veringspecialist in omgeving alkmaar?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

ik heb wel een gehoord dat er een vering mannetje in omgeving alkmaar is.
wie weet of dat zo is, en wie is dat dan?

moet de keerringen van m'n wp vervangen en de olie weer op peil brengen.

roen.
Mario2t
Berichten: 304
Lid geworden op: ma mar 14, 2005 00:17
Locatie: Vlagtwedde
Contacteer:

Volgens mij is Van Drooge ( 100%) de dichtbijzijnde in de buurt van Alkmaar.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Doe het lekker zelf, makkie.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

Mario2t schreef:Volgens mij is Van Drooge ( 100%) de dichtbijzijnde in de buurt van Alkmaar.
nee, daar gaan we niet meer heen.

en van zo'n usd weet ik niet hoe je de luchtkamer controleerd.
wie t weet mag het zeggen. ktm uit 2001

jeroen.
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... luchtkamer

hier kan ik al wat wijzer worden, maar de link is voor een sxs voorvork.
is dat hetzelfde als een normale exc vork?

en er staat ook in dat de luchtkamer tussen de 110mm en 160mmmoet zijn.
de mijne is door van laar afgesteld en die heeft m op 100mm gezet.
mwah, die zal het toch ook wel weten neem ik aan?
Gebruikersavatar
gassen
Berichten: 1312
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Misschien is de motor wel meer voor "SM" of ON-road gebruikt.
Veer staat in principe vast voor wat je gewicht betreft, luchtkamer is een persoonlijke kwestie. Zou toch nooit minder gaan dan die 110 ,met name met offroad rijden.
En via die WP handleiding is het gemakkelijk zelf te doen. Leerzaam en je kunt altijd je persoonlijke voorkeur aanpassen, als je weet hoe het werkt.
Het is geen rocketscience. :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

roen schreef:http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... luchtkamer

hier kan ik al wat wijzer worden, maar de link is voor een sxs voorvork.
is dat hetzelfde als een normale exc vork?

en er staat ook in dat de luchtkamer tussen de 110mm en 160mmmoet zijn.
de mijne is door van laar afgesteld en die heeft m op 100mm gezet.
mwah, die zal het toch ook wel weten neem ik aan?
Persoonlijk vind ik 100 het recept voor een pogostick.
Een en ander hangt wel van de meet methode af. Wat ik het makkelijkst vind: veren eruitpakken, dempercartridge helemaal naar beneden drukken. Olie erin tot 130 mm onder de rand zodat de top van de cartridge onder de olie staat en een paar keer met de cartridge pompen zodat de lucht eruit is. Dan weer vullen tot zo'n 130 onder de rand. Dat is ongeveer het minimale niveau. Als je daarmee nog last hebt van doorslaan bij landingen kun je met een injectiespuit toevoegen door de ontluchtingsgaatjes bovenop de vork. stapjes van 5cc merk je al.

Als je zo de boel hebt afgesteld is het slim om de volgende keer even te meten wat jouw favoriete niveau is voordat je de boel loshaalt.
Een flinke tiewrap met een schaalverdeling erin gesneden is handig om te meten. Daarmee kun je ook kijken wat het niveau wordt als de motor in elkaar staat met de veren erin.
Plaats reactie