Er zijn rijders die de Dakar rally rijden met restricties in de 690 ktm, en er zijn er ook die zonder rijden, ook met 690 cc.
De 450 machines hebben geen restricties. Ook was er medio 2009 sprake van dat ktm niet meer zou meedoen omdat er alleen met 450 machines gestart kon worden.
Weet iemand hoe het zit?
dakar restricties
Moderator: ghulst
De organisatie wil de strijd tussen de 690's en de 450's eerlijker maken, vandaar dat de 690 een restrictie krijgt in het luchtfilter, dit geldt echter alleen voor de zogenaamde eliterijders. KTM vond dit onzin daarom hebben ze zich teruggetrokken, dat wil zeggen dat ze geen fabrieksteam hebben.
Zou KTM niet als mooi excuus gebruiken om niet mee te hoeven doen Scheelt knap knaakies en ik dacht de verkoop aardig was ingestort.crfrik schreef:De organisatie wil de strijd tussen de 690's en de 450's eerlijker maken, vandaar dat de 690 een restrictie krijgt in het luchtfilter, dit geldt echter alleen voor de zogenaamde eliterijders. KTM vond dit onzin daarom hebben ze zich teruggetrokken, dat wil zeggen dat ze geen fabrieksteam hebben.
Misschien dat het wel heel goed uitkwam
Allways replace the cheapest parts first
Ik hoorde Allard vertellen dat er ... machines waren die van 690 naar 720 waren gegaan (al was dat niet zeker). Ik dacht dat dat over KTM ging?
Klopt, schijnt wel binnen de regelementen te vallen maar de organisatie was er niet erg blij mee geweestFrank! schreef:Ik hoorde Allard vertellen dat er ... machines waren die van 690 naar 720 waren gegaan (al was dat niet zeker). Ik dacht dat dat over KTM ging?
Allways replace the cheapest parts first
Elke keer als ik lees of hoor over de opgeboorde KTM's, volgt meteen dat de organisatie er niet gelukkig mee is. Dat slaat nergens op, dan moeten ze maar een fatsoenlijk reglement maken. Uit de (slechte) Engelse vertaling:
De restrictor begrenst het (top)vermogen van de machine, met wat extra cc'tjes win je koppel (dus vermogen) onderin.
Staat niets over opboren in. Turbo erop? Lijkt me ook geen probleem. Dan heb je meteen minder last van de restrictor Alleen voor de marathon klasse gelden nauwere regels.Super Production.
This group is comprised:
of machines derived from Enduro motorcycles to which certain modifications have been made and / or parts added that make them no longer eligible for the Marathon group.
machines of riders wishing to change marked parts,
machines of a ‘free’ conception, produced in small quantities and corresponding to the following criteria:
Frame: materials ‘free’ with the exception of titanium.
Engine: lower engine cases and crankshaft from a production engine homologated in the
Marathon group. Preparation ‘free’. Repairs during the race are ‘free’. Only 2 engine changes are authorised, ie. a total of 3 engines. The engines may be repaired during the race, providing that the engine cases marked during scrutineering are retained.
De restrictor begrenst het (top)vermogen van de machine, met wat extra cc'tjes win je koppel (dus vermogen) onderin.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
Volgens de regelementen:
1) GROUP 1 ELITE
Production “Enduro” machines manufactured in at least 200 examples and homologated by the FIM or
machines derived from Enduro motorcycles to which certain modifications have been made and / or parts
added making them no longer able to be considered as production machines.
Riders: ASO Elite riders featuring on the list published in the appendix.
Cubic Capacity : all motorcycles, under or equal to 450 cc.
motorcycles over 450 cc, fitted with a restrictor (see art. 6P4a)
APPENDIX 8 – LIST OF ASO ELITE RIDERS / DAKAR 2010
BERGLUND THOMAS
BETHYS THIERRY
CAMPBELL JOHNNY
CASTEU DAVID
CHILDRESS MIKE
CODY QUINN
COMA MARC
CZACHOR JACEK
DABROWSKI MAREK
DE AZEVEDO JEAN
DESPRES CYRIL
DUCLOS ALAIN
FARIA RUBEN
FARRES GUELL GERA
FRETIGNE DAVID
GOBLET JEAN-FRANCOIS
GONCALVEZ PAULO
GRAZIANI MATTEO
HENGEVELD STEVE
KENDALL NORMAN
KNUIMAN HENK
LOPEZ FRANCISCO
MACEK MARTIN
MARCHINI MICHEL
PAIN OLIVIER
PISANO MICHAEL
PLANET FABIEN
ROBBY BELL
RODRIGUES FILHO JOSE HELIO
RODRIGUES HELDER
STANOVNIK MIRAN
STREET JONAH
ULLEVALSETER PAL ANDERS
VERHOEVEN FRANS
VILADOMS JORDI
VINTERS EINARS
VINTERS JANIS
ASO reserve the right to add to this list riders whose notoriety is directly linked to their
results in motorsport.
bron http://allroadmaniacs.nl/forum/index.ph ... ;topicseen
1) GROUP 1 ELITE
Production “Enduro” machines manufactured in at least 200 examples and homologated by the FIM or
machines derived from Enduro motorcycles to which certain modifications have been made and / or parts
added making them no longer able to be considered as production machines.
Riders: ASO Elite riders featuring on the list published in the appendix.
Cubic Capacity : all motorcycles, under or equal to 450 cc.
motorcycles over 450 cc, fitted with a restrictor (see art. 6P4a)
APPENDIX 8 – LIST OF ASO ELITE RIDERS / DAKAR 2010
BERGLUND THOMAS
BETHYS THIERRY
CAMPBELL JOHNNY
CASTEU DAVID
CHILDRESS MIKE
CODY QUINN
COMA MARC
CZACHOR JACEK
DABROWSKI MAREK
DE AZEVEDO JEAN
DESPRES CYRIL
DUCLOS ALAIN
FARIA RUBEN
FARRES GUELL GERA
FRETIGNE DAVID
GOBLET JEAN-FRANCOIS
GONCALVEZ PAULO
GRAZIANI MATTEO
HENGEVELD STEVE
KENDALL NORMAN
KNUIMAN HENK
LOPEZ FRANCISCO
MACEK MARTIN
MARCHINI MICHEL
PAIN OLIVIER
PISANO MICHAEL
PLANET FABIEN
ROBBY BELL
RODRIGUES FILHO JOSE HELIO
RODRIGUES HELDER
STANOVNIK MIRAN
STREET JONAH
ULLEVALSETER PAL ANDERS
VERHOEVEN FRANS
VILADOMS JORDI
VINTERS EINARS
VINTERS JANIS
ASO reserve the right to add to this list riders whose notoriety is directly linked to their
results in motorsport.
bron http://allroadmaniacs.nl/forum/index.ph ... ;topicseen
Ik had 'm gezien. Ik vind 'm hier wel erg ruim geformuleerd:
Het eerste gedeelte komt gereguleerd over, maar tweede gedeelte is volledig open. Vandaar mijn quote uit de bijlage van het reglement, waar het iets verder gespecificeerd is. Maar het geheel komt mij nogal 'franse slag' over.Production “Enduro” machines manufactured in at least 200 examples and homologated by the FIM
or
machines derived from Enduro motorcycles to which certain modifications have been made and / or parts
added making them no longer able to be considered as production machines.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!