Vandaag was het D-day.
Het blok ging gelicht worden en ik zou weten of ik mazzel had of vette pech.
We ( lees overal waar "we" staat :
Spgoesdakar ) begonnen met de kroonplaten / balhoofdlagers voor de USD.
We hadden eerst wat ringen op de onderste kroonplaat gelegd en een nieuwe stofring geplaatst en daana het onderste lager er weer opgezet waardoor het bovenste lager meer ruimte had en alles paste nu !
2 kroonplaten.JPG
3 USD erin.JPG
Toen het beest weer stevig op beide benen stond is het blok gelicht.
4 blok lichten.JPG
Eerste het kopje eraf en daar waren de wel ingecalculeerder kromme kleppen
5 kopje klepje.JPG
Mark sprak bij verkoop van stevig olieverbruik en dat was te zien ja
7 zuigertje boven.JPG
Wij wilden dan proberen te achterhalen waarom er zoveel olie bovenop de zuiger lag. Zie zuigertje voor en achterkant en in de cilinderwand zaten sleuven waadoor de olie boven kon komen. Dat gaat dus een nieuw zuigertje worden ( racezuigertje

) en een nieuw wandje.
8 zuigertje voor kras.JPG
9 zuigertje achter.JPG
Het onderblokje hebben we vooralsnog goedgekeurd. Geen speling op BIGend / krukaslagers te voelen.
10 onderblokje.JPG
En dit is de stand na 5 maanden in het project.
11 stand 16 dec 2012.JPG
We gaan dus flink sparen voor het blok weer OK te krijgen en het project zal dus geruime tijd stil staan.