ik heb wel een gehoord dat er een vering mannetje in omgeving alkmaar is.
wie weet of dat zo is, en wie is dat dan?
moet de keerringen van m'n wp vervangen en de olie weer op peil brengen.
roen.
veringspecialist in omgeving alkmaar?
Moderator: ghulst
Volgens mij is Van Drooge ( 100%) de dichtbijzijnde in de buurt van Alkmaar.
nee, daar gaan we niet meer heen.Mario2t schreef:Volgens mij is Van Drooge ( 100%) de dichtbijzijnde in de buurt van Alkmaar.
en van zo'n usd weet ik niet hoe je de luchtkamer controleerd.
wie t weet mag het zeggen. ktm uit 2001
jeroen.
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... luchtkamer
hier kan ik al wat wijzer worden, maar de link is voor een sxs voorvork.
is dat hetzelfde als een normale exc vork?
en er staat ook in dat de luchtkamer tussen de 110mm en 160mmmoet zijn.
de mijne is door van laar afgesteld en die heeft m op 100mm gezet.
mwah, die zal het toch ook wel weten neem ik aan?
hier kan ik al wat wijzer worden, maar de link is voor een sxs voorvork.
is dat hetzelfde als een normale exc vork?
en er staat ook in dat de luchtkamer tussen de 110mm en 160mmmoet zijn.
de mijne is door van laar afgesteld en die heeft m op 100mm gezet.
mwah, die zal het toch ook wel weten neem ik aan?
Misschien is de motor wel meer voor "SM" of ON-road gebruikt.
Veer staat in principe vast voor wat je gewicht betreft, luchtkamer is een persoonlijke kwestie. Zou toch nooit minder gaan dan die 110 ,met name met offroad rijden.
En via die WP handleiding is het gemakkelijk zelf te doen. Leerzaam en je kunt altijd je persoonlijke voorkeur aanpassen, als je weet hoe het werkt.
Het is geen rocketscience.
Veer staat in principe vast voor wat je gewicht betreft, luchtkamer is een persoonlijke kwestie. Zou toch nooit minder gaan dan die 110 ,met name met offroad rijden.
En via die WP handleiding is het gemakkelijk zelf te doen. Leerzaam en je kunt altijd je persoonlijke voorkeur aanpassen, als je weet hoe het werkt.
Het is geen rocketscience.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Persoonlijk vind ik 100 het recept voor een pogostick.roen schreef:http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... luchtkamer
hier kan ik al wat wijzer worden, maar de link is voor een sxs voorvork.
is dat hetzelfde als een normale exc vork?
en er staat ook in dat de luchtkamer tussen de 110mm en 160mmmoet zijn.
de mijne is door van laar afgesteld en die heeft m op 100mm gezet.
mwah, die zal het toch ook wel weten neem ik aan?
Een en ander hangt wel van de meet methode af. Wat ik het makkelijkst vind: veren eruitpakken, dempercartridge helemaal naar beneden drukken. Olie erin tot 130 mm onder de rand zodat de top van de cartridge onder de olie staat en een paar keer met de cartridge pompen zodat de lucht eruit is. Dan weer vullen tot zo'n 130 onder de rand. Dat is ongeveer het minimale niveau. Als je daarmee nog last hebt van doorslaan bij landingen kun je met een injectiespuit toevoegen door de ontluchtingsgaatjes bovenop de vork. stapjes van 5cc merk je al.
Als je zo de boel hebt afgesteld is het slim om de volgende keer even te meten wat jouw favoriete niveau is voordat je de boel loshaalt.
Een flinke tiewrap met een schaalverdeling erin gesneden is handig om te meten. Daarmee kun je ook kijken wat het niveau wordt als de motor in elkaar staat met de veren erin.