BIG project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Aah je bent appels met peren aan t vergelijken, jouw peer rijd me zoek op t lange rechte stuk maar in t zand en in de korte bochten heb ik liever mn appel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Helemaal juist. Ik heb in Lap op de DR van DHC6 gereden en die rijdt zoals het zou moeten en dat lijkt in geen velden of wegen meer op de standaard big met snelle ventieldoppen die ik rij nu.zappa.suzuki schreef:Aah je bent appels met peren aan t vergelijken, jouw peer rijd me zoek op t lange rechte stuk maar in t zand en in de korte bochten heb ik liever mn appel
Nu is het aan mij om te bepalen wat ik ga doen. Meer geld erin pompen of naar iets anders gaan kijken.
Ik zou eerst eens een keertje gaan rijdenLeo schreef:Helemaal juist. Ik heb in Lap op de DR van DHC6 gereden en die rijdt zoals het zou moeten en dat lijkt in geen velden of wegen meer op de standaard big met snelle ventieldoppen die ik rij nu.zappa.suzuki schreef:Aah je bent appels met peren aan t vergelijken, jouw peer rijd me zoek op t lange rechte stuk maar in t zand en in de korte bochten heb ik liever mn appel
Nu is het aan mij om te bepalen wat ik ga doen. Meer geld erin pompen of naar iets anders gaan kijken.
En misschien maakt open luchtfilters + opnieuw afstellen ook al behoorlijk wat uit?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Ha leo.
Leo zelf rijd ik op de big die ik van Marco heb overgenomen.
Deze was voorzien van twee open ramair filters en een grote uitlaatbocht,hij liep tot zo een 130 best netjes maar geen klap harder.
Ik heb hem toen op de dyna bank gezet en met wat kleine aanpassingen (naar hoofd sproeier 160) weer de weg op wat een wereld van verschil gaf.
Hij trekt in ieder geval door tot over de 160 en met flink wat vermogen in het hele gebied.
Ik zou zeggen probeer het eens
Leo zelf rijd ik op de big die ik van Marco heb overgenomen.
Deze was voorzien van twee open ramair filters en een grote uitlaatbocht,hij liep tot zo een 130 best netjes maar geen klap harder.
Ik heb hem toen op de dyna bank gezet en met wat kleine aanpassingen (naar hoofd sproeier 160) weer de weg op wat een wereld van verschil gaf.
Hij trekt in ieder geval door tot over de 160 en met flink wat vermogen in het hele gebied.
Ik zou zeggen probeer het eens
Hoi Bert,
THX voor de tip van een professionele afstelling maar waar ik tegenaan hik is dat ik gewend ben ( uitleg in beeldvorming hè ) van 0 tot 100 in 1 seconde en nu van 0 tot 100 in 5 seconden ( met daarin 2 seconden bedenktijd )
Het is het motorkarakter waar ik tegenaan hik.
THX voor de tip van een professionele afstelling maar waar ik tegenaan hik is dat ik gewend ben ( uitleg in beeldvorming hè ) van 0 tot 100 in 1 seconde en nu van 0 tot 100 in 5 seconden ( met daarin 2 seconden bedenktijd )
Het is het motorkarakter waar ik tegenaan hik.
Ik denk toch echt dat dat in je afstelling zit, en niet zo zeer in de standaard carbs van de BIG. Zowel mijn injectiefiets als de (carburateur) zwarte cross big lopen in ~2 seconden naar de 100. (injectiefiets doet het wel iets feller dan de carb-fiets) Staan je luchtmengselschroeven goed? Geen verstoppingen? Valse lucht? (even met remreiniger (of desnoods deo) rond al je rubbers spuiten. Als ie hoger in toeren gaat lopen heb je valse lucht). Vooral dat hij ~2 seconden inhoudt doet mij denken dat ie te arm staat. Iemand heeft hier vast wel dat mooie plaatje waar precies in staat bij welke belasting je naar welk gedeelte van je carbs moet kijken om dit aan te passen.Leo schreef:Hoi Bert,
THX voor de tip van een professionele afstelling maar waar ik tegenaan hik is dat ik gewend ben ( uitleg in beeldvorming hè ) van 0 tot 100 in 1 seconde en nu van 0 tot 100 in 5 seconden ( met daarin 2 seconden bedenktijd )
Het is het motorkarakter waar ik tegenaan hik.
Inhouden, doet hij dat ook wanneer je in de 3 van laag in de toeren gas vol open gooit?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
In 2 seconden naar de 100 gaat niet lukken maar in 4 wel, en das net zo snel als een GS11/1150/12/1250/13/1350 gok ik.
Maar Leo, lees al voor dat je op gereden had al wat gebrek aan enthousiasme in je laatste reeks post, ben je je project zat? baal je dat je wat dingen in de vormgeving niet kan doen? of baal je dat je project bijna ten einde is?
Als t in je hoofd zit moet je proberen er anders naar te gaan kijken of er afscheid van nemen..
Open K&N luchtfilter, sproeiers rond de #145 en gasnaalden zo als je ze nu hebt staan en een open uitlaat maakt er al een best feestje van
Maar Leo, lees al voor dat je op gereden had al wat gebrek aan enthousiasme in je laatste reeks post, ben je je project zat? baal je dat je wat dingen in de vormgeving niet kan doen? of baal je dat je project bijna ten einde is?
Als t in je hoofd zit moet je proberen er anders naar te gaan kijken of er afscheid van nemen..
Open K&N luchtfilter, sproeiers rond de #145 en gasnaalden zo als je ze nu hebt staan en een open uitlaat maakt er al een best feestje van
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
MIKUNI FlachschiebervergaserKIT mit BeschleunigerpumpeLeo schreef: - Ut rijdt als een eencilinder tractor en zo worden wij geen vriendjes.
Er komt zsm een setje vlakschuiven op
Die BIG KOMMT fast wie ne KTM ...was für ein Unterschied zum Origin
Und denken sie dann auch an die Nockenwelle und Kompression. Je moet je vakantiegeld érgens aan uitgeven
Dat was de snelheidsbegrenzer jôhbert55 schreef:Ha leo.
Leo zelf rijd ik op de big die ik van Marco heb overgenomen.
Deze was voorzien van twee open ramair filters en een grote uitlaatbocht,hij liep tot zo een 130 best netjes maar geen klap harder.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Was puur voor de beeldvorming om proberen uit te leggen NIET LETTERLIJK NEMEN ( lees mijn posting nog even terug aub )zappa.suzuki schreef:In 2 seconden naar de 100 gaat niet lukken maar in 4 wel, en das net zo snel als een GS11/1150/12/1250/13/1350 gok ik.:
Maar ik merk dat het enorm moeilijk is om uit te leggen.
Ik waag er nog 1 poging aan dan : Mag ik jullie allemaal eens een testrit op een LC8 toewensen
En lees dan mijn pogingen tot uitleg nog eens.
Los van projectmoeheid wat bij 90% van de projecters optreed had ik juist alle lol in het doorbijten naar het einde toe en ik denk dat ik het gehaald heb.zappa.suzuki schreef: Maar Leo, lees al voor dat je op gereden had al wat gebrek aan enthousiasme in je laatste reeks post, ben je je project zat?
Alleen wat het moment supreme had moeten worden werd een mega tegenvaller
Ik baal er van dat dat ik niet goed op me in heb laten werken / geweigerd te accepteren dat de BIG kwa specs de helft was van wat ik gewend was.zappa.suzuki schreef:baal je dat je wat dingen in de vormgeving niet kan doen? of baal je dat je project bijna ten einde is?
Dat punt had ik gisteren al bereikt. Ben nog twijfelende.zappa.suzuki schreef: Als t in je hoofd zit moet je proberen er anders naar te gaan kijken of er afscheid van nemen..:
We zijn nog denkende wat te doen.zappa.suzuki schreef: Open K&N luchtfilter, sproeiers rond de #145 en gasnaalden zo als je ze nu hebt staan en een open uitlaat maakt er al een best feestje van
Hoop die testrit op/met die fraaie Duitse Oostenrijkse ook echt een keer te maken (je kent mijn plannen).
Maar tegelijkertijd weet ik dat het dan niet langer prutsen is, en misschien moet ook het onderhoud wel worden uitbesteed (dus peperduur).
Hoe langer ik erover nadenk, des te leuker vind ik die oude tractor. En neem ik de nadelen voor lief, ook al blijft die LC8 ... .
Monteer idd een open luchtfilter en pas die gasschuiven een beetje aan, merk je echt
Rene heeft veel meer gedaan dan alleen maar een vlakschuivertje monteren. Rene heeft zelfs de lengte van zijn boutjes geminimaliseerd. Zijn brommers zijn lichter dan Hessler zijn werkpaarden !! Dat kan je gewoon zelf niet realiseren, en het enige originele aan zijn brommers is de .... eh....brandstofpomp. En hij heeft ook last van pingelen, gebroken starttandwielen en bovengemiddeld onderhoud. Dus bekijk het hele plaatje.
"The older you get, the faster you were". Maw: heb geduld en de BIG wordt je vanzelf te snel.
Maar tegelijkertijd weet ik dat het dan niet langer prutsen is, en misschien moet ook het onderhoud wel worden uitbesteed (dus peperduur).
Hoe langer ik erover nadenk, des te leuker vind ik die oude tractor. En neem ik de nadelen voor lief, ook al blijft die LC8 ... .
Monteer idd een open luchtfilter en pas die gasschuiven een beetje aan, merk je echt
Rene heeft veel meer gedaan dan alleen maar een vlakschuivertje monteren. Rene heeft zelfs de lengte van zijn boutjes geminimaliseerd. Zijn brommers zijn lichter dan Hessler zijn werkpaarden !! Dat kan je gewoon zelf niet realiseren, en het enige originele aan zijn brommers is de .... eh....brandstofpomp. En hij heeft ook last van pingelen, gebroken starttandwielen en bovengemiddeld onderhoud. Dus bekijk het hele plaatje.
"The older you get, the faster you were". Maw: heb geduld en de BIG wordt je vanzelf te snel.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
[/quote] Mijn geduld is in tijd gemeten aan het opraken.[/quote]
na één proefrit van 10km met een waarscijnlijk nu nog slecht afgestelde Big
Futurist
na één proefrit van 10km met een waarscijnlijk nu nog slecht afgestelde Big
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ey Leo, ken je een beetje en weet wanneer je niet helemaal zere neus bent
Heb een x een proefrit gedaan op een LC8 950 voor Zot, leuk ding en vind het niet erg om er 1 te hebben maar komt pas tot leven na de 4000 rpm, daaronder tammer dan mn goedlopende Big [149km/u op t zand en 169 km/u op de snelweg op de GPS en wou nog harder]
Ziet ze ook bijna nooit bij een offroad rit, zijn wel een stuk beter dan een GS offroad
En wat dat betreft zit ik ook met de gedachte van ouwe reus, onderhoud van de LC8 is niet zo makkelijk als de Big en ik rij wat meer dan hij
Ach ja je hebt al een leuke modder brommer dus dat gedeelte speelt geen rol
Heb een x een proefrit gedaan op een LC8 950 voor Zot, leuk ding en vind het niet erg om er 1 te hebben maar komt pas tot leven na de 4000 rpm, daaronder tammer dan mn goedlopende Big [149km/u op t zand en 169 km/u op de snelweg op de GPS en wou nog harder]
Ziet ze ook bijna nooit bij een offroad rit, zijn wel een stuk beter dan een GS offroad
En wat dat betreft zit ik ook met de gedachte van ouwe reus, onderhoud van de LC8 is niet zo makkelijk als de Big en ik rij wat meer dan hij
Ach ja je hebt al een leuke modder brommer dus dat gedeelte speelt geen rol
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Ben het met Zappa eens. Deze motor blinkt in niets uit, maar kan bijna alles. Je kan heel ver gaan met optimaliseren van de motor, maar ook standaard is er prima op te rijden. Onderhoud is simpel, onderdelen soms niet meer te krijgen, of duur. Maar ik geniet nog elke dag als ik op de Big zit. En met de naks modificatie, is die eigenlijk niet kapot te krijgen. Ik blijf voorlopig nog wel rijden hierop.
Assumption is the mother of all fuck ups
-
- Berichten: 234
- Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45
@ Leo ik weet wel iets vur ouw as ge van 0 naar de 100 wilt in 2 seconde............
Ge zoui us unne weegschaal kunne anschaffe jonghe
Ge zoui us unne weegschaal kunne anschaffe jonghe
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja t einde van zn project http://www.motorcyclenews.com/news/2015 ... -revealed/
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ontzettend voor mij bestemd maar geen pegels.zappa.suzuki schreef:Tja t einde van zn project http://www.motorcyclenews.com/news/2015 ... -revealed/
Ook deze fiets zal rond de 20 rooitjes gaan kosten want dat kosten de heavy allroads voortaan allemaal en dat heb ik niet ( voor over )
Vanavond 2e testrit gemaakt en met warme motor gereden alsof ik hem gestolen had. 90% vant tractorgevoel was weg maar nog geen powerwheelies de bocht uitkomend.
Maw. ik kom nog heel veel te kort voor mijn gevoel voor een dagje met de GS`en en LC8s spelen.
We hebben nu meerdere opties en we hebben vooralsnog voor de optie gekozen :
- vriendjes worden > project afmaken en in stappen proberen de prestaties te verbeteren / gewicht eraf te halen totdat er een loterij gewonnen wordt
Stap1 : vlakschuiven met open lufies
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Tja, powerwheelies zijn cool en ik kan niet op mn achterwiel rijden, paar x in mn jeugd op mn BMX achter over geklapt en mn lijf wil er niks meer van weten en hang automatisch naar voren om t voorwiel op de grond te houden
Wat ik wel kan is redelijk laat hard remmen, redelijk hard de bocht in gaan en redelijk vroeg op t gas gaan waardoor ik jou redelijk makkelijk bij kon houden op je lichte brommer die bijna de helft lichter is dan mn Big en bijna de zelfde pk's heeft..
Uiteindelijk is t niet de tuf die hard gaat maar t mannetje wat er op zit en kost t minder om je zelf hard te leren rijden dan veel geld in een powerwheelie te stoppen
Maar hoop dat je je Big naar je zin krijgt na al die moeite die er al in zit!
Wat ik wel kan is redelijk laat hard remmen, redelijk hard de bocht in gaan en redelijk vroeg op t gas gaan waardoor ik jou redelijk makkelijk bij kon houden op je lichte brommer die bijna de helft lichter is dan mn Big en bijna de zelfde pk's heeft..
Uiteindelijk is t niet de tuf die hard gaat maar t mannetje wat er op zit en kost t minder om je zelf hard te leren rijden dan veel geld in een powerwheelie te stoppen
Maar hoop dat je je Big naar je zin krijgt na al die moeite die er al in zit!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Deze BIG zal maar zelden het zand zien want het is mijn asfaltfiets.
De brabogroep bestaat uit 100PK asafltfietsen en dan kan ik wel laat gaan remmen in de haarspeldbochten van de bergtripjes en net voor de peages richting de franse alpen maar kweet niet of ik ze daardoor fatsoenlijk bij kan houden op de stukken dat er aan het gas gehangen gaat worden.
Nogmaals, int zand is r met deze BIG niet veel mis anders dan zijn gewicht maar dat wist ik toen ik er aan begon.
Waar ik van schrok is zijn achterstand op het asfalt tov wat ik daarvoor reed en daar wil ik proberen hem te verbeteren om hem vanuit 1993 maatstaven meer richting 2000 maatstaven te krijgen en het kan want ik heb op zo`n BIG gereden in Lap.
Samengevat : denk dat dit topic nog even door gaat
De brabogroep bestaat uit 100PK asafltfietsen en dan kan ik wel laat gaan remmen in de haarspeldbochten van de bergtripjes en net voor de peages richting de franse alpen maar kweet niet of ik ze daardoor fatsoenlijk bij kan houden op de stukken dat er aan het gas gehangen gaat worden.
Nogmaals, int zand is r met deze BIG niet veel mis anders dan zijn gewicht maar dat wist ik toen ik er aan begon.
Waar ik van schrok is zijn achterstand op het asfalt tov wat ik daarvoor reed en daar wil ik proberen hem te verbeteren om hem vanuit 1993 maatstaven meer richting 2000 maatstaven te krijgen en het kan want ik heb op zo`n BIG gereden in Lap.
Samengevat : denk dat dit topic nog even door gaat
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Ehh.....
Big Bigger Tiger en weer Big