Laatste aktie op de motor - tank met kreem behandeld omdat het vuil/roest van binnen had.
Kreem ken ik niet. Maar als het een goedje is om de tank te reinigen, kan ik mij voorstellen dat er veel rommel is losgekomen van de binnenzijde van de tank. Heb afgelopen zomer een dubbele tank gereinigd en er komen letterlijk stukken roest en zand uit de tank. Zou zelf dus diverse malen heel goed spoelen (ook na een keer goed drogen). Maar wellicht dat de rommel naar beneden is gezakt en de aanvoer verstopt (als je op reserve gereden hebt ivm lage aanzuigpunt). Of wellicht door het vuil het brandstoffilter verstopt?
Lijkt mijn ergens ook wel een beetje op een losse vacuumslang, maar dan kan niet in jouw geval (als ik mij niet vergis ben je in het "gelukkige" bezit van een setje vlakschuifcarburateurs met eigen pomp). Dan zou ik ook nog even controleren of er geen sprake is van een geknikte/ klemzittende brandstofleiding. Je hebt immers de tank moeten verwijderen...
==================
OK dus de fout gevonden na eerst de kraan - de pomp en Carbs los gemaakt te hebben en dus de olietoevoer uit te sluiten.
Volgens de monteur zou het helemaal niet aan de benzine toevoer liggen maar aan 2 zaken of de pick up coil nabij de licht spoel of de computer.
Had dus twee andere motorren liggen en heb de best uitziende flywheel deksel met staor en pick-up coil geplaatst en Ja wederom een normale DR Big.
Hartelijk dank voor de reacties.