motocross ---> welke spieren?

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Heb via een vriend (http://www.northsidesports.nl) Beta-Alanine gekocht en gebruik het in de weekenden van heftige inspanningen, zoals enduro, buitenland, en 4-uurs cross.
Dit spul stelt de verzuring uit, waardoor langer doortrainen iets makkelijker gaat en zonder krampen. Tevens is de spierpijn de dag er na stukken minder of zelfs niet.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Toen ik net begon met crossen had ik voornamelijk mijn handen en onderarmen die te veel verzuurden waardoor ik verplicht moest stoppen om ongelukken te voorkomen.
Trainen in de sportschool ben ik de lui voor dus ben ik veel gaan rijden (Veel leuker).
Na verloop van tijd viel het snelle verzuren van de onderarmen erg mee. Door de ervaring ga je ook ontspannender rijden en dat resulteerd in minder verzuring.

Vervolgens zit ik nu in de fase dat mijn bovenarmen het opgeven na een tijdje. En dan bedoel ik de spieren waar je je armen hoog mee houd. Die boven op de arm liggen zeg maar (niet zo zeer de biceps).
Dit is dan ook een moeilijke spiergroep om te trainen :!: .
De rest van het lichaam is ook vermoeid/piijnlijk, maar dat is niet de beperkende factor.

Moet ik wel zeggen dat ik een crosser ben. En geen offroader/enduro rijder
verstand op nul en nadenken
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Barry!
Jouw verhaal komt overeen met de vroegere topper Ricky Johnson. Die zei ook dat je het besdte de spieren trainden met het rijden zelf. Hij trainde ook veel op de motor, dan heb je altijd de juiste spieren te pakken.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Wordt ik nu ook een top rijder dan? :D

:wink:
verstand op nul en nadenken
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

barry! schreef:Wordt ik nu ook een top rijder dan? :D

:wink:
Tobrijder misschien wel. :lol: (grapje)
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Noppy
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Rondje parcours hardlopen in uitrusting en aan het einde 10 push-ups. Je staat voor aap maar geen armpump...
:toost:
mouser
Berichten: 118
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 22:16
Locatie: assen

Letten de mannen die een armpump probleem hebben wel eens op hun handvatten? Versleten gladde handvatten, daar moet je in knijpen om grip
te houden.

Dus goede handvatten, schone handschoentjes doet een hoop.

Denk er tijdens het crossen ook eens aan te ontspannen, verkrampt en gespannen kost alleen maar energie.

Ik hang altijd aan 6 vingers, wijsvingers is voor koppeling en voorrem. Als er een hoge schans komt, of veel knippen, dan alle vingertjes.
Noppy
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik gebruik ook mijn twee duimen. Is erg handig;-)
:toost:
barry!
Berichten: 679
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:30
Contacteer:

Wat bij mij resulteerde in meer ontspannen rijden is de rem en koppelingshendel horzontaal te zetten tot hoger.
Dit is wel erg wennen.

9 van de 10keer heb je ze lager zitten. Resultaat is als je dan je koppeling of rem er bij pakt je je vingers meer moet strekken en dit beter is voor de bloedsdoorloop.

Om nog 'ontspannender' te rijden kun je ook je vingers zo veel mogelijk boven op de koppeling en remhandel leggen. Sturen doe je dan met je handpalmen en duim.

Let maar eens op de dat vele snelle rijders vaak niet hun hele hand om het handvat hebben geklemt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)
verstand op nul en nadenken
Noppy
Berichten: 2991
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Op de remknippen bij harde ondergrond is het geschud soms zo heftig dat hard knijpen resulteert in per ongeluk gas geven.

Indien je je ellebogen goed omhooghoudt dan kan je zelfs je vingers een beetje ontspannen tijdens het remmen. Je merkt dan ook dat je soms het stuur heel kort even loshebt en dat hij weer terugkomt in je handpalm. Knijpen doe je met je benen, want die zijn sterker dan je handen.

Is vast niet goed volgens de professionele crossers, maar het helpt wel bij het lang volhouden.
:toost:
Plaats reactie