Ik beheer een crossbaan in het noorden des lands. Gewoon keurig aangesloten bij de KNMV
Op het terrein bevinden zich hazen en konijntjes. Die zijn inmiddels zo gewend aan het lawaai, dat ze gewoon langs de kant blijven zitten als ik met de shovel de baan aan het schuiven ben.
Ook onder het rijden zie je af en toe een haas of een konijntje lopen. Naast de inmiddels aanwezige ,,huiskat" die zijn rondjes over de landerijen maakt. Kortom, de natuur en motorsport kunnen prima samengaan. Natuurlijk zijn er altijd mensen die overlast geven, maar om de motorsporter per definitie te omschrijven als een halve wilde, zegt meer over de schrijver, dan over de lezer van het artikel.
Naast mijn motorsporthobby ben ik ook nog eens inwoner van een dorp. Ik woon riant aan een mooi kanaal, dat vol zit met vis. Met enige regelmaat zitten er dan ook mensen te vissen. Individueel, maar ook wel in groepsverband. Moet kunnen toch?
Helaas zijn er onder de vissers ook mensen die de natuur anders bekijken en als ik dan met de hond langs het kanaal loop, dan kom ik lege blikjes en lege verpakkingen tegen van voedsel. Zou erg gepast zijn als dit door de betreffende vissers zou worden meegenomen.
Echter...hier onderscheidt zich de weldenkende mens van de sensatiezoeker. . . ik ga geen heksenjacht beginnen en ik ga zeer zeker niet alle vissers over 1 kam scheren.
Niet elke visser maakt namelijk rotzooi, zoals niet elke voetballiefhebber hooligan is en niet elke motocrosser de natuur geweld aan doet!
Ik hoop dus dat de heer Lodewijks mijn mede-liefhebbers iets meer krediet wil gunnen en zijn verhalen niet alleen toetst aan verkoopcijfers van zijn krant, maar vooral eens wat meer diepte wil geven aan zijn kritieken.