Coen schreef:Wat een looks ! die TM van jou. De gebruikte onderdelen door TM spreken mij ook zeer aan. Mijn pogingen om nadere specificaties op het net te vinden zijn op een paar plaatjes op de TM Racing site na, niet gelukt.
Weet jij waar ik die kan vinden en dealers?
Hoe zit het met de prijzen van onderdelen, heb je al wat stuk gehad?
Gr. Coen (nu nog KTM 250 exc 2t)
Kijk eens op :
www.mototm.com
www.mototm-racing.de
www.tm-racing.com
www.crossaction.com.au
of natuurlijk
www.tmracing.nl (site van de importeur, oftewel van de Vegt in Oudleusden, ergens naast Zwolle).
Een ritje naar van de Vegt kost je een paar uurtjes, maar ik weet 1000% zeker dat je er je ogen zult uitkijken (pakkumbeet 350 stuks cross/offroadmotoren in de showroom en dan nog een zwikkie in het magazijn). Hij heeft echt zo'n beetje alle TM-modellen op voorraad staan (cross en enduro en 2 en 4-takt).
Een probleempje gehad met de aandrijving van de startmotor, dit is opgelost onder garantie. Voor de rest bevalt de firma Ohlins supergoed en de stabiliteit van het frame is ook vet in orde.
Qua motorkarakter is het een beest, alleen lijkt het bij een viertakt ook nog wel eens een beetje op een tweetakt (fel en piekerig, maar wel fun). Ook de tweetakten schijnen zo te reageren.
De aanschafprijs is wat hoger dan bij de gemiddelde Jap, maar dan heb je ook wat
Verschillende onderdelen zijn hetzelfde als bij diverse andere merken, bv. remblokken voor = gelijk aan bv. KTM (Brembo), remblokken achter = gelijk aan Honda (Nissin), oliefilter = gelijk aan Yamaha YZ426F. Ketting is uiteraard nooit een probleem, en tandwielen zijn er ook van Renthal (TMV Veghel).
Bij het monteren van plasticdelen wel rekening houden met de pasvorm, deze is toch een tikkie minder dan bij Jappen. Met beleid lukt alles.
Kortom, een motor waar je van houdt of die je haat (maar ik hou van haar

), het is zeker geen dertien in een dozijn.
Enne, in het echt is ze nog knapper dan op de foto's.
Suc6 Rmee