de juiste procedure is;
bijna 3,5 liter vullen (staat in het Suzuki wphb) na revisie
de zuiger, veren en cilinderwand moeten bij montage worden geolied (ingesmeerd) met molycoat (soort inloop olie voor bij montage op grafiet basis) weinig gebruiken ivm de koppeling.
de basket in de kop bij de nokkenassen moeten gevuld zijn met olie (daar zit een soort bakje onder de nokkenas waar altijd olie in blijf staan).
3 x startten max 10 seconden om de olie overal te brengen (idd beter zonder bougies).
na een eerste rit van een paar km olie peilen en op niveau brengen.
let op bij nieuwe zuigerveren is het belangrijk te zorgen dat de zuigerveren goed in lopen. dwz de eerste km zeer rustig rijden, rijden dus niet stationair laten warm draaien omdat dan niet alle delen op temperatuur komen, als de motor warm is de motor vanuit lagere toerentallen zwaar belasten, dwz naar volgas toe accelereren, op tijd overschakelen en in de volgende versnelling het zelfde. niet te lang op constante belasting rijden maar de belasting wisselen.
zie hierover ook;
http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
ik kreeg van mijn revisie bedrijf dezelfde adviezen want alle zuigerveren die nu geproduceerd worden hebben een speciaal laagje aan de buitenkant voor het inlopen. als je dan rustig rijd dan drukt de zuigerveer niet stevig genoeg tegen de cilinderwand, bij "stevig" rijden helpt de gasdruk achter de zuigerveer deze stevig tegen de cilinderwand te drukken zodat die goed inloopt.
futurist