Heb via een vriend (http://www.northsidesports.nl) Beta-Alanine gekocht en gebruik het in de weekenden van heftige inspanningen, zoals enduro, buitenland, en 4-uurs cross.
Dit spul stelt de verzuring uit, waardoor langer doortrainen iets makkelijker gaat en zonder krampen. Tevens is de spierpijn de dag er na stukken minder of zelfs niet.
motocross ---> welke spieren?
Moderator: ghulst
Toen ik net begon met crossen had ik voornamelijk mijn handen en onderarmen die te veel verzuurden waardoor ik verplicht moest stoppen om ongelukken te voorkomen.
Trainen in de sportschool ben ik de lui voor dus ben ik veel gaan rijden (Veel leuker).
Na verloop van tijd viel het snelle verzuren van de onderarmen erg mee. Door de ervaring ga je ook ontspannender rijden en dat resulteerd in minder verzuring.
Vervolgens zit ik nu in de fase dat mijn bovenarmen het opgeven na een tijdje. En dan bedoel ik de spieren waar je je armen hoog mee houd. Die boven op de arm liggen zeg maar (niet zo zeer de biceps).
Dit is dan ook een moeilijke spiergroep om te trainen .
De rest van het lichaam is ook vermoeid/piijnlijk, maar dat is niet de beperkende factor.
Moet ik wel zeggen dat ik een crosser ben. En geen offroader/enduro rijder
Trainen in de sportschool ben ik de lui voor dus ben ik veel gaan rijden (Veel leuker).
Na verloop van tijd viel het snelle verzuren van de onderarmen erg mee. Door de ervaring ga je ook ontspannender rijden en dat resulteerd in minder verzuring.
Vervolgens zit ik nu in de fase dat mijn bovenarmen het opgeven na een tijdje. En dan bedoel ik de spieren waar je je armen hoog mee houd. Die boven op de arm liggen zeg maar (niet zo zeer de biceps).
Dit is dan ook een moeilijke spiergroep om te trainen .
De rest van het lichaam is ook vermoeid/piijnlijk, maar dat is niet de beperkende factor.
Moet ik wel zeggen dat ik een crosser ben. En geen offroader/enduro rijder
verstand op nul en nadenken
Barry!
Jouw verhaal komt overeen met de vroegere topper Ricky Johnson. Die zei ook dat je het besdte de spieren trainden met het rijden zelf. Hij trainde ook veel op de motor, dan heb je altijd de juiste spieren te pakken.
Jouw verhaal komt overeen met de vroegere topper Ricky Johnson. Die zei ook dat je het besdte de spieren trainden met het rijden zelf. Hij trainde ook veel op de motor, dan heb je altijd de juiste spieren te pakken.
Wordt ik nu ook een top rijder dan?
verstand op nul en nadenken
Tobrijder misschien wel. (grapje)barry! schreef:Wordt ik nu ook een top rijder dan?
Letten de mannen die een armpump probleem hebben wel eens op hun handvatten? Versleten gladde handvatten, daar moet je in knijpen om grip
te houden.
Dus goede handvatten, schone handschoentjes doet een hoop.
Denk er tijdens het crossen ook eens aan te ontspannen, verkrampt en gespannen kost alleen maar energie.
Ik hang altijd aan 6 vingers, wijsvingers is voor koppeling en voorrem. Als er een hoge schans komt, of veel knippen, dan alle vingertjes.
te houden.
Dus goede handvatten, schone handschoentjes doet een hoop.
Denk er tijdens het crossen ook eens aan te ontspannen, verkrampt en gespannen kost alleen maar energie.
Ik hang altijd aan 6 vingers, wijsvingers is voor koppeling en voorrem. Als er een hoge schans komt, of veel knippen, dan alle vingertjes.
Wat bij mij resulteerde in meer ontspannen rijden is de rem en koppelingshendel horzontaal te zetten tot hoger.
Dit is wel erg wennen.
9 van de 10keer heb je ze lager zitten. Resultaat is als je dan je koppeling of rem er bij pakt je je vingers meer moet strekken en dit beter is voor de bloedsdoorloop.
Om nog 'ontspannender' te rijden kun je ook je vingers zo veel mogelijk boven op de koppeling en remhandel leggen. Sturen doe je dan met je handpalmen en duim.
Let maar eens op de dat vele snelle rijders vaak niet hun hele hand om het handvat hebben geklemt.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Dit is wel erg wennen.
9 van de 10keer heb je ze lager zitten. Resultaat is als je dan je koppeling of rem er bij pakt je je vingers meer moet strekken en dit beter is voor de bloedsdoorloop.
Om nog 'ontspannender' te rijden kun je ook je vingers zo veel mogelijk boven op de koppeling en remhandel leggen. Sturen doe je dan met je handpalmen en duim.
Let maar eens op de dat vele snelle rijders vaak niet hun hele hand om het handvat hebben geklemt.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
verstand op nul en nadenken
Op de remknippen bij harde ondergrond is het geschud soms zo heftig dat hard knijpen resulteert in per ongeluk gas geven.
Indien je je ellebogen goed omhooghoudt dan kan je zelfs je vingers een beetje ontspannen tijdens het remmen. Je merkt dan ook dat je soms het stuur heel kort even loshebt en dat hij weer terugkomt in je handpalm. Knijpen doe je met je benen, want die zijn sterker dan je handen.
Is vast niet goed volgens de professionele crossers, maar het helpt wel bij het lang volhouden.
Indien je je ellebogen goed omhooghoudt dan kan je zelfs je vingers een beetje ontspannen tijdens het remmen. Je merkt dan ook dat je soms het stuur heel kort even loshebt en dat hij weer terugkomt in je handpalm. Knijpen doe je met je benen, want die zijn sterker dan je handen.
Is vast niet goed volgens de professionele crossers, maar het helpt wel bij het lang volhouden.