Is er toevallig iemand die (goede of slechte) ervaringen heeft met de enduro-viertakten van TM
Eind dit jaar namelijk van plan iets nieuws aan te schaffen, en de Tee Emmers zijn behoorlijk strak en vele gemakken voorzien (Ohlins voor en achter, electrische starter, hydraulische koppeling, tank van 10 liter, Japanse remmen en een uiterlijk dat zo in de PleeBoj voor brommers zou kunnen).
Voorkeur gaat uit naar de 530 (hoewel schijnbaar ook een 450 in de maak is).
Het vliegende kuuske
Ervaringen met TM-viertakt enduro
Moderator: ghulst
Wel een erg mooie motor die TM , maar ik zelf hou het toch maar liever op een HM ( die nu in de schuur staat te wachten op het kenteken )
Hopelijk duurt het niet zo lang als bij jou TM , sjokske
Hopelijk duurt het niet zo lang als bij jou TM , sjokske
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Ikke zelf nu dus
Vermogen genoeg (dadelijk nog meer als m'n carburateur nog wat fijnafstelling heeft genoten i.v.m. aanpassing van Italiaanse naar Nederlandse leefomstandigheden). Carburateur afstellen verdient wat ervaring, zelfs de acceleratiepomp is volledig instelbaar, qua punt van aanvang injectie en duur van injectie.
Qua rijwielgedeelte 110 %, vering (rondom Ohlins) nog nooit beter gehad ('t vorige brommertje leek hierbij op een hardtail).
Insturen OK, stabiliteit in lange bochten (uiteraard mede door de firma Ohlins) vreselijk lekker.
Plasticwerk demonteren/monteren (luchthappers, zijkappen, zadel) heeft wat aandacht nodig (pasvorm is minder goed als bij de Japanse collega's).
Verder wat betreft uitrusting erg luxe.
Tot op heden een dikke voldoende
Vermogen genoeg (dadelijk nog meer als m'n carburateur nog wat fijnafstelling heeft genoten i.v.m. aanpassing van Italiaanse naar Nederlandse leefomstandigheden). Carburateur afstellen verdient wat ervaring, zelfs de acceleratiepomp is volledig instelbaar, qua punt van aanvang injectie en duur van injectie.
Qua rijwielgedeelte 110 %, vering (rondom Ohlins) nog nooit beter gehad ('t vorige brommertje leek hierbij op een hardtail).
Insturen OK, stabiliteit in lange bochten (uiteraard mede door de firma Ohlins) vreselijk lekker.
Plasticwerk demonteren/monteren (luchthappers, zijkappen, zadel) heeft wat aandacht nodig (pasvorm is minder goed als bij de Japanse collega's).
Verder wat betreft uitrusting erg luxe.
Tot op heden een dikke voldoende
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Je weet het Ad met ambtenaren, of zoals een bekend Brabants spreekwoord luidt :ad f. schreef:Wel een erg mooie motor die TM , maar ik zelf hou het toch maar liever op een HM ( die nu in de schuur staat te wachten op het kenteken )
Hopelijk duurt het niet zo lang als bij jou TM , sjokske
"Ambtenaren, die schijten niet voor half elf".
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Toch wel lief dingetje, he
http://website.pcextreme.nl/imageupload ... 40x480.jpg
http://website.pcextreme.nl/imageupload ... 40x480.jpg
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Zo doe je dat dus , sjokske
En hier is mijn nieuwe HM Nu nog van de site www.hmmoto.it afgehaald maar ik zal spoedig een foto plaatsen van mijn eigen motor.
En hier is mijn nieuwe HM Nu nog van de site www.hmmoto.it afgehaald maar ik zal spoedig een foto plaatsen van mijn eigen motor.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
XI dat nieuwe rooie (of wordt hij, of zij, toch weer zwart) morrugge wel.
Nou mag jij een keer wachten op de ambtenarij.
Op de foto lijkt hij (of zij) wel een beetje op z'n Carmichael's te staan (laag van achteren). Ga je nou dan ook zo hard
En ik kon je al niet bijhouden
I always ride blue (maakt niet uit wat voor merk)
Nou mag jij een keer wachten op de ambtenarij.
Op de foto lijkt hij (of zij) wel een beetje op z'n Carmichael's te staan (laag van achteren). Ga je nou dan ook zo hard
En ik kon je al niet bijhouden
I always ride blue (maakt niet uit wat voor merk)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Dit jaar blijft ie rood, maar er komen wel weer speciale spulletjes op , zoals je van mij gewend bentSjokske schreef:XI dat nieuwe rooie (of wordt hij, of zij, toch weer zwart) morrugge wel.
Nou mag jij een keer wachten op de ambtenarij.
Op de foto lijkt hij (of zij) wel een beetje op z'n Carmichael's te staan (laag van achteren). Ga je nou dan ook zo hard
En ik kon je al niet bijhouden
I always ride blue (maakt niet uit wat voor merk)
HONDA , THE RED POWER !!!
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
Je vergist je heel erg,4t huskie schreef:ad f ik dacht dat je yamaha ging rijden of vergis ik me
Ik was het misschien wel van plan en ik had ook al een yamaha WR450 gekocht maar na er een paar keer op te hebben gereden was het dat toch niet voor mij.
Hij is ondertussen al weer doorverkocht en ik heb gelijk maar weer een nieuwe Honda HM CRE aangeschaft.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
En daar zit je dan met je 2 jaar oude yamahaad f. schreef:Je vergist je heel erg,4t huskie schreef:ad f ik dacht dat je yamaha ging rijden of vergis ik me
Ik was het misschien wel van plan en ik had ook al een yamaha WR450 gekocht maar na er een paar keer op te hebben gereden was het dat toch niet voor mij.
Hij is ondertussen al weer doorverkocht en ik heb gelijk maar weer een nieuwe Honda HM CRE aangeschaft.
maar ik ben benieuwd naar de eerste foto's ad
die tm ziet er ook erg grappig uit , vooral die voorvork
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Hier heb je de eerste foto's van mijn nieuwe speelgoed
Ik moet er alleen nog mee naar de RDW voor het kenteken en dat kan pas op 3 februari
Ik moet er alleen nog mee naar de RDW voor het kenteken en dat kan pas op 3 februari
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Super motor ad!
(rudy die het gevoel heeft dat ie al een oud barrel heeft )
(rudy die het gevoel heeft dat ie al een oud barrel heeft )
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Wat een looks ! die TM van jou. De gebruikte onderdelen door TM spreken mij ook zeer aan. Mijn pogingen om nadere specificaties op het net te vinden zijn op een paar plaatjes op de TM Racing site na, niet gelukt.
Weet jij waar ik die kan vinden en dealers?
Hoe zit het met de prijzen van onderdelen, heb je al wat stuk gehad?
Gr. Coen (nu nog KTM 250 exc 2t)
Weet jij waar ik die kan vinden en dealers?
Hoe zit het met de prijzen van onderdelen, heb je al wat stuk gehad?
Gr. Coen (nu nog KTM 250 exc 2t)
Kijk eens op :Coen schreef:Wat een looks ! die TM van jou. De gebruikte onderdelen door TM spreken mij ook zeer aan. Mijn pogingen om nadere specificaties op het net te vinden zijn op een paar plaatjes op de TM Racing site na, niet gelukt.
Weet jij waar ik die kan vinden en dealers?
Hoe zit het met de prijzen van onderdelen, heb je al wat stuk gehad?
Gr. Coen (nu nog KTM 250 exc 2t)
www.mototm.com
www.mototm-racing.de
www.tm-racing.com
www.crossaction.com.au
of natuurlijk www.tmracing.nl (site van de importeur, oftewel van de Vegt in Oudleusden, ergens naast Zwolle).
Een ritje naar van de Vegt kost je een paar uurtjes, maar ik weet 1000% zeker dat je er je ogen zult uitkijken (pakkumbeet 350 stuks cross/offroadmotoren in de showroom en dan nog een zwikkie in het magazijn). Hij heeft echt zo'n beetje alle TM-modellen op voorraad staan (cross en enduro en 2 en 4-takt).
Een probleempje gehad met de aandrijving van de startmotor, dit is opgelost onder garantie. Voor de rest bevalt de firma Ohlins supergoed en de stabiliteit van het frame is ook vet in orde.
Qua motorkarakter is het een beest, alleen lijkt het bij een viertakt ook nog wel eens een beetje op een tweetakt (fel en piekerig, maar wel fun). Ook de tweetakten schijnen zo te reageren.
De aanschafprijs is wat hoger dan bij de gemiddelde Jap, maar dan heb je ook wat
Verschillende onderdelen zijn hetzelfde als bij diverse andere merken, bv. remblokken voor = gelijk aan bv. KTM (Brembo), remblokken achter = gelijk aan Honda (Nissin), oliefilter = gelijk aan Yamaha YZ426F. Ketting is uiteraard nooit een probleem, en tandwielen zijn er ook van Renthal (TMV Veghel).
Bij het monteren van plasticdelen wel rekening houden met de pasvorm, deze is toch een tikkie minder dan bij Jappen. Met beleid lukt alles.
Kortom, een motor waar je van houdt of die je haat (maar ik hou van haar ), het is zeker geen dertien in een dozijn.
Enne, in het echt is ze nog knapper dan op de foto's.
Suc6 Rmee
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Poe Poe Poe Sjokske , het kan nie op met dat TMeke van jou , nou begrijp ik dat je met moerderdag gaat rijden , wat een liefde voor zón blauw motorfietske.
Woestijn is fijn !!!
Gij hebt toch ook zo'n blauw apparaatJac TTR600 schreef:Poe Poe Poe Sjokske , het kan nie op met dat TMeke van jou , nou begrijp ik dat je met moerderdag gaat rijden , wat een liefde voor zón blauw motorfietske.
De liefde van een man gaat door de ......... benzinekraan, uitlaat (en niet te vergeten door het bos)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!