Hey, waar ergens staat dit wettelijk beschreven?Ad Ketelaars schreef:Deze groene bordjes, waarop staat dat de paden niet opengesteld zijn voor gemotoriseerd verkeer(wetboek van strafrecht art.461), zijn veelal zo sneaky opgesteld dat je in verwarring raakt of je het pad nu wel of niet mag berijden. indien er geen slagbomen voor de paden liggen, dan mogen deze paden bereden worden en dienen de borden voor het bosperceel. Ook zie je soms van dat soort borden aan de linkerkant van het pad. Dat bevestigd dat het de bospercelen betreft. in grote delen van Brabant zijn veel van deze nieuwe borden geplaatst. Het geeft boswachters en politie houvast als je in zo'n bosperceel gepakt wordt. Als je achter zo'n bord rijdt, dan MOET je een stopteken hebben gehad en moet er een verklaring van je zijn opgenomen. Zie je in de verte de boswachter aankomen, en zie je dat die duidelijk de bedoeling heeft om je te pakken dan kun je "rustig" omdraaien en wegrijden (indien je geen stopteken gehad hebt). Als naderhand blijkt dat je kenteken genoteerd is dan is dit niet rechtsgeldig.
Ik was laatst rond Apeldoorn 'n route aan het uitzetten, kwam zo'n bordje (wandelgebied, verboden voor gemotoriseerd verkeer) tegen aan de linkerkant van de weg. De weg liep een bosperceel in (links en rechts van de weg bos) maar de tractorsporen waar ik over reed liepen wel door Wil wel zeker zijn van m'n zaak als ik een route uit ga zetten waarbij ik dit wetsartikel expliciet kan publiceren.