Moet ik me hierover zorgen maken of zie je dit ook bij andere blokken?
Foto nog even bijgeplaatst omdat bericht op een nieuwe pagina begint :
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Oeffff....... dat is eenfuturist schreef:alle carters die ik open heb gehad hebben dat zelfde streepje, niks aan de hand gewoon verder knutselen.
greetz Futurist
zitten er nog in het lager, kunnen er pas uit als alle kogels tegen elkaar aan liggenUiteindelijk kon ik het lager zien. De schade leek voor mij, als leekenorm. Deel van de kooi zat er nog in en 60% van de lagertjes waren foetsie.
Maar waar zijn die dan gebleven?????![]()
Bedankt Zappa en Futurist.futurist schreef:de maten staan op de zijkant van de buitenste ring, als je die vast wil weten zodat je ze vast hebt voor het weekend en je dus door kan moet je het maar even laten weten dan klauter ik even de zolder op om het af te lezen
futurist
Ik heb vanavond het blok bijna uit elkaar gekeken, maar er gebeurde nietszappa.suzuki schreef:Het zijn industrie lagers, dat zijn lagers uit 1 stuk [ als ze heel zijn]
En het blok moet uit elkaar, de blokdelen hebben een opstaande rand aan de buitenkant dus het lager moet er van buiten naar binnen uit en in
Hoi Futurist, mijn mailadres is hans.gommans@me.comfuturist schreef:ik ga zo wat foto's maken hoewel ik nog werk genoeg heb, helaas heb ik gisteren avond mijn goede blok dicht gebouwd dus moet ik idd de zolder op. ik wil wel even een gewoon mail adres om de foto's te sturen want ik ben zo slecht met de computer dat ik er een uur over doe om de foto's op het goede formaat te krijgen. die moet je maar even aanpassen en da er zelf bij zetten om het voor iedereen duidelijk te maken. de kant van de distributie is overigens de moeilijkste kant om te zien ivm dat tandwiel. hoe je dat los krijgt (en nog moeilijker, weer vast met 60>100 Nm) heb ik nog niet over nagedacht omdat zoals ik al eerder zei die kant altijd fijn in het carter laat zitten.
mail of pb me even je e mail adres.
greetz Futurist
ik zie nuook juist Lummelke zijn uitleg en dat is helemaal juist, ik heb een foto van het rechter deksel van buiten en van binnen en dan wordt het helemaal duidelijk. trouwens als je wat moeilijk een lager erin of eruit krijgt dan leg ik de carter helft altijd even in BBQ , dan zet het alu iets meer uit als het staal van de lager en floept alles er zo in.
Idd spijtig genoeg.lummelke schreef: spijtig genoeg,...
Shit, betrapt ......futurist schreef:IK ZIE NU WAT JE GEDAAN HEB, boven de 9500rpm wezen scheuren zeker ...............................
greetz Futurist
Thnxs Futurist. Brommer heeft 48000 km gelopen, dus zal het veertje maar op de onderdelenlijst gaan plaatsen.futurist schreef:ja, ja en ja
idd het is een "filter" maar hoeft niet vervangen, het filtert de nog aanwezige oliedruppels in de carterdamp zodat er echt alleen carterdamp via de slang naar het luchtfilter gaat en door de motor wordt verbrand.
idd je spanner werkt dus (nog) goed. ik zou wel dat beruchte veertje in die spanner vervangen, zij blijken bij 50.000km+ nog wel eens te breken en das nie goe
idd per deksel of cilcinder in dat geval (de kop ook) zitten er 2 pas bussen, das voldoende om de delen goed te monteren (centreren) en dus ook de pakkingen op de juiste plaats te houden.
greetz Futurist