3 oktober enduro Bergeijk

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Edit : Link was er al
@Huskie, in ieder geval wat langer kunnen genieten dan de meeste andere :roll:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Herr DRénérZéele
Berichten: 336
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59

Hé Huskie,
was jij dat nou die ik(= die lange kale) na afloop sprak op de parkeerplaats :?:

Grtz,
Dick
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

huskie schreef:Mijn proef tijden waren redelijk voor elkaar.
Idd zonde van die 36 minuten.Met zulke proeftijden hoef je geen straftijd op te lopen.

Wanneer je in je eerste rondje 3 minuten bij TC 1 hebt, tel je 3 minuten bij al je tussentijden op. :idea:
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Was pittige enduro met dat losse Fezfez. :lol:
Ben tevreden met mij 23ste plaats. Had weinig tijd bij de TC's over. Minuut of 6. Mijn val in CP1 de eerste ronde heeft een seconde of 8 gekost.

Leuke ervaring, goed georganiseerd met de inschrijving dit jaar, leuke route.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik vond 't een topervaring! Met Dick een hotelletje gepakt daar in de buurt. Geen stress, alles rustig aan. We hadden zo 's ochtend nog de tijd om het circuit met de proeven af te lopen. Veel van geleerd over welke lijnen we moesten hebben.

Het begon al met met het starten van de motor. Vanaf de aanhanger naar het parc ferme, prima starten. En vanaf het podium slecht starten natuurlijk! Maar geeft niet; niemand is daar echt gehaast. Ik reed met Dies van de Ora en Jan, MX-dealer van Suzuki en nog iemand in dezelfde minuut. Minuut? Ik heb nooit meer een klok gezien van de orga, behalve toen ik in de servicetent aankwam. Dus gelijkzetten van mijn Lidl-klokje is nooit meer gelukt...

Dit bevalt duidelijk beter dan met die leipo's op een KNMV off-road

Ik ken die maisprutvelden wel, die zijn leuk. Maar dit zijn maiszandvlaktes. Stuiven behoorlijk en de rijders laten allemaal superdiepe sporen achter. Het was de kunst om ze snel als mogelijk weg te sturen van alle lijntjes die uitgezet waren. Dan zelf een vrij spoor kiezen. Op een gegeven moment zag ik 100 echte kilometers op de GPS staan, nog nooit zo hard gereden op het maïs! De inters en nationalen gingen volgens mij wel 130!

Afbeelding

Crossproef in het maïs was dus op dezelfde ondergrond. Ze hadden een 'kurketrekker' gemaakt. Als je dan het hart bereikt had dan moest je rechtsomkeert weer terug. Ik werd een beetje draaierig; leek wel een kermis.

Verder een hele speelse enduro. Er zat een 'evenwichtsbalk' in voor de gevorderden (die ben ik links voorbij gereden, wel hoop officials driftig naar me zwaaien, maar die heb ik gemakshalve maar genegeerd). Verder vond ik ook die heuveltjes leuk waarachter het 90 graden afgekapt was. Het Eurocircuit daar heb ik niet zo hard gereden.

Ik kon al wel in mijn minuut aanrijden, ik kwam keurig op tijd, nog 7 minuten over,bij aankomst op het circuit. Die heb ik gebruikt met wachten op Jan Laurense op zijn RMZ450 en wat te eten. Een oude vos die prachtige slimme lijnen reed. Hij zat in mijn minuut en god wat rijdt die man makkelijk! Alle prut, zware bochten en andere moeilijke dingen ontweek hij als een toreodoor. Ik denk dat het me zo 30% energie zou kosten ten opzichten van de niet ideale lijnen

Stom dat ik gewacht heb want ik kwam eigenlijkkeurig op tijd aan, maar of ik nog wel ff de crossproef wilde rijden, want dan pas was ik écht gearriveerd. Ik was na het wachten dus weer 7 minuten te laat. Weer wat geleerd ;D

Minpuntje is dat mijn dealer Hans van MVM motoren er hard vanaf gegaan is in een maisveld: Volgens zijn vrouw een gebroken sleutelbeen, gebroken ribben en misschien een klaplong. Dat zouden ze vanmiddag in het lokale ziekenhuis uitzoeken. Verder niet gehoord van medische uitvallers.

Zelf ben ik uitgevallen na 1.5 ronde; gaskabel gebroken. Ik heb het nog wel provisories kunnen repareren zodat ik 'm niet hoefde te duwen door 't terrein. Maar rijden door technische punten was uitgesloten.

Toen ik terug was bij de servicetent kon ik op het Eurocircuit nog net Toine van Dijk zien finishen. Vlak voor de tijdsmeting/finish viel er een beginner voor zijn neus. Dan wordt er wel een beutje geschreeuwd hoor :lol:

Zelf de inters en nationale royaal in laten halen, maar ben blijkbaar niet ingehaald door Erwin, toen stond ik al in de bosjes te sleutelen.

Leuk ook om George een keer in levende lijve te kunnen ontmoeten. Op jouw proeventijden ben ik jaloers George!

Van diverse kanten kregen we bij de bus de tip 'Hellendoorn'. Daar gaan we ons dan nu maar even op richten: het smaakt naar meer...
Laatst gewijzigd door Noppy op zo okt 04, 2009 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
:toost:
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Herr DRénérZéele schreef:Hé Huskie,
was jij dat nou die ik(= die lange kale) na afloop sprak op de parkeerplaats :?:

Grtz,
Dick
Ben bang van wel, Dick :)
Leuk je gesproken te hebben.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Houten Klaas schreef:
huskie schreef:Mijn proef tijden waren redelijk voor elkaar.
Idd zonde van die 36 minuten.Met zulke proeftijden hoef je geen straftijd op te lopen.

Wanneer je in je eerste rondje 3 minuten bij TC 1 hebt, tel je 3 minuten bij al je tussentijden op. :idea:
I know, maar ik kreeg mijn tempo niet omhoog tijdens de route, dus besloot ik maar alles op de proeven te gooien. Na afloop deed mijn lichaam zeer, komt omdat ik verkouden ben.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Als je nog eens van plan bent om een woestijn rally te rijden is dit je training wel geweest. Wat een smerige poeder suiker! :o
En het was lang genoeg met 6 en half uur sturen. En wat zijn er veel uitgevallen :shock:
Mijn machine begon in de derde ronde ook behoorlijk te protosteren voor de verschrikkelijk mishandeling. Wat heeft ze moeten lijden, niet echt leuk. Henkzelf had nog wel geschreven om extra filter mee tenemen. Had dat niet gedaan en nu zie dit is het reslultaat. Ik had mezelf van te voren hoger zien eindigen, rond de 15-20 ste plek maar niet 26ste :( geen punten en daar baal ik van!
Over de hele wedstrijd gezien wel heel lekker gereden en genoten van het hele circus.
# 442
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

huskie schreef:
Houten Klaas schreef:
huskie schreef:Mijn proef tijden waren redelijk voor elkaar.
Na afloop deed mijn lichaam zeer, komt omdat ik verkouden ben.
Nog recentelijk Mexicaans gegeten zeker?

Mijn lichaam doet ook zeer hoor en ik ben niet verkouden :D Ik denk als je 't gewoon 2 x per week doet dat je lichaam er aan went :lol:
:toost:
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Sanne schreef: 26ste :( geen punten en daar baal ik van!
Toch in ieder geval 1 voor fishen.

Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D Ik heb er twee :D
#777 - Mijn fotoboekenplank
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Ik had trouwens nooit verwacht dat een droog maisland zo zwaar zou rijden. Ik moest hier en daar gewoon een versnelling terug omdat de motor smoorde.

Maar wat heeft het Braboteam z'n best gedaan zeg. Mooie route en erg leuke proeven.
En ook erg goed om wat foto's van de proeven te plaatsen van te voren, vrijdagavond nog ontdekt dat je in proef 2 over die balken een stukje kon afsnijden en dat dan ook maar gedaan. Gelukkig waren ze kurkdroog en niet glibberig.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Herr DRénérZéele
Berichten: 336
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59

Ik vond het ook een mooie route maar godnondeju, wat waren die maisstofwoestijnen zwaar. Gas erop, op je achterwiel blijven duwen, naar de horizon kijken en sleuren, sleuren, sleuren.. De dood of de gladiolen.
Al mijn 300 cc's hebben er hard aan moeten werken, heb mijn luchtfilter nog niet durven bekijken...
Ik had zelf alleen wat meer technische stukken willen zien, ben afgezien van die tot balk verzaagde boom geen boomstam of zoiets tegengekomen, vond de proef op en om het circuit wel heel erg gaaf. Jammer dat ik na anderhalve ronde moest afstappen met een ongenadige kramp in m'n koppelingshand.
Weet ik waar ik nog op moet trainen (oa..) :oops:
Herr DRénérZéele
Berichten: 336
Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59

@huskie: Die tenere die je uit de sloot hebt getrokken was dat Joris, een klein mannetje met een hele grote supertenere, en hoe is dat verder afgelopen?
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

Rolando schreef:Was pittige enduro met dat losse Fezfez. :lol:
Ben tevreden met mij 23ste plaats. Had weinig tijd bij de TC's over. Minuut of 6. Mijn val in CP1 de eerste ronde heeft een seconde of 8 gekost.

Leuke ervaring, goed georganiseerd met de inschrijving dit jaar, leuke route.
Tsja die tussentijden! Ik had de eerste ronde 4 minuten over bij TC1, na een halve minuut kicken op het startpodium en twee keer een afslag gemist. Tweede ronde relaxter gereden en 6 minuten over op hetzelfde stuk. Dan zijn de tijden niet krap. Vier tot 6 minuten is zat (en dat haal ik bij de meeste enduro's); anders raak je de concentratie maar kwijt (en de Inters staan dan al 12 minuten uit hun neus te eten). Gelukkig was daar genoeg te eten.
Wel heb ik veel in zes gereden. Ook ik ken de Bergeijkse paden niet en dan is het best wel lastig om 90+ te rijden in de eerste ronde. Je weet nog niet waar de echte ketsers liggen. Toch heb ik niks meegemaakt en dat is goed. Ook keurig twee keer over de balken gereden.
En toch geen uitslag? Nee, ik heb dit jaar misschien vier keer op de motor gezeten en verder ook niet echt veel gesport. Dan kun je gewoon geen zes uur enduro rijden, klaar. Dat hoort ook zo, het is tenslotte wel een ONK.
Mech is jonger dus die reed er wel drie. Maar na afloop was ook bij hem het frisse er wel af.
Verder weinig mensen gesproken; we moeste nog opruimen o.a. op het Eurocircuit vanwege de ONK Zijspannen en MX3 op zondag.
Voor de volledigheid: ik heb wel genoten van het rijden. Ben alleen bang dat ik het brommertje wel pijn gedaan heb, want door alle organisatorische drukte was ook ik mijn extra filtertje vergeten.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Herr DRénérZéele schreef:@huskie: Die tenere die je uit de sloot hebt getrokken was dat Joris, een klein mannetje met een hele grote supertenere, en hoe is dat verder afgelopen?
Het was een klein mannetje, mijn lengte, en heel dapper. :P
Hij heeft zijn weg vervolgd, maar ik ben er wel voor gaan rijden. Ik denk niet dat hij met die tenere aan de route tijden kon komen. Ook diverse bruggetjes waren misschien wat teveel van het goede.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Ik heb al aardig wat jongens gesproken die geen filtertje hadden gestoken, waarbij het beest is overleden.
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Het was inderdaad Joris van der G. op de Supertenere.
Ik heb hem onderweg even gesproken tijdens de eerste ronde. Toen ging het nog best goed met hem. Naderhand heb ik hem niet meer gespeurd.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Houten Klaas schreef:Ik heb al aardig wat jongens gesproken die geen filtertje hadden gestoken, waarbij het beest is overleden.
Zo zag mijn filtertje eruit. Gelukkig waren 2 rondjes mijn motortje niet noodlottig. De binnenkant liet nog geen sporen van zilt zien, pffff :)
Afbeelding
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Ik had ook geen nieuw filter meegenomen, maar alles nog in orde.

Wel mijn kentekenplaat verloren, maar Henk weet er van!!.
Er was er één gevonden, maar heb nog geen bevestiging dat het de mijne is.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

Minpuntje is dat mijn dealer Hans van MVM motoren er hard vanaf gegaan is in een maisveld: Volgens zijn vrouw een gebroken sleutelbeen, gebroken ribben en misschien een klaplong. Dat zouden ze vanmiddag in het lokale ziekenhuis uitzoeken. Verder niet gehoord van medische uitvallers. :( Dat klopt, hij had mijn maat ge t-boond en vervolgens over de kop te gaan richting een boom. Wij hebben eerste hulp verleend en zijn nadat de ziekenbroeders heen gingen met Hans naar ziekenhuis ons gaan omfermen over zijn motor. Aangezien het ff duurde voordat ze de motor kwamen ophalen, hebben we de motor maar bij een boerderij gestald. (een bekende van de Brabo's.) Er wordt tenslotte al genoeg gejat van het noppenspul. Bovendien hadden we het belooft aan Hans.Maatje gekneusde ribben en over de weg terug gegaan. Ik zelf was daarvoor al bodemonderzoek gaan verrichten, maar nadat het stuur een bietje recht was gezet ging het eigenlijk welweer. Totdat ik rechtdoor schoot en achter mij het voorval gebeurde.
Ik na dus ong 1,5 uur weer op pad met koude spieren tussen de inters. Weer op mijn muil ( stuur weer scheef) en toen had ik er genoeg van. Smoorde mijn motor door het stof in het luchtfilter, kon ik een maisveld uit gaan duwen pffff.
Afijn aanvankelijk heerlijk gereden met een goed tempo, maar niet verder gereden dan ong 70 km :cry:
Weer geen enduro uitgereden door een voorval. Begint een beetje vervelend te worden :evil:
Geesteren sla ik over (lekker op de tc) en ga maar op Homeground (Vorden) weer lekker rijden :) Oh ja, Beterschap Hans.
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Mijn KTM is vandaag in Hapert overleden door het stof. Begon ineens vermogen te missen en goed olie te verbranden. Slecht starten ook... Bij thuiskomst wist ik na 2 minuten wat er aan de hand was. Zie foto
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Hoe kan dat filterbak niet dicht? Filter niet juist gemonteerd? Hetzand gaat niet dwars door het filter ?
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Laat me raden , Backfire gehad en luchtfilter verbrand :cry:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
CRFke
Berichten: 8
Lid geworden op: ma okt 13, 2008 20:51
Locatie: Brabo

Hapert was behoorlijk stoffig ja leek wel fesfes, wel gruwelijk
veel maisvelden waar maar een stand van de gashendel mogelijk
was. Had gelukkig een extra filter bij...
Offroad RULES !!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

adje schreef:Laat me raden , Backfire gehad en luchtfilter verbrand :cry:
Ik denk filter gewoon niet goed gemonteerd. Je ziet dat hij het aan de onderkant langs het filter heeft gezogen. Filter ging gisteren ook een beetje raar er op maar ik dacht dat ie uiteindelijk wel goed zat.
Plaats reactie