldenkende groene, die al moet overgeven bij het hek van een MC Club, in vredesnaam op een MX-terrein?

Beseft dan geen enkele rechter dat een vegetariër onmogelijk kan klagen over onhygiënische omstandigheden diep in het abattoir? Ik snap die rechters soms niet, behalve dat ze misschien onder het zelfde hoedje spelen als de vegetariërs.

http://www.tcd-hummelo.nl/salaman.htm
:toost:
RvD

Noppy schreef:En dan het gene wat me nog het meeste verbaast: hoe komen die groene rakkers op onze terreinen buiten de openingsuren?
Door bij ons bv het hekwerk los te knippen. Ook meerdere keren gebeurd toen er een das regelmatig dicht bij hekwerk liep en er een dassenburgt in de buurt was. Geloof maar dat ze het hadden laten weten als er een burcht binnen het terrein was gekomen.

Geen idee of dit gevolgen zou hebben gehad eigenlijk.

Ik zeg altijd maar, niks zo gevaarlijk als extremisten en milieurakkers. Die voelen zich boven de wet verheven en menen zich allerlei acties te kunnen rechtvaardigen in hun ondoordringbare geschifte hersens !
KTM 250 EXC, 250 SX
klomp

RvD schreef: Ik zeg altijd maar, niks zo gevaarlijk als extremisten en milieurakkers. Die voelen zich boven de wet verheven en menen zich allerlei acties te kunnen rechtvaardigen in hun ondoordringbare geschifte hersens !
We zijn een minderheidsgroepering, dus op voorhand al een gemakkelijk doelwit.
Het is zo makkelijk om maar te roepen wat de minderheid fout doet. :?
Hitler is er groot mee geworden.
Boerr

Grappig, al die vingers die vanuit bos/natuurbescherming naar ons wijzen als wildafschrikkers.. Als wij met een 4-tal mensen 's ochtends in de ochtenddauw langs de weilandjes jakkeren staan de reeën rustig te grazen. Ze kijken even op maar doen verder niks..

Bij de otr in westerbork liepen er op een gegeven moment een paar midden op het pad! Er zijn ook filmpjes van op youtube zag ik, we waren niet de enige.

Dat beeld klopt dus niet helemaal bij mij praktijkervaring, waarop baseert staatsbos e.d. dit? Een aardige groenpipo vertelde me laatst dat ze het 'gewoon' niet willen hebben.... fijn hoor
Laatst gewijzigd door Boerr op za okt 30, 2010 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
folie

Boerr schreef: Een aardige groenpipo vertelde me laatst dat ze het 'gewoon' niet willen hebben.... fijn hoor
f :evil:
Rolando
Contacteer:

Heer Lodewijks leest het forum wel zo te zien aan zijn citaat "het was weer zover".
Misschien hem eens in een man tot man gesprek betrekken met mensen van Stichting Codegroen?

Overigens staat in het artikel van vorige week ook een nieuwe woord, "Uitlaadklep".
Ik dacht altijd al dat Akrapovic en LeoVince het verkeerd schreven. :lol:
Laatst gewijzigd door Rolando op zo okt 17, 2010 22:15, 2 keer totaal gewijzigd.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
RvD

klomp schreef:Hitler is er groot mee geworden.
Damned, zie een bepaalde gelijkenis, die zette ook bepaalde 'groepen' achter de omheining om ze vervolgens stelselmatig uit te roeien ............
KTM 250 EXC, 250 SX
Rolando
Contacteer:

BIG88 schreef:dus gewoon alles wat leuk is verbieden omdat in elke hobby wel een foutert zit ?

nu ik er over nadenk...........geld dat dus ook voor wandelaars, verbieden die handel.
hebben ze ook niet meer door dat wij bestaan :twisted:
Vergeet de MoutainBikers niet. Die zitten chagrijnig te kijken zondags smorgens op de fiets en vloeken op alles wat ze in de weg loopt en rijdt.

Even Googlen:
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/de ... rgroep.ece
http://www.brabantsdagblad.nl/regios/br ... 596542.ece
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
zappa.suzuki

MTBers die je kwaad zitten aan te kijken terwijl je ze tegen komt op paden die noppenbrommers in 1e instantie gemaakt hebben :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Herr DRénérZéele

Lieve mensen,

Volgens mij heeft het niet zoveel zin om iedereen die zich op één of andere manier met natuurbehoud of wat daar mee te maken heeft, bezig houdt, uit te maken voor milieurakkers, groenpipo's,geitenwollensokkenweetikveels om uiteindelijk bij Hitler uit te komen.
Wat U niet wilt dat U geschiedt.......
We proberen met z'n allen een wat genuanceerder beeld van de gemiddelde motorcrosser, endurorijder of off-roadrijder naar buiten te brengen omdat we met z'n allen denken dat we over het algemeen geen milieucriminelen zijn. Gewoon door duidelijk te maken dat wij ons plekje in gods vrije natuur ook graag willen hebben, maar ook, gezien de beperkte ruimte in Nederland bereid zijn rekening met anderen, die nu eenmaal andere belangen hebben, te houden.
Laten we dan ook met z'n allen proberen genuanceerd te blijven denken over "de tegenpartij". Daar zitten denk ik ook heel veel aardige en weldenkende mensen bij die het allemaal niet zo kwaad bedoelen maar op hun even oprechte manier proberen nederland leefbaar te houden. Voor iedereen.
En er zitten natuurlijk ook gewoon klootzakken tussen.
Net als bij ons eigenlijk.
Maar uiteindelijk zullen we er toch samen uit moeten zien te komen.
Dus laten we ophouden om lekker in ons eigen loopgraafje te blijven zitten en heel hard naar die andere loopgraaf te roepen dat zíj begonnen zijn.

Amen.
EXC300
Sjokske

Aaaaahhh, ik lees het al, typisch weer zo eentje die overal tegen is (behalve zichzelf) maar nergens een oplossing voor heeft.
Maar daar dan weer wel een leuke beker voor krijgt ...................
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Herr DRénérZéele

Zo te horen ben jij ook tegen maar zie ik ook bij jou geen oplossing :shock:

Op voor de beker?
EXC300
Houten Klaas

Lijkt wel een beetje op een typetje zoals ene Volkert van der G.

Moeten wij ons nu zorgen gaan maken ?

Weet iemand zijn priveadres en zijn geboortedatum, ik zou hem wel een kaartje willen sturen.
Sjokske

Zo te horen ben jij ook tegen maar zie ik ook bij jou geen oplossing Geschokt/Shocked

Op voor de beker?
De oplossing is er al lang (en ook al meer dan heel dikwijls op het forum ingevuld) en niet zo moeilijk : gewoon iedereen het zijne gunnen en een beetje rekening met elkaar houden.
Helaas denken sommigen meer aanspraak te mogen maken dan anderen op de mogelijkheden in dit land, waarom weet ik effe niet (sorry hoor).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Plaats reactie