Gisteren wezen rijden aan de grens tussen Valkenswaard en Luyksgestel.
Ik vond een mooi stukkie om het asfalt ter hoogte van de Achelse Kluis te vermijden maar, dat ging net over de grens. Komen we een auto tegen met een kabouter plop type erin tegen, die mij vertelde dat ik daar niet mocht rijden. Hij nam ook meteen de telefoon ter hand om de pliesie te bellen.
Ik let speciaal op de bordjes, en weet zeker dat er nergens een stond die ook maar in de verste verte suggereerde dat het rijden aldaar niet zou mogen. (en dat soort bordjes staan er verder zat in Belgie)
Nu kennen we allemaal de verhalen van de rijkswacht en duizenden euro's boete maar hoe zit het nu echt?
Kwam nog 2 KTM en een Honda? 2x tegen. Zitten jullie ook op dit forum?
(wij waren met 2 "aangepaste" BMW's) Hier een plaatje dat ie ook rechtop kan rijden )
wat mag nu wel/niet in belgie
Moderator: ghulst
BMW's mogen niet over de zandpaden in belgie, dat weet toch iedereen
Maar probeer de zoek functie eens, en zie of je daar wat wijzer van wordt, want jouw vraag is al diverse keren langs geweest.
Btw: respect hoor, door het zand met zo'n bakbeest
Maar probeer de zoek functie eens, en zie of je daar wat wijzer van wordt, want jouw vraag is al diverse keren langs geweest.
Btw: respect hoor, door het zand met zo'n bakbeest
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ook na de zoekfunctie gebruikt te hebben en e.e.a. gelezen te hebben blijft het een vaag verhaal in belgie.
Landelijke wetgeving die alles verbied versus gaten in deze wet waardoor alles (of toch veel) mag.
Het meest terugkomende item is het milieu delict. Lijkt mij dan eenvoudig: als je geen schade toebrengt -> geen overtreding. Beetje schade , beetje overtreding. Dus over landwegen met gravel, (rul) zand of modder moet gewoon gereden kunnen worden.
In de bossen KAN je alles stukrijden maar dat HOEFT niet. Plus de bewijslast in geval van compleet kapot gereden paden is moeilijk. Ze konden immers al kapot zijn.
Klopt dit? Of zijn er nog andere wetjes waar je op gepakt kan worden.
(ff checken voordat ik een te grote bek opentrek)
Uiteraard heb ik het hier over wegen waar geen expliciet motorvoertuigverbod aangegeven door een correct verkeersbord geldt.
Landelijke wetgeving die alles verbied versus gaten in deze wet waardoor alles (of toch veel) mag.
Het meest terugkomende item is het milieu delict. Lijkt mij dan eenvoudig: als je geen schade toebrengt -> geen overtreding. Beetje schade , beetje overtreding. Dus over landwegen met gravel, (rul) zand of modder moet gewoon gereden kunnen worden.
In de bossen KAN je alles stukrijden maar dat HOEFT niet. Plus de bewijslast in geval van compleet kapot gereden paden is moeilijk. Ze konden immers al kapot zijn.
Klopt dit? Of zijn er nog andere wetjes waar je op gepakt kan worden.
(ff checken voordat ik een te grote bek opentrek)
Uiteraard heb ik het hier over wegen waar geen expliciet motorvoertuigverbod aangegeven door een correct verkeersbord geldt.
Tenzij je constant hetzelfde kleine rondje draait kan je met een motorfiets toch geen onverharde weg kapot rijden. Dus dat kan geen overtreding zijn.
Ga je, ongeorganiseerd, met een groep op pad, dan is er weer het probleem met wie van de groep nu werkelijk het "kapot" rijden gedaan heeft. Die vlieger gaat ook niet op. Als je georganiseerd gaat rijden, of dat toegeeft, is natuurlijk wel de organisator de lul.
Maar ja, in alle gevallen heb je dus eerst een hoop gezeik aan je hoofd waar je niet op zit te wachten. Dus zou ik het nu ook wel eens willen weten. Genoeg Belgen lezen dit forum, dus kom op met die wetteksten....
Ga je, ongeorganiseerd, met een groep op pad, dan is er weer het probleem met wie van de groep nu werkelijk het "kapot" rijden gedaan heeft. Die vlieger gaat ook niet op. Als je georganiseerd gaat rijden, of dat toegeeft, is natuurlijk wel de organisator de lul.
Maar ja, in alle gevallen heb je dus eerst een hoop gezeik aan je hoofd waar je niet op zit te wachten. Dus zou ik het nu ook wel eens willen weten. Genoeg Belgen lezen dit forum, dus kom op met die wetteksten....
hey gasten,ff andersom, laatste week v augustus neem ik met de familie nog een weekje vakantie in één of andere Nederlandse badplaats in één of ander bungalowpark.Is het de moeite om de Husky mee te nemen of kun je in Zeeland niet veel off road doen?????(laatste vakantie in Brouwershaven was wel leuk , alleen kon ik toen niet rijden wegens een blessure.weet iemand van jullie wat daar kan/mag?????
groetjes Erwin
groetjes Erwin
Husky Rules
Omdat ik hier ook erg benieuwd naar was, heb ik de reglementering hieromtrent opgezocht (het beruchte "bosdecreet"). het is te downloaden van deze URL: http://www.mina.vlaanderen.be/wiedoetwa ... geving.pdf
Je moet echter niet denken dat je het dan dadelijk weet, want het is 218 blz. lang. Misschien kunnen we afspreken dat iedereen op het forum een aantal bladzijden leest, en we het dan samenvatten?
Stijn V.
Je moet echter niet denken dat je het dan dadelijk weet, want het is 218 blz. lang. Misschien kunnen we afspreken dat iedereen op het forum een aantal bladzijden leest, en we het dan samenvatten?
Stijn V.
218 blz lezen is ook niet echt nodig. Even zoeken op het woord "motor" (of in het Frans "moteur") helpt je al snel aan de meest interessante stukjes.Estivie schreef:Omdat ik hier ook erg benieuwd naar was, heb ik de reglementering hieromtrent opgezocht (het beruchte "bosdecreet"). het is te downloaden van deze URL: http://www.mina.vlaanderen.be/wiedoetwa ... geving.pdf
Je moet echter niet denken dat je het dan dadelijk weet, want het is 218 blz. lang. Misschien kunnen we afspreken dat iedereen op het forum een aantal bladzijden leest, en we het dan samenvatten?
Stijn V.
Maar da's nog maar de helft van het verhaal, Stijn. In Wallonië gelden er andere wetten dan in Vlaanderen! Het beruchte decreet Lutgen bijvoorbeeld, waardoor offroad rijden in de bossen volledig verboden is. En dan zijn er nog de plannen van Happart om het bosdecreet aan te passen, maar dat is nog geen wet.
Meer info is er ook bij Codever en ook een korte samenvatting: Où peut-on rouler avec un 4x4, une moto verte ou un VTT ? op http://www.moto-evasion.be.
Ik ben zelf ook nog op zoek naar zeer concrete informatie, zoals:
- Welk risico loop je concreet? Boetes, inbeslagname?
- Wie mag je verbaliseren en waar? Boswachters ook? Ook als je staat te tanken en niet in het bos bent?
- Verschil tussen theorie en praktijk?
- Wat kan je zelf best zeggen/doen als iemand je tegenhoudt, waarop letten, ...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Dit is duidelijk:
HOOFDSTUK I - Algemene bepalingen
Art. 14. [In de bossen en op de boswegen is (verv. decr. 18 mei 1999, art. 12, I: 2 augustus 1999)] geen enkele vorm van gemotoriseerd verkeer toegelaten, behalve om technische redenen zoals onderhoud en exploitatie, of wanneer dit verkeer noodzakelijk is voor het beheer en de bewaking, voor de veiligheid van de bezoekers en in door de [bosbeheerder (verv. decr. 18 mei 1999, art. 12, I: 2 augustus 1999)] vast te stellen bijzondere omstandigheden, op straffe van geldboete van zesentwintig tot driehonderd euro1.
Maar er zullen wel uitzonderingen zijn... Ik lees verder.
Trouwens wat is een BOS? Er staan van allerlei definities in het document maar dus niet de wettelijke omschrijving van BOS. Dus je ontkent gewoon dat je in een bos rijdt. "Meneer de platsoenwachter, u kunt deze wanordelijk geschikte begroeing toch geen bos noemen."
(edit.....)
Aii, ik heb niet voldoende gelezen:
Art. 3. § 1. Onder de voorschriften van dit decreet vallen: de bossen, zijnde grondoppervlakten waarvan de bomen en de houtachtige struikvegetaties het belangrijkste bestanddeel uitmaken, waartoe een eigen fauna en flora behoren en die één of meer functies vervullen.
Maar ja, wat is dan een oppervlakte? Eigen fauna?
Ah, ha, zie hier! De ontsnappings clausule:
§ 3. Onder de voorschriften van dit decreet vallen niet:
1. de fruitboomgaarden en fruitaanplantingen;
2. de tuinen, plantsoenen en parken;
3. enz.
We zijn dus in een park aan het rijden, dit is, ja, een park.....
HOOFDSTUK I - Algemene bepalingen
Art. 14. [In de bossen en op de boswegen is (verv. decr. 18 mei 1999, art. 12, I: 2 augustus 1999)] geen enkele vorm van gemotoriseerd verkeer toegelaten, behalve om technische redenen zoals onderhoud en exploitatie, of wanneer dit verkeer noodzakelijk is voor het beheer en de bewaking, voor de veiligheid van de bezoekers en in door de [bosbeheerder (verv. decr. 18 mei 1999, art. 12, I: 2 augustus 1999)] vast te stellen bijzondere omstandigheden, op straffe van geldboete van zesentwintig tot driehonderd euro1.
Maar er zullen wel uitzonderingen zijn... Ik lees verder.
Trouwens wat is een BOS? Er staan van allerlei definities in het document maar dus niet de wettelijke omschrijving van BOS. Dus je ontkent gewoon dat je in een bos rijdt. "Meneer de platsoenwachter, u kunt deze wanordelijk geschikte begroeing toch geen bos noemen."
(edit.....)
Aii, ik heb niet voldoende gelezen:
Art. 3. § 1. Onder de voorschriften van dit decreet vallen: de bossen, zijnde grondoppervlakten waarvan de bomen en de houtachtige struikvegetaties het belangrijkste bestanddeel uitmaken, waartoe een eigen fauna en flora behoren en die één of meer functies vervullen.
Maar ja, wat is dan een oppervlakte? Eigen fauna?
Ah, ha, zie hier! De ontsnappings clausule:
§ 3. Onder de voorschriften van dit decreet vallen niet:
1. de fruitboomgaarden en fruitaanplantingen;
2. de tuinen, plantsoenen en parken;
3. enz.
We zijn dus in een park aan het rijden, dit is, ja, een park.....
Laatst gewijzigd door JWJanssen op wo jun 09, 2004 13:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit is leuk:
Noot: Ingevolge artikel 2 van de wet van 26 juni 2000 betreffende de invoering van de euro in de wetgeving die betrekking heeft op de aangelegenheden zoals bepaald in artikel 78 van de grondwet, worden de strafrechtelijke geldboeten vanaf 1 januari 2002 in euro uitgedrukt; een boete van 100 Belgische frank wordt automatisch een boete van 100 euro. De factor waarmee de boeten worden vermenigvuldigd wordt teruggebracht van 200 naar 5, waardoor de financiële impact voor de veroordeelde nagenoeg ongewijzigd blijft.
Zo'n beetje dezelfde ongein als de horeca in Nederland gedaan heeft, maak van f'jes een e'tje.
Noot: Ingevolge artikel 2 van de wet van 26 juni 2000 betreffende de invoering van de euro in de wetgeving die betrekking heeft op de aangelegenheden zoals bepaald in artikel 78 van de grondwet, worden de strafrechtelijke geldboeten vanaf 1 januari 2002 in euro uitgedrukt; een boete van 100 Belgische frank wordt automatisch een boete van 100 euro. De factor waarmee de boeten worden vermenigvuldigd wordt teruggebracht van 200 naar 5, waardoor de financiële impact voor de veroordeelde nagenoeg ongewijzigd blijft.
Zo'n beetje dezelfde ongein als de horeca in Nederland gedaan heeft, maak van f'jes een e'tje.
-
- Site Admin
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
- Locatie: Balkbrug
- Contacteer:
in de bossen rijden mag dus niet, maar er langs wel.
Langs de meeste bosranden loopt wel een weg, die je dus gebruiken mag
Op veldwegen kunnen ze je dus zo-wie-zo niets maken als er geen borden staan.
Langs de meeste bosranden loopt wel een weg, die je dus gebruiken mag
Op veldwegen kunnen ze je dus zo-wie-zo niets maken als er geen borden staan.
Freek
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Noppenforum brengt je op het slechte pad.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Hmmmm vind ik wat ongenuanceerd. Afgelopen winter heeft er iemand met gemotoriseerde noppenbanden hier bij ons in het duin illegaal over wat heuveltjes gereden, niet op een pad oid en nu zo'n 6 maanden later kan ik je nog precies die sporen aanwijzen.JWJanssen schreef:Tenzij je constant hetzelfde kleine rondje draait kan je met een motorfiets toch geen onverharde weg kapot rijden. Dus dat kan geen overtreding zijn.
Zelf rij ik ook illegaal in het duin maar blijf op de ruiter/zandpaden, vaak zie je de volgende dag het spoor al niet meer .
Freek:
"Op veldwegen kunnen ze je dus zo-wie-zo niets maken als er geen borden staan."
Het decreet behandelt alleen wat in bossen wel/niet mag. Er is misschien een ander decreet welke veldwegen behandeld.
Surfroy01:
Je moet wel lezen "geen onverharde weg kapot rijden", de duin is geen onverharde weg. En daar rijden mag zowiezo niet, wat je zelf ook al zegt.
"Op veldwegen kunnen ze je dus zo-wie-zo niets maken als er geen borden staan."
Het decreet behandelt alleen wat in bossen wel/niet mag. Er is misschien een ander decreet welke veldwegen behandeld.
Surfroy01:
Je moet wel lezen "geen onverharde weg kapot rijden", de duin is geen onverharde weg. En daar rijden mag zowiezo niet, wat je zelf ook al zegt.
Laatst gewijzigd door JWJanssen op do jun 10, 2004 08:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 378
- Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
- Locatie: Weer in de Hoek van Holland
Mea culpa, maar hier in het randstedelijke westen bestaan niet eens meer onverharde wegen, dus bij ons is onverhard alles buiten verhard.....of zoiets.JWJanssen schreef:je moet wel lezen "geen onverharde weg kapot rijden", de duin is geen onverharde weg. En daar rijden mag zowiezo niet, wat je zelf ook al zegt.
haha, half het noppenforum is het decreet aan het bestuderen volgens mij
Een goede kennis van me werkt op de verkeersdienst van Vlaanderen, en ik heb het decreet via haar gekregen, en om het met de woorden van haar medewerker te zeggen: "Dankzij een vriendelijke collega van mij heb ik hier een papieren versie van dit beruchte bosdecreet liggen. Volgens mijn collega komt er wel wat interpretatiewerk aan te pas als je het document doorleest".
Stijn
Een goede kennis van me werkt op de verkeersdienst van Vlaanderen, en ik heb het decreet via haar gekregen, en om het met de woorden van haar medewerker te zeggen: "Dankzij een vriendelijke collega van mij heb ik hier een papieren versie van dit beruchte bosdecreet liggen. Volgens mijn collega komt er wel wat interpretatiewerk aan te pas als je het document doorleest".
Stijn
Kijk, hier kunnen we wat mee.... die tuinkabouter met z'n vriendje de commisaris had het dus mis... ik reed niet een bos in maar een pad tussen een bos en een weiland
En (onverharde) landbouwwegen vallen dus ook buiten dit decreet.
Hebben we alleen nog last van die moraalridders met foute sympatieen.
Maar goed, die hebben we in Nederland ook genoeg.
Hier (Noordbrabant) zijn de gebieden waar je echt over de wegen DOOR het bos mag rijden ook steeds schaarser.
En (onverharde) landbouwwegen vallen dus ook buiten dit decreet.
Hebben we alleen nog last van die moraalridders met foute sympatieen.
Maar goed, die hebben we in Nederland ook genoeg.
Hier (Noordbrabant) zijn de gebieden waar je echt over de wegen DOOR het bos mag rijden ook steeds schaarser.
Verdorie... we zijn er dus nog niet... Ook dat decreet eens opvragen/-zoeken danHelen schreef:Maar da's nog maar de helft van het verhaal, Stijn. In Wallonië gelden er andere wetten dan in Vlaanderen! Het beruchte decreet Lutgen bijvoorbeeld, waardoor offroad rijden in de bossen volledig verboden is. En dan zijn er nog de plannen van Happart om het bosdecreet aan te passen, maar dat is nog geen wet.
Ik denk niet dat ze je iets kunnen maken als je staat te tanken. Ze kunnen nooit aantonen dat je op illegale manier aan dat zand op je motor/kledij bent gekomen... al ben je er weinig mee als ze echt moeilijk beginnen doen, maar volgens mij kunnen ze je dan toch niks maken hoor.Helen schreef:Ik ben zelf ook nog op zoek naar zeer concrete informatie, zoals:
- Welk risico loop je concreet? Boetes, inbeslagname?
- Wie mag je verbaliseren en waar? Boswachters ook? Ook als je staat te tanken en niet in het bos bent?
- Verschil tussen theorie en praktijk?
- Wat kan je zelf best zeggen/doen als iemand je tegenhoudt, waarop letten, ...
Als iemand je tegenhoudt heb ik heb het advies gekregen om in eerste plaats vriendelijk en beleefd te blijven, en te zeggen dat je verloren bent gereden & de snelste weg uit het bos bent aan het zoeken. Vraag vriendelijk of ze dat even kunnen uitleggen, en meestal draait dat mooi uit. (volgens mij raadgever, 'k heb het zelf nog niet moeten proberen...)
Ik heb vaak een storing aan m'n GPS Heel erg vervelend en hulp van inboorlingen is dan veel vriendelijker. Alhoewel kabouter Plop van TTT zelfs storend handtastelijk werd. TTT was hem al gepeerd en ik hand plotseling het weke handje op m'n schouder. Volgende keer stuur ik m'n boxer op hem afAls iemand je tegenhoudt heb ik heb het advies gekregen om in eerste plaats vriendelijk en beleefd te blijven, en te zeggen dat je verloren bent gereden & de snelste weg uit het bos bent aan het zoeken
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Da's ook altijd leuk als ze handtastelijk worden. Ik heb enkele jaren geleden ook in hetzelfde gebied eens een akkefietje meegemaakt. Een heeeeel verhaal dat ik even zeer beknopt weergeef. Je mag iemand aanhouden (tegenhouden), maar vasthouden niet. Ik werd door een groep jagers aangehouden met de boodschap dat ik daar niet mocht rijden. Na ze deskundig om de oren geslaan te hebben met de feiten dat ik daar wel mocht rijden, gaf ik ze te kennen dat ik weer wilde gaan. Ze maakten toen de fout om mij vast te houden tot "meneer de boskabouter"arriveerde. Mijn gegevens werden opgenomen. Voor de zekerheid heb ik nog even een fotootje genomen van de auto's van de jagers (incl kentekens). Een tijdje naderhand werd ik middels een P.V. beticht van Wildcrossen. Na even een leuk verweer te hebben geschreven dat ik nooit van Wildcrossen beticht kan worden, omdat dat woord niet bestaat (zie Dikke van Dale), heb ik ze meteen te kennen gegeven dat (indien ik voor zou moeten komen), ik de jagers aanklaag wegens gijzeling. Nooit meer wat gehoord..............
P.s.
Geef noooooooit een verklaring voor het feit dat je daar bent. Dus niet dat je verdwaalt bent, of niet wist dat je er niet mocht komen. Dat maakt het voor de boskabouters naderhand extra moeilijk.
P.s.
Geef noooooooit een verklaring voor het feit dat je daar bent. Dus niet dat je verdwaalt bent, of niet wist dat je er niet mocht komen. Dat maakt het voor de boskabouters naderhand extra moeilijk.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Dat snap ik niet zo goed... Da's toch goed dat het moeilijker wordt voor de boskabouters. En als je geen verklaring geeft, werk je niet heel erg mee. Dan lijkt me de kans dat de boskabouters moeilijk gaan doen ook groter, niet?Ad Ketelaars schreef:P.s.
Geef noooooooit een verklaring voor het feit dat je daar bent. Dus niet dat je verdwaalt bent, of niet wist dat je er niet mocht komen. Dat maakt het voor de boskabouters naderhand extra moeilijk.
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Omdat ik weet dat het gros van de offroadrijders niet op de hoogte is van de kleine lettertjes in het bosdecreet (Belgie) en art. 461 (Nederland), is het slim om niets te zeggen. Meestal worden de verkeerde argumenten aangevoerd en dit kan alleen tegen je gebruikt worden. Maar degenen die wel goed op de hoogte zijn, wat wel en niet mag en in staat zijn om bepaalde details in het gebied in zich op te nemen, moeten zeker een verklaring afleggen (indien ze van hun gelijk overtuigd zijn).
Een voorbeeld: enkele jaren geleden wordt ik in Limburgs-Belgie aangehouden door een boskabouter. Het bekende verhaal volgt. Ik stel de vraag: "waaraan kan ik zien dat ik hier niet mag rijden"? Het antwoord: "in het bos mag niet gereden worden". Mijn volgende vraag was: "dus ik kom uit de richting van het fietspad" , wat ik 1000 meter terug overgestoken was. Onder het rijden had ik echter gezien dat dit fietspad voorzien was met de waarschuwingsborden dat er een fietspad genaderd werd. Mijn verklaring luidde als volgt: Aan niets is te zien dat deze weg niet gereden mag worden. Een verbod is voor een toevallige voorbijganger niet te ontdekken, noch een slagboom. Integendeel, deze weg is voorzien van verkeersborden. Op een weg die niet onder de wegenverkeerswet valt, hoeven geen verkeersborden geplaatst te worden.
Noooooooooooooooooooit meer wat vernomen
Een voorbeeld: enkele jaren geleden wordt ik in Limburgs-Belgie aangehouden door een boskabouter. Het bekende verhaal volgt. Ik stel de vraag: "waaraan kan ik zien dat ik hier niet mag rijden"? Het antwoord: "in het bos mag niet gereden worden". Mijn volgende vraag was: "dus ik kom uit de richting van het fietspad" , wat ik 1000 meter terug overgestoken was. Onder het rijden had ik echter gezien dat dit fietspad voorzien was met de waarschuwingsborden dat er een fietspad genaderd werd. Mijn verklaring luidde als volgt: Aan niets is te zien dat deze weg niet gereden mag worden. Een verbod is voor een toevallige voorbijganger niet te ontdekken, noch een slagboom. Integendeel, deze weg is voorzien van verkeersborden. Op een weg die niet onder de wegenverkeerswet valt, hoeven geen verkeersborden geplaatst te worden.
Noooooooooooooooooooit meer wat vernomen
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Heeeeel bruikbaar.Op een weg die niet onder de wegenverkeerswet valt, hoeven geen verkeersborden geplaatst te worden.
Ik heb wegen gezien met parkeerverboden en zo'n klein groen bordje met wat wel en niet mag.
Wat mij vaak gebeurd is dat ik op de al rijdend vooruit kijkend geen bordjes zie maar bij het verlaten van het pad er wel een achter me.
Ad, welk verhaal dient men hier te houden.?
-
- Berichten: 439
- Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
- Contacteer:
Deze groene bordjes, waarop staat dat de paden niet opengesteld zijn voor gemotoriseerd verkeer(wetboek van strafrecht art.461), zijn veelal zo sneaky opgesteld dat je in verwarring raakt of je het pad nu wel of niet mag berijden. indien er geen slagbomen voor de paden liggen, dan mogen deze paden bereden worden en dienen de borden voor het bosperceel. Ook zie je soms van dat soort borden aan de linkerkant van het pad. Dat bevestigd dat het de bospercelen betreft. in grote delen van Brabant zijn veel van deze nieuwe borden geplaatst. Het geeft boswachters en politie houvast als je in zo'n bosperceel gepakt wordt. Als je achter zo'n bord rijdt, dan MOET je een stopteken hebben gehad en moet er een verklaring van je zijn opgenomen. Zie je in de verte de boswachter aankomen, en zie je dat die duidelijk de bedoeling heeft om je te pakken dan kun je "rustig" omdraaien en wegrijden (indien je geen stopteken gehad hebt). Als naderhand blijkt dat je kenteken genoteerd is dan is dit niet rechtsgeldig.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Maar zo werkt dat in Belgie toch niet , Ad.
220 EURO BOETE
220 EURO BOETE
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/