Suzuki John
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
De luchtmengselschroef kan je gewoon verstellen, zolang je maar ff onthoud hoe de stand "nu" is.
Je lijkt mij handig, moet voor jou dus geen probleem zijn om de instelling van het WPHB te proberen!
Valse lucht lijkt mij niet het geval
Je lijkt mij handig, moet voor jou dus geen probleem zijn om de instelling van het WPHB te proberen!
Valse lucht lijkt mij niet het geval
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
De luchtmengselschroef zit aan de onderkant toch? Is dat 1 schroef om beide carburateurs af te stellen of voor elk apart?
Ik ben wel handig maar weet ook niet alles, dit is overigens niet mijn eerste motor maar wel de eerste met kenteken en 4-tact Vanaf 11jaar oud leren crossen op de maasvlakte met een Honda MTX 80cc daarna een Yamaha YZ 85cc '99 toen beide verkocht en een KTM SX 125cc '02 terug gekocht welke ik nog steeds heb. Tussendoor stiekem met de DR800 over het dorp en na mn 17e ben ik aan de Zündapps geraakt want scooters = niks
Ik heb alleen het blauwe handleiding boekje, waar kan ik een WPHB halen of staat dit ook op internet?
Ik ben wel handig maar weet ook niet alles, dit is overigens niet mijn eerste motor maar wel de eerste met kenteken en 4-tact Vanaf 11jaar oud leren crossen op de maasvlakte met een Honda MTX 80cc daarna een Yamaha YZ 85cc '99 toen beide verkocht en een KTM SX 125cc '02 terug gekocht welke ik nog steeds heb. Tussendoor stiekem met de DR800 over het dorp en na mn 17e ben ik aan de Zündapps geraakt want scooters = niks
Ik heb alleen het blauwe handleiding boekje, waar kan ik een WPHB halen of staat dit ook op internet?
Laatst gewijzigd door john ktm 33 op do mei 29, 2014 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Nette oplossing met die topkofferjohn ktm 33 schreef:Ik heb nog zitten twijfelen over de bougies dus ben net even nieuwe wezen halen bij Motoport Rotterdam. Daar mijn probleem uitgelegd en kreeg te horen dat de carburateurs lucht/brandstof mengsel verkeerd staat of valse lucht trekt. Het rubber tussen filter en carburateurs is nog netjes soepel, sluit mooi af en zit goed vast met slangklemmen dus hier zal het denk ik niet aan liggen. Hij loopt nu netjes stationair rond de 1000 toeren, ik moet nog even wachten op mn testpiloot en dan kijken hoe motor verder rijdt.
Nog wat foto's van de DR 800
http://www.mijnalbum.nl/Album=O8SZ7T8V#Q7XPDQWQ
http://www.mijnalbum.nl/Album=O8SZ7T8V#3ED7ZET7
Gr John
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Dankje, heeft me pa nog gemaakt maar ik rij zonder hoor
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Vandaag even een uitlaatklem gehaald, gemonteerd en getest of de uitlaat gasdicht was. Helaas sluit de middendemper van de produro niet goed op de uitlaatbocht. Ik heb nog navraag gedaan bij de monteur van motostore barendrecht voor een opvulring welke ook in de originele dubbele uitlaat zit, maar kreeg van hem te horen dat het normaal is bij sport uitlaten dat die 'koud' gemonteerd worden. Klopt dit?
Nadat ik het uitgezet had zag ik dat er 2 plasjes benzine onder de motor lagen en denk dat de pakkingen van de vlotterbakjes op zijn. Waar kan ik deze pakkingen halen of moet ik de carburateurs gelijk helemaal reviseren?
Gr John
Nadat ik het uitgezet had zag ik dat er 2 plasjes benzine onder de motor lagen en denk dat de pakkingen van de vlotterbakjes op zijn. Waar kan ik deze pakkingen halen of moet ik de carburateurs gelijk helemaal reviseren?
Gr John
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
De aftermarket (ProDuro) demper zit zonder enige vorm van pakking gemonteerd. De boel gewoon zover mogelijk in elkaar schuiven zou genoeg moeten zijn in combinatie met de dikke klem. Wil je perse iets ertussen, kan je evt vloeibare uitlaatpakking gebruiken.
Pakkingssetjes voor de carbs zijn goed te verkrijgen, zijn gelijk aan die van de GS500E. Reken op ca 40-50 euro voor twee sets. In de pakkingsset zitten gekgenoeg geen pakkingen voor de gasmengselschroef. Ook kan je originele onderdeeltjes bestellen, maar dat zal een stuk duurder zijn. Maar aangezien je de boel hebt schoongemaakt, zet ik mijn geld op (alleen) de O-ringen waarmee de bus voor het vlottergewichtje in de carb vastzit. Deze gaan (althans bij mij) altijd lekken als ze eenmaal een X verwijderd zijn geweest. Heb zelf daarom Xtra dikke rubbertjes
Pakkingssetjes voor de carbs zijn goed te verkrijgen, zijn gelijk aan die van de GS500E. Reken op ca 40-50 euro voor twee sets. In de pakkingsset zitten gekgenoeg geen pakkingen voor de gasmengselschroef. Ook kan je originele onderdeeltjes bestellen, maar dat zal een stuk duurder zijn. Maar aangezien je de boel hebt schoongemaakt, zet ik mijn geld op (alleen) de O-ringen waarmee de bus voor het vlottergewichtje in de carb vastzit. Deze gaan (althans bij mij) altijd lekken als ze eenmaal een X verwijderd zijn geweest. Heb zelf daarom Xtra dikke rubbertjes
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Heb de hele uitlaat nu eraf en ben bezig met het verwijderen van de roest daarna in de (hittebestendige) lak, uiteinde mooi rond schuren en kijken of de gun gum helpt voor de ProDuro.
Het lekken van brandstof heb ik alleen bij de linker carburateur op de naad van de vlotterbak en carburateur. Ligt dit ook aan de o-ring van het vlottergewichtje? Ik zat zelf te denken om 2 van deze te bestellen http://www.frankmxparts.com/O-ring-vlot ... arburateur
Het lekken van brandstof heb ik alleen bij de linker carburateur op de naad van de vlotterbak en carburateur. Ligt dit ook aan de o-ring van het vlottergewichtje? Ik zat zelf te denken om 2 van deze te bestellen http://www.frankmxparts.com/O-ring-vlot ... arburateur
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Als je duidelijk lekkage hebt aan de vlotterbak zelf, heb je de goede pakking op 't oog. Vond je zelf het busje voor het vlottegewichtje goed stevig in de carbs zitten, of had je het gevoel dat ze er bijna uit konden vallen? Dan zou ik die ook gelijk vervangen. Als die dingen los zitten, zal je vlotterniveau niet top zijn, maar vooral slecht de brandstoftoevoer afsluiten (bypass vlottergewichtje/ vlotternaald).
BTW: foto van mn brommer is idd genomen in de Europoort/ Vondelingenplaat
BTW: foto van mn brommer is idd genomen in de Europoort/ Vondelingenplaat
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Ik zal nog eens naar die o-ringen kijken als ik de pakkingen binnen heb.
Kwam elke dag op de Vondelingenplaat, Europoort en Maasvlakte als chauffeur tankcontainer
Kwam elke dag op de Vondelingenplaat, Europoort en Maasvlakte als chauffeur tankcontainer
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Hey Cleo,
Ik heb de pakkingen gister binnen gekregen en eergister mn vliegbrevet voor de Suzuki opgehaald
Denk dat ik nog even wacht met het vervangen van de pakkingen want zo erg lekt de carb ook niet. Heb de uitlaatbocht er wel afgehaald, geborsteld met de boormachine, zwart gespoten ( Ja! met hittebestendige lak ) en hitteschilden terug gemonteerd met rvs boutjes. De Laser ProDuro erop, gasdicht gemaakt en een begin geschuurd aan de rechter schetsplaat om te polijsten. En idd lekker rondgehobbeld met de BIG, nog een paar leeftijdsgenoten met dikke vw's, rijstkokers en ander koekblik zoek gereden
Zal morgen wat foto's maken
Ik heb de pakkingen gister binnen gekregen en eergister mn vliegbrevet voor de Suzuki opgehaald
Denk dat ik nog even wacht met het vervangen van de pakkingen want zo erg lekt de carb ook niet. Heb de uitlaatbocht er wel afgehaald, geborsteld met de boormachine, zwart gespoten ( Ja! met hittebestendige lak ) en hitteschilden terug gemonteerd met rvs boutjes. De Laser ProDuro erop, gasdicht gemaakt en een begin geschuurd aan de rechter schetsplaat om te polijsten. En idd lekker rondgehobbeld met de BIG, nog een paar leeftijdsgenoten met dikke vw's, rijstkokers en ander koekblik zoek gereden
Zal morgen wat foto's maken
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Kvind het nog wel meevallen hoor. Ik heb op ergere BIG rondgereden
De achterbrug lijkt me oppervlakkige roest en is weer iets moois van te maken en dan kijkt meteen het heel anders. Als het verder doorgeroest is wel iets aan (laten) doen want ze breken uiteindelijk door ( Zappa heeft het ooit gehad meen ik )
Zadel is alleen klote als het geregend heeft en kan je opnieuw laten overtrekken als het je stoort ( een van de velen ) of een andere scoren op Ebay.de
Maar hij rijdt nu naar je zin ? ( en je pa wil er nu ook af en toe op toeren )
De achterbrug lijkt me oppervlakkige roest en is weer iets moois van te maken en dan kijkt meteen het heel anders. Als het verder doorgeroest is wel iets aan (laten) doen want ze breken uiteindelijk door ( Zappa heeft het ooit gehad meen ik )
Zadel is alleen klote als het geregend heeft en kan je opnieuw laten overtrekken als het je stoort ( een van de velen ) of een andere scoren op Ebay.de
Maar hij rijdt nu naar je zin ? ( en je pa wil er nu ook af en toe op toeren )
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Achterbrug is oppervlakkige roest, het plan is om elke keer tussendoor iets aan de motor te doen. Rechter schetsplaat ben ik aan het schuren voor het polijsten en het is inderdaad klote met het zadel. Net ook, alsof je op een spons gaat zitten
Voor de rest rijdt/vliegt als een kogel maar slaat soms nog af voor het stoplicht als die stationair draait.
En ja, die ouwe stapt nog af en toe op de BIG maar voor het toeren heeft hij de Honda Pan-European 1100 ST
Voor de rest rijdt/vliegt als een kogel maar slaat soms nog af voor het stoplicht als die stationair draait.
En ja, die ouwe stapt nog af en toe op de BIG maar voor het toeren heeft hij de Honda Pan-European 1100 ST
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Is dat skai niet glad zappa? Mn pa had eens een keer het zadel van de ktm laten bekleden door Eddy Meurs zonder dat ik het door had. Ik wist niet wat me overkwam lijkt wel schuurpapier, bleef eindelijk op de motor zitten zonder eraf te glijden
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja t is niet heel glad, heb hem zelfs een x ingespoten met siliconen zodat ie wat minder stroef was, ik hou wel van een wat glad zadel op de weg en offroad.
Kost minder kracht als je wat kan glijden bv voor de bocht in de voorrem en je glijd vanzelf tegen de tank [druk op t voorwiel] en bij gas naar achter op t zadel [ druk op achterwiel] ipv even omhoog moeten gaan van t zadel, op je plek blijven doe je met het knellen van de knieën tegen de tank.
als je meer dan 300km offroad doet en toch hard wil blijven rijden scheelt t veel energie
Kost minder kracht als je wat kan glijden bv voor de bocht in de voorrem en je glijd vanzelf tegen de tank [druk op t voorwiel] en bij gas naar achter op t zadel [ druk op achterwiel] ipv even omhoog moeten gaan van t zadel, op je plek blijven doe je met het knellen van de knieën tegen de tank.
als je meer dan 300km offroad doet en toch hard wil blijven rijden scheelt t veel energie
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ik ben (weer ) eens bezig met een zadelprojectje omdat ik net het tegenovergestelde had van wat Zappa bescchrijft.
Ik gaf gas en gleed van de motor af door het gladde dekje ben nu bezig een suede dekje te plaatsen kijken hoe dat gaat werken.
Ik gaf gas en gleed van de motor af door het gladde dekje ben nu bezig een suede dekje te plaatsen kijken hoe dat gaat werken.
Dat heet massatraagheid.Leo schreef:Ik ben (weer ) eens bezig met een zadelprojectje omdat ik net het tegenovergestelde had van wat Zappa bescchrijft.
Ik gaf gas en gleed van de motor af door het gladde dekje ben nu bezig een suede dekje te plaatsen kijken hoe dat gaat werken.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za mei 17, 2014 13:15
- Locatie: Poortugaal
Schroef er anders een Roy Donders juichstok op dan blijf je lekker stevig zittenCliteo schreef:Ik ben (weer ) eens bezig met een zadelprojectje omdat ik net het tegenovergestelde had van wat Zappa bescchrijft.
Ik gaf gas en gleed van de motor af door het gladde dekje ben nu bezig een suede dekje te plaatsen kijken hoe dat gaat werken.
Misschien is het leuk om een How-to te posten? (kan ik ook een beetje afkijken)
Suzuki DR800S BIG SR43A '91
Er had iemand over mijn zadel staan fappen nou goed.frankn schreef: Dat heet massatraagheid.
Jonguh, als gij dadelijk mijn suede dekske ziet krijde gij gewoon een zappatentje
@ John ; Inmiddels zijn er zoveel filmpjes op joeptroep te vinden over het professioneel opnieuw bekleden van een motorzadel dat ik jou niet hoef lastig te vallen met al mijn zadelprojecten op dit forum