endurowedstrijden BELGISCH KAMPIOENSCHAP 2007

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Helen

Nee hé??? :shock: :oops:
Ik was alweer positief aan het hopen dat Flavion "makkelijker" terrein zou zijn en Warnant door een onverwachte droogtegolf volledig opgedroogd zou zijn binnen twee weken :lol:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Helen

hornet911 schreef:ik kijk op de site van e BMB...
Hé? Ik krijg daar de boodschap "You don't have permission to access / on this server."
hornet911 schreef:Ik wilde U eens komen goeiendag zeggen, maar ge waart net bezig met uw tijden op te schrijven en ik weet uit ervaring :lol: :lol: dat ge U dan moet concentreren :wink:
Da's waar. Mijn ene hersencel kan maar één ding tegelijk hé! :lol:
hornet911 schreef:Volgende kker dan hé ;-)
Mijn moed is ondertussen zéér diep in de schoenen gezakt door de onheilspellende woorden van Gery... :(
pruus
Contacteer:

Mijn moed is ondertussen zéér diep in de schoenen gezakt door de onheilspellende woorden van Gery... :([/quote]

Das nie erg Helen. Maar al haal je 't einde niet, je leert er toch heel veel van en voor de konditie is het zeker zo goed!
Suc6 bij de volgende.
En als ik mijn elektrische installatie op orde krijg en wat van mijn oude lullen kwaaltjes kan kwijtraken kom ik ook :oops:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
hornet911

Helen schreef:
hornet911 schreef:ik kijk op de site van e BMB...
Hé? Ik krijg daar de boodschap "You don't have permission to access / on this server."
hornet911 schreef:Ik wilde U eens komen goeiendag zeggen, maar ge waart net bezig met uw tijden op te schrijven en ik weet uit ervaring :lol: :lol: dat ge U dan moet concentreren :wink:
Da's waar. Mijn ene hersencel kan maar één ding tegelijk hé! :lol:
hornet911 schreef:Volgende kker dan hé ;-)
Mijn moed is ondertussen zéér diep in de schoenen gezakt door de onheilspellende woorden van Gery... :(
ik bedoel eigenlijk: dat we ons dan allemaal heel hard moeten concentreren..... Niet dat het bij mij iets uit doet hoor :lol:

Als ik dat lees, Gery, dan krijg ik nog meer zin om ze mee te doen! :mrgreen:
0X
ives

Ik vond het leuk maar ik heb serieus afgezien in de speciale...
Dat beloofd als het nu zondag nog erger wordt :(
Helen

hornet911 schreef:ik bedoel eigenlijk: dat we ons dan allemaal heel hard moeten concentreren..... Niet dat het bij mij iets uit doet hoor :lol:
Ha, dan is het goed. Ik was al verwoed in mijn geheugen aan het graven naar een vorige keer dat ik mijn tijden verkeerd opgeschreven had en jij daar getuige van zou geweest zijn :? Maar je had het over de ervaring van jezelf dus. Oef! 8)
Gery400

mijn beoordeling over Flavions heeft geenszins de bedoeling om iemand te demotiveren hoor 8)

een BMB in het begin van het seizoen uitrijden is al een overwinning op zich (en zeker in jouw debuutjaar)

je moet het zo zien: zondag had je 1 special, dus 2 passages
komende zondag heb je 2 specials, dus... :twisted:
je uithouding wordt dus dubbel zo veel op de proef gesteld

Plus, in Orp had je tijd genoeg tijdens de liaison, ik had bijvoorbeeld telkens 9 minuten over bij de eerste tijdscontrole
je kon dus wat relaxen/recuperen tijdens de rit
Dit kon ik vorig jaar in Flavion niet, en moest ik constant het gas erop houden om net op de minuut te kunnen pointeren

Maar misschien is het dit jaar wel anders?
(Vorig jaar heeft het ook serieus geregend tijdens de enduro van Flavions)

Ik sta er vaak verbaasd van hoe snel een tracé kan opdrogen.
Voorbije zaterdag, bij het afpijlen, waren mijn kleren meer vol modder van steeds in en uit de jeep de klauteren dan zondag van de rit zelf!
Misschien is het komende zondag wel stoffig en moeten we van luchtfilter wisselen tussen de 2 rondes? :roll:

We zullen de zondag wel zien.
't Mag ook niet té gemakkelijk zijn eh :?:

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
Helen

Tja, dat debuut-excuus heb ik niet meer, dit is mijn derde enduro-seizoen...
Hey, is Flavion een andere naam voor Florennes? Da's inderdaad altijd mijn pech-enduro geweest. Twee jaar geleden uitgevallen met platte band, en vorig jaar was het zo'n zondvloed dat ik hem op het einde van de eerste ronde niet meer recht kreeg na het vallen (mijn moto bedoel ik natuurlijk) en dan maar wijselijk gestopt ben. (Als de inters na 2 ronden mochten stoppen vind ik dat voor randonneurs en girls 1 rondje ook wel genoeg is :? )
Gery400

Helen schreef:Hey, is Flavion een andere naam voor Florennes? Da's inderdaad altijd mijn pech-enduro geweest.
inderdaad

Helen schreef:...dat ik hem op het einde van de eerste ronde niet meer recht kreeg...
heb ik nog al eens vaker na een zware enduro :roll:

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

hornet911

Als je het op mij had: mij hiervoor demotiveren is moeilijk hoor Gery :lol: :lol:

Ik wacht hier al enkele maanden op, en zolang ik en mijn delphine in goede vorm zijn, doen we mee!

Maar die specials kunnen U inderdaad nekken hé! Dat heb ik na de eerste al door! En risico's nemen op de verbindingsstukken door te snel te rijden haalt ook geen knars uit als je een slechte special gereden hebt....

Al iemand door wat die tweede kolom wil zeggen?
0X
GuyC

Gery400 schreef: Gery (met een fijn "velleke" dankzij het modderbad mij gratis aangeboden door Jo VDB en Guy C :D :D :D :D )
Dat is graag gedaan hoor, sjans dat jij daar stond want ik zat er even door (allez even).
Was net op dat afdalinkje voor de bocht op de grond gesmakt, en aangezien mijn elec. starter niet wou meewerken had ik daar alle lucht uit m'n longen gekickt..
GuyC

hornet911 schreef:

Maar die specials kunnen U inderdaad nekken hé! Dat heb ik na de eerste al door! En risico's nemen op de verbindingsstukken door te snel te rijden haalt ook geen knars uit als je een slechte special gereden hebt....

Inderdaad, de verbindingsstukken rijd je met zo weinig mogelijk energie verbruik, dat kan je beter sparen voor de special(s).
Ik houd me voor om iets sneller te rijden als nodig is, moest je iets tegenkomen onderweg, heb je nog enkele minuten tijd om een en ander te fiksen. :wink:
hornet911 schreef: Al iemand door wat die tweede kolom wil zeggen?
als ik het goed voorheb kijk jij ook bij ris timing, dan is het zoals Helen schreef, de eerste kolom is je tijd op de special, de 2de kolom je totaaltijd ten opzichte van de eerste (in jouw geval van de juniors)
Jo VdB

Gery400 schreef: Gery (met een fijn "velleke" dankzij het modderbad mij gratis aangeboden door Jo VDB en Guy C :D :D :D :D )
Oei, dat modderbad was niet de bedoeling natuurlijk :oops:
Maar ik was op dat moment ook echt kapot... Was net daarvoor nog gevallen op de special, en serieus moeite moeten doen om mijn moto van 150 kg recht te krijgen en terug bergop te geraken...

in elk geval heb ik nadat jij me daar geholpen hebt, mijn koppeling kapotgereden :cry:

ik vond al dat ik zo veel gas moest geven om boven te geraken... volgas en amper vooruit komen (dacht dat mijn wiel spinde), maar het was dus mijn koppeling die aan het slippen was, en volgas bergop voor zo'n 45 seconden deed er dus absoluut geen goed aan...

Jo VdB
GuyC

hornet911 schreef:Ik ben de laatste in mijn categorie, das wel ni zo leuk
Dat is niet waar.
De juniors die ofwel opgegeven hebben door panne, of gebrek aan konditie zijn achter jou geeindigd. (alleen staan ze niet mee in de lijst, maar kijk maar eens bij abandons)

Zo je voelt de positieve energie van dit berichtje afstralen niet. 8)
Estivie
Contacteer:

Inderdaad... Ik ben uitgevallen (tanden van het achterste tandwiel konden het vele modderploeteren niet meer aan) en was dus 71ste...

:roll:
Montesa Cota 315R
hornet911

De tweede kolom:

de eerste is je klassering na de special, de tweede houdt rekening met eventuele straftijd van de verbindingsrit....
0X
ives

@ Estivie; zag ik jou gestrand staan in de voorlaatste bocht van de speciale?

Zijn er trouwens ook ergens foto's op het net te vinden?
Gery400

ives schreef:Zijn er trouwens ook ergens foto's op het net te vinden?
yep:

http://www.fdavid.be

maar ik denk dat ze nog niet on-line staan
blijven controleren dus

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

GuyC

Gery400 schreef:yep:

http://www.fdavid.be

maar ik denk dat ze nog niet on-line staan
blijven controleren dus

Gery
log in op het forum van de url dat gery net aangeeft, misschien zit je er wel tussen..
Estivie
Contacteer:

ives schreef:@ Estivie; zag ik jou gestrand staan in de voorlaatste bocht van de speciale?

Zijn er trouwens ook ergens foto's op het net te vinden?
Jep... dat was ik... :cry:

btw: sorry als ik in iemand zijn weg heb gereden :)

Ben jij trouwens de Ives die ik vorig jaar op het Winterfeest foto's heb bezorgd van één van de Grensland activiteiten?
Montesa Cota 315R
Gery400

't zal zondag nog wat plezanter worden 8)
de organisatie test een nieuw formaat uit voor het rijden van special
't zal zo wat worden als een SS op het WK rally
iedereen doet 2 toeren vooralleer je van de special afkomt
dus niet 2 X 2 specials,
maar 3 x 2 specials (1 special doe je 2 keer, de andere doe je 4 keer)
vind ik persoonlijk niet slecht...

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

Helen

Op zich vind ik het ook leuker dat de specials meer keer gereden worden.
Maar als de special van het kaliber is als Orp vorige week (of erger) dan is 6x wel over the top voor de mindere goden.
Het moet nog een beetje haalbaar blijven ook :cry:
Gery400

Helen schreef:Op zich vind ik het ook leuker dat de specials meer keer gereden worden.
Maar als de special van het kaliber is als Orp vorige week (of erger) dan is 6x wel over the top voor de mindere goden.
Het moet nog een beetje haalbaar blijven ook :cry:
klopt, trop is te veel
maar hoe vaker je de special kan rijden,
des te minder de uitslag een loterij is,
je kan je met andere woorden een foutje permiteren
(we doen nu wel alsof onze pree van de uitslag van een domme enduro-wedstrijd afhangt :roll: )

de special die 2 keer gedaan moet worden is die in de carrière van Florennes.
Da's volgens mij die 2e special van vorig jaar, vlak achter de CH (je weet wel, dat stuk braakliggend akker over en zo naar de weide met hier en daar wat bergskes)

Dus, niet vergeten om tot 2 te tellen voor je van de special afgaat 8)

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

Helen

Gery400 schreef:de special die 2 keer gedaan moet worden is die in de carrière van Florennes.
Da's volgens mij die 2e special van vorig jaar, vlak achter de CH (je weet wel, dat stuk braakliggend akker over en zo naar de weide met hier en daar wat bergskes)
Ik vrees dat ik het me herinner... :roll:
Ook vettige blub, ik ben honderd keer doodgegaan als ik mijn moto weer eens moest rechtzetten...
Maar ik ga me herpakken! Sinds maandag oefen ik me elke avond in het rechtzetten van de motor. Ik hoop het "in het echt" dan ook langer vol te houden! :mrgreen:
(En hopelijk krijgt mijn brommerke er geen bijwerkingen van, van elke avond 8 keer op zijn kant te worden gelegd :shock: )
Estivie
Contacteer:

Zijn er, met het oog op de blubber van komende zondag, truuks om de motor minder modder te laten meezeulen? Mijn DR weegt echt al wel genoeg zonder al die modder...

(heb trouwens een collega met een nieuwe husaberg uit een modderspoor geholpen... jezus, dat was precies een fietske in vergelijking met mijn machien!!)
Montesa Cota 315R
Plaats reactie