BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Jeedemiena, 11 september 2012 laatste reactie. Weer een maand weg waarbij het lijkt alsof het project niet bewogen heeft.
Deels waar, bij mij in de schuur is er niks gebeurd maar de bij de deskundige wordt om en nabij nu de BIG stuurpin in de kroonplaat van de usd geperst.
En om hem te kunnen plaatsen als i klaar is vandaag een onderdeeltje gehaald wat daar goed bij kan helpen:
All Balls Racing Balhoofdlagers Suzuki DR800 van '90 t/m '97
Product NR 22-1004
€30,85
En zodra de voorkant erin zit gaat het blok gelepeld worden.
Maar los van dit alles is een maand zo weg met de dagelijkse dingen en begint langzaam maar zeker door te dringen waarom sommige projecten nogal wat tijd vergen ondanks alle goede voornemens.
Deels waar, bij mij in de schuur is er niks gebeurd maar de bij de deskundige wordt om en nabij nu de BIG stuurpin in de kroonplaat van de usd geperst.
En om hem te kunnen plaatsen als i klaar is vandaag een onderdeeltje gehaald wat daar goed bij kan helpen:
All Balls Racing Balhoofdlagers Suzuki DR800 van '90 t/m '97
Product NR 22-1004
€30,85
En zodra de voorkant erin zit gaat het blok gelepeld worden.
Maar los van dit alles is een maand zo weg met de dagelijkse dingen en begint langzaam maar zeker door te dringen waarom sommige projecten nogal wat tijd vergen ondanks alle goede voornemens.
Welkom to my world.Leo schreef: Maar los van dit alles is een maand zo weg met de dagelijkse dingen en begint langzaam maar zeker door te dringen waarom sommige projecten nogal wat tijd vergen ondanks alle goede voornemens.
Sterkte!
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ik weet er alles van..
frankn schreef:Welkom to my world. Sterkte!
Als dadelijk de R1100GS verkocht is en ik op de GS500 van moeders naar mijn werk heen en weer moet zal de drang tot snel afmaken van het project een stuk groter zijnOene schreef: ik weet er alles van
André the Giant...
-
- Berichten: 80
- Lid geworden op: za mar 05, 2011 19:48
- Locatie: prov.grunn
dat zal wel een mooi gezicht zijn, zo'n kolos op de soez, alsof je op een kinderfietsje zit
petrol addict
Ik heb geen idee wat de lengte van de gozert op de foto is maar deze 1,90 gaat het toch een tijdje doen vanaf het moment van verkoop R1100GS totdat het BIGproject klaar is. Heb een 2e zadel gescoord voor de GS500 om te verhogen en dat zadel zetten we erop als ik ermee rij en er komt een hoger stuur op. Alst zover is zalk mijn bevindingen posten. Zo`n GS500 rijdt helemaal niet verkeerd hoor ............als je hem rond de 10.000 toeren houdtkareltjeknetter schreef:dat zal wel een mooi gezicht zijn, zo'n kolos op de soez, alsof je op een kinderfietsje zit
Die Yamaha van mij is ook maar een klein motortje. Zeker vergeleken met je Big. Maar het rijdt wel lekker, een soort brommer
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Leo schreef: Heb een 2e zadel gescoord voor de GS500 om te verhogen en dat zadel zetten we erop als ik ermee rij en er komt een hoger stuur op.
Ik kan niet wachten op de foto's
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
de antrapper schreef:Leo schreef: Heb een 2e zadel gescoord voor de GS500 om te verhogen en dat zadel zetten we erop als ik ermee rij en er komt een hoger stuur op.
Ik kan niet wachten op de foto's
HansD
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Als je gaat zitten op de GS500E, niet naar benden kijken ! Anders gegarandeerd blauwe ogen .
Dat is voor mij de reden geweest om een Big te kopen, haha.
Dat is voor mij de reden geweest om een Big te kopen, haha.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Het blok is nog niet gelepeld. De nieuwe stuurpen is al klaar en zit al in de kroonplaat geperst van de USD.futurist schreef:is de cilinder er al wel af zodat je weet wat er mis is? ik heb nog een gare kop waar wel de kleppen nog goed van zijn, 2e hands is altijd goedkoper. samen eens uitkijken naar een sloper? mijn onderdelen voorraad begint ook al te slinken.
futurist
Spgoesdakar gaat er binnenkort de nieuwe balhoofdlagers op zetten en daarna gaat de voorvork geplaatst worden.
Pas daarna gaat het blok eruit dus ik weet nog helemaal niet wat ik nodig heb.
Vandaag zouden we de voorvork erin plempen en het blok eruit skuppen maarrrrr..................het liep op 1,5mm iets anders dan gepland.
De nieuw gedraaide stuurpen heeft een randje waar het bovenlager op rust en dat randje had iets lager gedraaid moeten zijn bleek toen we alles in mekaar schroefden want er was speling.
Onderste lager er weer af gewipt : iemand nog een stofring liggen voor het onderste balhoofdlager van een DRBIG ??
de mijne is gesmolten in het warm stoken van het lager.
We hebben gekozen om niet de pin er weer uit te halen en af te laten draaien want we vrezen dat je de onderste kroonplaat niet oneindig kan belasten.
Dus......ringen plaatsen op pin en die vallen op de onderste kroonplaat, stofring er weer op en het onderste lager herplaatsen en dan zou het bovenste lager op zijn plek moeten zitten.
Dus helaas nog geen foto`s van een skone USD in een BIGframe en een los blok op de werkbank.
Kleur van het frame is al wel bepaald: Zwart ( poedercoaten )
en alle 2e hands plastic RMZ450 stukken zijn inmiddels ook binnen.
De nieuw gedraaide stuurpen heeft een randje waar het bovenlager op rust en dat randje had iets lager gedraaid moeten zijn bleek toen we alles in mekaar schroefden want er was speling.
Onderste lager er weer af gewipt : iemand nog een stofring liggen voor het onderste balhoofdlager van een DRBIG ??
de mijne is gesmolten in het warm stoken van het lager.
We hebben gekozen om niet de pin er weer uit te halen en af te laten draaien want we vrezen dat je de onderste kroonplaat niet oneindig kan belasten.
Dus......ringen plaatsen op pin en die vallen op de onderste kroonplaat, stofring er weer op en het onderste lager herplaatsen en dan zou het bovenste lager op zijn plek moeten zitten.
Dus helaas nog geen foto`s van een skone USD in een BIGframe en een los blok op de werkbank.
Kleur van het frame is al wel bepaald: Zwart ( poedercoaten )
en alle 2e hands plastic RMZ450 stukken zijn inmiddels ook binnen.
die ringen zijn niet allemaal het zelfde, de ring hoort bij het lager en dat is (lager) merk afhankelijk. ik heb er wel maar maak een foto van de gesmolten met de maten erbij dan kan ik kijken of die gene die ik heb liggen ook past, kan die morgen nog in een eveloppe.
futurist
PS foto's plastic?????
futurist
PS foto's plastic?????
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hoi Leo, kan je de pen niet andersom tussen de centers zetten?
Dan kan je de kroonplaat laten zitten en het randje van links naar rechts afdraaien.
Heb je wel een rechtse mesbeitel nodig, maar die heb je vast wel.
suc6
Ahem, of gewoon tussen de centers, bedenk ik me net.
Drieklauw gaat niet maar centers wel.
Zal de whiskey wel zijn.
Dan kan je de kroonplaat laten zitten en het randje van links naar rechts afdraaien.
Heb je wel een rechtse mesbeitel nodig, maar die heb je vast wel.
suc6
Ahem, of gewoon tussen de centers, bedenk ik me net.
Drieklauw gaat niet maar centers wel.
Zal de whiskey wel zijn.
Laatst gewijzigd door frankn op zo dec 02, 2012 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Of bij lagerboer een lager halen wat wel past
meten is weten of zo
HansD
meten is weten of zo
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
Het merk is All Ballsfuturist schreef:die ringen zijn niet allemaal het zelfde, de ring hoort bij het lager en dat is (lager) merk afhankelijk.
Orginelen 1,0MB kan ik per mail zenden (even je e-mail per PB zenden aub ) maar hier kan je mischien de maten ook vanaf lezen.futurist schreef: ik heb er wel maar maak een foto van de gesmolten met de maten erbij dan kan ik kijken of die gene die ik heb liggen ook past, kan die morgen nog in een eveloppe.
futurist schreef:PS foto's plastic?????
uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh............................centers?.................rechtse mesbeitel........................drieklauw..........?frankn schreef:Hoi Leo, kan je de pen niet andersom tussen de centers zetten?
Dan kan je de kroonplaat laten zitten en het randje van links naar rechts afdraaien.
Heb je wel een rechtse mesbeitel nodig, maar die heb je vast wel.
suc6
Ahem, of gewoon tussen de centers, bedenk ik me net.
Drieklauw gaat niet maar centers wel.
Zal de whiskey wel zijn.
Aha ! Whiskey ! ja die ken ik !
Das de hond uit deze film :
Dat wordt volgens mij een lastige want dan moet je een konisch lager hebben dat in de schaal van de BIG past maar een 1,5mm lager moet zijn dan de echte.de antrapper schreef: Of bij lagerboer een lager halen wat wel past
meten is weten of zo
HansD
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Bij mij heeft hij het opgemeten en er in 2 sec een lager bij gepakt,
kwam wel uit china dat lager dus.
Kiek mar ffn
kwam wel uit china dat lager dus.
Kiek mar ffn
Big Bigger Tiger en weer Big
Vandaag was het D-day.
Het blok ging gelicht worden en ik zou weten of ik mazzel had of vette pech.
We ( lees overal waar "we" staat : Spgoesdakar ) begonnen met de kroonplaten / balhoofdlagers voor de USD.
We hadden eerst wat ringen op de onderste kroonplaat gelegd en een nieuwe stofring geplaatst en daana het onderste lager er weer opgezet waardoor het bovenste lager meer ruimte had en alles paste nu !
Toen het beest weer stevig op beide benen stond is het blok gelicht. Eerste het kopje eraf en daar waren de wel ingecalculeerder kromme kleppen Mark sprak bij verkoop van stevig olieverbruik en dat was te zien ja Wij wilden dan proberen te achterhalen waarom er zoveel olie bovenop de zuiger lag. Zie zuigertje voor en achterkant en in de cilinderwand zaten sleuven waadoor de olie boven kon komen. Dat gaat dus een nieuw zuigertje worden ( racezuigertje ) en een nieuw wandje. Het onderblokje hebben we vooralsnog goedgekeurd. Geen speling op BIGend / krukaslagers te voelen. En dit is de stand na 5 maanden in het project. We gaan dus flink sparen voor het blok weer OK te krijgen en het project zal dus geruime tijd stil staan.
Het blok ging gelicht worden en ik zou weten of ik mazzel had of vette pech.
We ( lees overal waar "we" staat : Spgoesdakar ) begonnen met de kroonplaten / balhoofdlagers voor de USD.
We hadden eerst wat ringen op de onderste kroonplaat gelegd en een nieuwe stofring geplaatst en daana het onderste lager er weer opgezet waardoor het bovenste lager meer ruimte had en alles paste nu !
Toen het beest weer stevig op beide benen stond is het blok gelicht. Eerste het kopje eraf en daar waren de wel ingecalculeerder kromme kleppen Mark sprak bij verkoop van stevig olieverbruik en dat was te zien ja Wij wilden dan proberen te achterhalen waarom er zoveel olie bovenop de zuiger lag. Zie zuigertje voor en achterkant en in de cilinderwand zaten sleuven waadoor de olie boven kon komen. Dat gaat dus een nieuw zuigertje worden ( racezuigertje ) en een nieuw wandje. Het onderblokje hebben we vooralsnog goedgekeurd. Geen speling op BIGend / krukaslagers te voelen. En dit is de stand na 5 maanden in het project. We gaan dus flink sparen voor het blok weer OK te krijgen en het project zal dus geruime tijd stil staan.