Ola,
Nog een vraagje over mijn voorvork van Technoflex (de originele fabrieks af).
Gisteren de keerringen vervangen en de boel schoongemaakt. Alles weer gemonteerd, zit ik vanochtend ff koffie te leuten en het wphb door te kijken zie ik maar 1 rebound veer in het schema.
Nou had ik gisteren toch echt twee veren gemonteerd zitten bij de cilinder onderaan.
Ik vrees voor mijn nieuwe keerringen als ik de boel weer uit elkaar haal. Heeft iemand hier ervaring mee? Wordt dit misschien gedaan om een nog snellere/ stijvere rebound te krijgen?
Thx,
Michiel
2 rebound veren in voorvork xr600r 1995?
Moderator: ghulst
Op het schema zie je de veer mooi zitten bij onderdeel nr 13.
http://www.cmsnl.com/honda-xr600r-96-us ... F++08.html
http://www.cmsnl.com/honda-xr600r-96-us ... F++08.html
Nog ff zitten nadenken. Ik neem aan dat de reboundveer er voor is dat als de vork helemaal uitveerd de binnenpoot niet met een klap op z'n eindje komt.
Als ik er van uit kan gaan dat de binnenpoot altijd op zijn totale uitgeveerde stand staat door de druk van de gewone veer moet ik concluderen dat bij een langere rebound veer de binnenpoot minder ver kan uitveren dus de voorvork korter is........
Ik heb het beessie van de eerste eigenaresse! gekocht die vertelde dat er idd het een en ander aan de vering was gedaan.
Conclusie, de boel kan toch weer uit elkaar om de juiste (hoge) vork stand te krijgen. Ik zal de ene veerpoot met de andere vergelijken met en zonder tweede veer.
Zucht..........
Als ik er van uit kan gaan dat de binnenpoot altijd op zijn totale uitgeveerde stand staat door de druk van de gewone veer moet ik concluderen dat bij een langere rebound veer de binnenpoot minder ver kan uitveren dus de voorvork korter is........
Ik heb het beessie van de eerste eigenaresse! gekocht die vertelde dat er idd het een en ander aan de vering was gedaan.
Conclusie, de boel kan toch weer uit elkaar om de juiste (hoge) vork stand te krijgen. Ik zal de ene veerpoot met de andere vergelijken met en zonder tweede veer.
Zucht..........
Een Technoflex is toch geen "originele fabrieksaf" voor een XR600?
En heb je op beide voorpoten een stelmogelijkheid voor je rebound?
En heb je op beide voorpoten een stelmogelijkheid voor je rebound?
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
En je moet er volgens mij niet van uitgaan dat de binnenpoot altijd op zijn totale uitgeveerde stand staat door de druk. In principe moet hij, net als je achterveer, een klein beetje inzakken als je motor onbelast recht op staat.
Maar zo heel veel weet ik eigenlijk niet van vering. Dat laat ik liever aan de specialist over..
Je kunt misschien nog een klein beetje spelen met de grootte van de luchtkamer?
Succes!
Maar zo heel veel weet ik eigenlijk niet van vering. Dat laat ik liever aan de specialist over..
Je kunt misschien nog een klein beetje spelen met de grootte van de luchtkamer?
Succes!
Current: HONDA CR500 AF 2009
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
Past: KTM 300 EXC 2011, KTM 300 EXC 2008, KTM 300 EXC 2006, KTM 250 EXC 2000, KTM 400 LC4 1997, KTM 450 SX 2003
HONDA CR500R ENDURO 1998, HONDA CR500R ENDURO 1996, HONDA CR250R ENDURO 1989 (2x)
HUSQVARNA WR400 1986, SUZUKI RM250 1988, YAMAHA YZ125 1988, KAWASAKI KX125 1985
SUZUKI RM125 1980
of super motard rijderhuskie schreef:deze vork is dmv een dubbele rebound veer ingekort voor de vorige "kleine" berijder.
Let erop dat de grote veer daarom ook niet ingekort is. Even opmeten.
BIERTAKT crossen en zuupn