BIG project

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Aah je bent appels met peren aan t vergelijken, jouw peer rijd me zoek op t lange rechte stuk maar in t zand en in de korte bochten heb ik liever mn appel :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Aah je bent appels met peren aan t vergelijken, jouw peer rijd me zoek op t lange rechte stuk maar in t zand en in de korte bochten heb ik liever mn appel :wink:
Helemaal juist. Ik heb in Lap op de DR van DHC6 gereden en die rijdt zoals het zou moeten en dat lijkt in geen velden of wegen meer op de standaard big met snelle ventieldoppen die ik rij nu.

Nu is het aan mij om te bepalen wat ik ga doen. Meer geld erin pompen of naar iets anders gaan kijken.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Leo schreef:
zappa.suzuki schreef:Aah je bent appels met peren aan t vergelijken, jouw peer rijd me zoek op t lange rechte stuk maar in t zand en in de korte bochten heb ik liever mn appel :wink:
Helemaal juist. Ik heb in Lap op de DR van DHC6 gereden en die rijdt zoals het zou moeten en dat lijkt in geen velden of wegen meer op de standaard big met snelle ventieldoppen die ik rij nu.

Nu is het aan mij om te bepalen wat ik ga doen. Meer geld erin pompen of naar iets anders gaan kijken.
Ik zou eerst eens een keertje gaan rijden :P

En misschien maakt open luchtfilters + opnieuw afstellen ook al behoorlijk wat uit?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Doek ook.

Vlakschuiven met open luchtfilters mag ik lenen en als die erop zitten gaan we er eens een dagje voor zitten.
bert55
Berichten: 245
Lid geworden op: ma mar 18, 2013 22:22

Ha leo.
Leo zelf rijd ik op de big die ik van Marco heb overgenomen.
Deze was voorzien van twee open ramair filters en een grote uitlaatbocht,hij liep tot zo een 130 best netjes maar geen klap harder.
Ik heb hem toen op de dyna bank gezet en met wat kleine aanpassingen (naar hoofd sproeier 160) weer de weg op wat een wereld van verschil gaf.
Hij trekt in ieder geval door tot over de 160 en met flink wat vermogen in het hele gebied.
Ik zou zeggen probeer het eens :D
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Bert,

THX voor de tip van een professionele afstelling maar waar ik tegenaan hik is dat ik gewend ben ( uitleg in beeldvorming hè ) van 0 tot 100 in 1 seconde en nu van 0 tot 100 in 5 seconden ( met daarin 2 seconden bedenktijd )
Het is het motorkarakter waar ik tegenaan hik.
Thoran
Berichten: 821
Lid geworden op: di okt 26, 2010 19:04
Locatie: Enschede

Leo schreef:Hoi Bert,

THX voor de tip van een professionele afstelling maar waar ik tegenaan hik is dat ik gewend ben ( uitleg in beeldvorming hè ) van 0 tot 100 in 1 seconde en nu van 0 tot 100 in 5 seconden ( met daarin 2 seconden bedenktijd )
Het is het motorkarakter waar ik tegenaan hik.
Ik denk toch echt dat dat in je afstelling zit, en niet zo zeer in de standaard carbs van de BIG. Zowel mijn injectiefiets als de (carburateur) zwarte cross big lopen in ~2 seconden naar de 100. (injectiefiets doet het wel iets feller dan de carb-fiets) Staan je luchtmengselschroeven goed? Geen verstoppingen? Valse lucht? (even met remreiniger (of desnoods deo) rond al je rubbers spuiten. Als ie hoger in toeren gaat lopen heb je valse lucht). Vooral dat hij ~2 seconden inhoudt doet mij denken dat ie te arm staat. Iemand heeft hier vast wel dat mooie plaatje waar precies in staat bij welke belasting je naar welk gedeelte van je carbs moet kijken om dit aan te passen.

Inhouden, doet hij dat ook wanneer je in de 3 van laag in de toeren gas vol open gooit?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Kzal alles een goed vast zetten , een grote tank r op mikken en eerst zo nog eens een dagje mee rond hobbelen.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

In 2 seconden naar de 100 gaat niet lukken maar in 4 wel, en das net zo snel als een GS11/1150/12/1250/13/1350 gok ik.

Maar Leo, lees al voor dat je op gereden had al wat gebrek aan enthousiasme in je laatste reeks post, ben je je project zat? baal je dat je wat dingen in de vormgeving niet kan doen? of baal je dat je project bijna ten einde is?

Als t in je hoofd zit moet je proberen er anders naar te gaan kijken of er afscheid van nemen..

Open K&N luchtfilter, sproeiers rond de #145 en gasnaalden zo als je ze nu hebt staan en een open uitlaat maakt er al een best feestje van :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Leo schreef: - Ut rijdt als een eencilinder tractor en zo worden wij geen vriendjes.
Er komt zsm een setje vlakschuiven op
MIKUNI FlachschiebervergaserKIT mit Beschleunigerpumpe
Die BIG KOMMT fast wie ne KTM ...was für ein Unterschied zum Origin

Und denken sie dann auch an die Nockenwelle und Kompression. Je moet je vakantiegeld érgens aan uitgeven :roll:

bert55 schreef:Ha leo.
Leo zelf rijd ik op de big die ik van Marco heb overgenomen.
Deze was voorzien van twee open ramair filters en een grote uitlaatbocht,hij liep tot zo een 130 best netjes maar geen klap harder.
Dat was de snelheidsbegrenzer jôh :lol:
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:In 2 seconden naar de 100 gaat niet lukken maar in 4 wel, en das net zo snel als een GS11/1150/12/1250/13/1350 gok ik.:
Was puur voor de beeldvorming om proberen uit te leggen NIET LETTERLIJK NEMEN ( lees mijn posting nog even terug aub )
Maar ik merk dat het enorm moeilijk is om uit te leggen.

Ik waag er nog 1 poging aan dan : Mag ik jullie allemaal eens een testrit op een LC8 toewensen
En lees dan mijn pogingen tot uitleg nog eens.


zappa.suzuki schreef: Maar Leo, lees al voor dat je op gereden had al wat gebrek aan enthousiasme in je laatste reeks post, ben je je project zat?
Los van projectmoeheid wat bij 90% van de projecters optreed had ik juist alle lol in het doorbijten naar het einde toe en ik denk dat ik het gehaald heb.
Alleen wat het moment supreme had moeten worden werd een mega tegenvaller

zappa.suzuki schreef:baal je dat je wat dingen in de vormgeving niet kan doen? of baal je dat je project bijna ten einde is?
Ik baal er van dat dat ik niet goed op me in heb laten werken / geweigerd te accepteren dat de BIG kwa specs de helft was van wat ik gewend was.

zappa.suzuki schreef: Als t in je hoofd zit moet je proberen er anders naar te gaan kijken of er afscheid van nemen..:
Dat punt had ik gisteren al bereikt. Ben nog twijfelende.

zappa.suzuki schreef: Open K&N luchtfilter, sproeiers rond de #145 en gasnaalden zo als je ze nu hebt staan en een open uitlaat maakt er al een best feestje van :wink:
We zijn nog denkende wat te doen.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Het komt gewoon door Iwan joh...die heeft naast zo'n oranje geval ook nog eens zo'n licht gele kanarie gekocht :lol: En nu zit Leo met een Yoghurt Big....
Assumption is the mother of all fuck ups
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Hoop die testrit op/met die fraaie Duitse Oostenrijkse ook echt een keer te maken (je kent mijn plannen).
Maar tegelijkertijd weet ik dat het dan niet langer prutsen is, en misschien moet ook het onderhoud wel worden uitbesteed (dus peperduur).
Hoe langer ik erover nadenk, des te leuker vind ik die oude tractor. En neem ik de nadelen voor lief, ook al blijft die LC8 ... :verliefd: .

Monteer idd een open luchtfilter en pas die gasschuiven een beetje aan, merk je echt :!:

Rene heeft veel meer gedaan dan alleen maar een vlakschuivertje monteren. Rene heeft zelfs de lengte van zijn boutjes geminimaliseerd. Zijn brommers zijn lichter dan Hessler zijn werkpaarden !! Dat kan je gewoon zelf niet realiseren, en het enige originele aan zijn brommers is de .... eh....brandstofpomp. En hij heeft ook last van pingelen, gebroken starttandwielen en bovengemiddeld onderhoud. Dus bekijk het hele plaatje.

"The older you get, the faster you were". Maw: heb geduld en de BIG wordt je vanzelf te snel.
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Ouwe Reus schreef: heb geduld en de BIG wordt je vanzelf te snel.
Ik had je vader kunnen zijn Jonge Reus. Mijn geduld is in tijd gemeten aan het opraken.

Woensdag vlakschuiven ophalen en do inbouwen (testrit ? ) is de planning
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

[/quote] Mijn geduld is in tijd gemeten aan het opraken.[/quote]

na één proefrit van 10km met een waarscijnlijk nu nog slecht afgestelde Big

Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Dat geduld in tijd gemeten ging niet over de big maar over mijn leeftijd.
Was een grapje Cor
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Ey Leo, ken je een beetje en weet wanneer je niet helemaal zere neus bent :wink:

Heb een x een proefrit gedaan op een LC8 950 voor Zot, leuk ding en vind het niet erg om er 1 te hebben maar komt pas tot leven na de 4000 rpm, daaronder tammer dan mn goedlopende Big [149km/u op t zand en 169 km/u op de snelweg op de GPS en wou nog harder]
Ziet ze ook bijna nooit bij een offroad rit, zijn wel een stuk beter dan een GS offroad :wink:
En wat dat betreft zit ik ook met de gedachte van ouwe reus, onderhoud van de LC8 is niet zo makkelijk als de Big en ik rij wat meer dan hij :wink:

Ach ja je hebt al een leuke modder brommer dus dat gedeelte speelt geen rol :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Ben het met Zappa eens. Deze motor blinkt in niets uit, maar kan bijna alles. Je kan heel ver gaan met optimaliseren van de motor, maar ook standaard is er prima op te rijden. Onderhoud is simpel, onderdelen soms niet meer te krijgen, of duur. Maar ik geniet nog elke dag als ik op de Big zit. En met de naks modificatie, is die eigenlijk niet kapot te krijgen. Ik blijf voorlopig nog wel rijden hierop.
Assumption is the mother of all fuck ups
joebar2dakar
Berichten: 234
Lid geworden op: za mar 02, 2013 09:45

@ Leo ik weet wel iets vur ouw as ge van 0 naar de 100 wilt in 2 seconde............

Afbeelding

Ge zoui us unne weegschaal kunne anschaffe jonghe
It is better to stuck into the desert than stuck in traffic.
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2051
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Hij is toch al lekker bezig
Leo acupunctuur.jpg
Leo acupunctuur.jpg (11.81 KiB) 2149 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

zappa.suzuki schreef:Tja t einde van zn project http://www.motorcyclenews.com/news/2015 ... -revealed/
Ontzettend voor mij bestemd maar geen pegels.
Ook deze fiets zal rond de 20 rooitjes gaan kosten want dat kosten de heavy allroads voortaan allemaal en dat heb ik niet ( voor over )

Vanavond 2e testrit gemaakt en met warme motor gereden alsof ik hem gestolen had. 90% vant tractorgevoel was weg maar nog geen powerwheelies de bocht uitkomend.
Maw. ik kom nog heel veel te kort voor mijn gevoel voor een dagje met de GS`en en LC8s spelen.

We hebben nu meerdere opties en we hebben vooralsnog voor de optie gekozen :
- vriendjes worden > project afmaken en in stappen proberen de prestaties te verbeteren / gewicht eraf te halen totdat er een loterij gewonnen wordt

Stap1 : vlakschuiven met open lufies
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Tja, powerwheelies zijn cool en ik kan niet op mn achterwiel rijden, paar x in mn jeugd op mn BMX achter over geklapt en mn lijf wil er niks meer van weten en hang automatisch naar voren om t voorwiel op de grond te houden :roll:

Wat ik wel kan is redelijk laat hard remmen, redelijk hard de bocht in gaan en redelijk vroeg op t gas gaan waardoor ik jou redelijk makkelijk bij kon houden op je lichte brommer die bijna de helft lichter is dan mn Big en bijna de zelfde pk's heeft..

Uiteindelijk is t niet de tuf die hard gaat maar t mannetje wat er op zit en kost t minder om je zelf hard te leren rijden dan veel geld in een powerwheelie te stoppen :wink:

Maar hoop dat je je Big naar je zin krijgt na al die moeite die er al in zit!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Deze BIG zal maar zelden het zand zien want het is mijn asfaltfiets.

De brabogroep bestaat uit 100PK asafltfietsen en dan kan ik wel laat gaan remmen in de haarspeldbochten van de bergtripjes en net voor de peages richting de franse alpen maar kweet niet of ik ze daardoor fatsoenlijk bij kan houden op de stukken dat er aan het gas gehangen gaat worden.

Nogmaals, int zand is r met deze BIG niet veel mis anders dan zijn gewicht maar dat wist ik toen ik er aan begon.

Waar ik van schrok is zijn achterstand op het asfalt tov wat ik daarvoor reed en daar wil ik proberen hem te verbeteren om hem vanuit 1993 maatstaven meer richting 2000 maatstaven te krijgen en het kan want ik heb op zo`n BIG gereden in Lap.

Samengevat : denk dat dit topic nog even door gaat :wink:
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Ehh.....
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Plaats reactie