misschien een hele gekke vraag.
maar ik was me af aan vragen welke spieren je nou allemaal onder het crosse gebruikt.

snap wel dat je vrijwel alle spieren bijna gebruik met crosse, maar welke worden het meeste belast?
groeten
Moderator: ghulst
Ik zou zeggen, ga een lang stuk rijden op de crossbaan en gelijk na het afstappen schrijf je op waar je last hebt van opgepompte spieren.Lenders schreef:hoi noppers,
misschien een hele gekke vraag.
maar ik was me af aan vragen welke spieren je nou allemaal onder het crosse gebruikt.![]()
snap wel dat je vrijwel alle spieren bijna gebruik met crosse, maar welke worden het meeste belast?
groeten
Hoofdspier.gassen schreef:Sluitspier
gassen schreef:Sluitspier
celsa schreef:Truckje dat werkt voor crossers, (deed ik 40 jaar geleden) om "opgepompte" onderarmen te voorkomen.
benodigdheden;
- Zaag een stuk van je vrouw(vriendin) haar bezemsteel
Alleen als de gas blijft hangen.gassen schreef:Sluitspier
YZF250 schreef:Ik zeg: afblijven van die onderarm-oefeningen.
Rond elke spier zit een vlies. Wanneer de spier te snel groeit (in volume), en dus het vlies niet aan dezelfde snelheid uitzet, komt er spanning op het vlies. Dit zal nog sneller opgepompte armen opleveren. Als het vlies zelfs scheurt, is het gedaan met rijden
Wijze raad van een sportdoktor.
Kortom, de bedoeling is om de spieren zo te belasten, dat ze traag genoeg sterker worden, zodat het vlies rond de spier de tijd heeft om zich aan te passen.
De enige manier om ze gezond te trainen is dus ... RIJDEN !
Ik hoor wel eens zeggen: goh, die opgepompte armen hé.
Maar als je dan vraagt hoe vaak ze rijden, dan is het 2 keer per maand ofzo. Geen wonder dat je dan opgepompte armen hebt.
Ben het nog steeds, doet inderdaad geen goed aan de conditiehenkzelf schreef:ik was kantoorpikkie