Hey dat ziet er wel lekker crossie uit
Plastic tank van? of een DR 650 tank?
Mijn Big Project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ja, het is een stalen DR650 tankje. Je moet wel een nieuwe ophanging voor en achter maken maar het is wel goed te doen.
Je kan ook direct de benzine pomp laten vervallen en ook valbeugels vindt ik niet meer nodig omdat de tank veel smaller is en waarschijnlijk niet kapot gaat tijdens een val.
Ik heb hem vandaag gewogen met alles erop en eraan en zo'n 10 liter benzine.
Weegschaal onder voorwiel gaf 82kg en achterwiel 95kg, dus hij woog net onder de 180kg met een halve tank benzine.
Er moet dus wel wat gewicht van de achterkant af, mede omdat hij nu wel heel erg wheelie happig is. Zelf in de terrein
Je kan ook direct de benzine pomp laten vervallen en ook valbeugels vindt ik niet meer nodig omdat de tank veel smaller is en waarschijnlijk niet kapot gaat tijdens een val.
Ik heb hem vandaag gewogen met alles erop en eraan en zo'n 10 liter benzine.
Weegschaal onder voorwiel gaf 82kg en achterwiel 95kg, dus hij woog net onder de 180kg met een halve tank benzine.
Er moet dus wel wat gewicht van de achterkant af, mede omdat hij nu wel heel erg wheelie happig is. Zelf in de terrein
Na 3 ritten toch wou hij eens weer groot onderhoud hebben.
Tijdje gedacht aan een ktm 450 maar toch maar besloten om de Big netjes af te maken en nog een tijd mee door te rijden.
De lagers in de achterbrug waren flink ver heen, dus nieuwe achterbruglagers komen eraan. Stevigere veren voor de upsd besteld incl keerringen en olie.
Ben bezig met een nieuwe uitlaatbocht, 48mm binnenmaat van RVS. Wel wat zwaar maar lekkere dikke bochten, ik zie wel hoe het uitpakt.
Verder flink schoonmaken, smeren en hier en daar wat spuiten.
Ook het zadel verhogen staat op het programma alleen dan wacht ik eerst even op leo's ervaringen met het vermaken.
Pff, lijkt wel weer op een complete revisie
Tijdje gedacht aan een ktm 450 maar toch maar besloten om de Big netjes af te maken en nog een tijd mee door te rijden.
De lagers in de achterbrug waren flink ver heen, dus nieuwe achterbruglagers komen eraan. Stevigere veren voor de upsd besteld incl keerringen en olie.
Ben bezig met een nieuwe uitlaatbocht, 48mm binnenmaat van RVS. Wel wat zwaar maar lekkere dikke bochten, ik zie wel hoe het uitpakt.
Verder flink schoonmaken, smeren en hier en daar wat spuiten.
Ook het zadel verhogen staat op het programma alleen dan wacht ik eerst even op leo's ervaringen met het vermaken.
Pff, lijkt wel weer op een complete revisie
Mijn werkbank is bijna klaar. Verwacht volgende week met mijn DRBIGonderhoudsproject te kunnen beginnen en daar zit de modificatie van het zadel ook bij.Ridge schreef:...Ook het zadel verhogen staat op het programma alleen dan wacht ik eerst even op leo's ervaringen met het vermaken.
LEO
Sinds ik de usd vork erop heb zitten is die van mij ook een stuk wheelie gevoeliger geworden. Bij knippen kan ik een stuk eenvoudiger het voorwiel naar de volgende knip brengen...
Echter merkte ik bij de Gerke rit dat wanneer je een heuvel op rijdt en je onderaan bij de knik erop rijdt de voorkant zo hard omhoog komt dat het voorwiel los komt terwijl je bergopwaards rijdt. Ik heb de rebound wat harder gezet maar toen stond die al op 5/7; en 7 = max. Daarna de ad ketelaarsrit gereden en geen last gehad maar daar zaten ook niet van die klimmetjes in.
Echter merkte ik bij de Gerke rit dat wanneer je een heuvel op rijdt en je onderaan bij de knik erop rijdt de voorkant zo hard omhoog komt dat het voorwiel los komt terwijl je bergopwaards rijdt. Ik heb de rebound wat harder gezet maar toen stond die al op 5/7; en 7 = max. Daarna de ad ketelaarsrit gereden en geen last gehad maar daar zaten ook niet van die klimmetjes in.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Geen last gehad kwam het niet door de veerverhouding(voor met achter) dat je boompjes ging kappen?Shifty-PK schreef: Daarna de ad ketelaarsrit gereden en geen last gehad maar daar zaten ook niet van die klimmetjes in.
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Mijn veren in de voorvork zijn veel te slap, zitten nu 4,4kg veren in.
Ik heb de ingaande demping maximaal staan, als ik dan 2 knippen of meer tegenkom dan slaat de voorvork nog door.
Heb nu 5,2kg veren van Eibach en nieuwe olie gehaald bij HK suspension. Ik hoop dat het advies van hun goed is en dat dit een grote verbetering geeft.
Tevens geef ik de achterdemper wat minder voorspanning zodat hij wat minder stuiterd.
Ik heb de ingaande demping maximaal staan, als ik dan 2 knippen of meer tegenkom dan slaat de voorvork nog door.
Heb nu 5,2kg veren van Eibach en nieuwe olie gehaald bij HK suspension. Ik hoop dat het advies van hun goed is en dat dit een grote verbetering geeft.
Tevens geef ik de achterdemper wat minder voorspanning zodat hij wat minder stuiterd.
Dat had niets te maken met de voorvork, dat was een combinatie van "roadbook lezen/non-chalantheid/pech/niet staan" dat mijn wielen in een spoor schoten tijdens een paadje van 1 meter breed met aan beide kanten bomen...Frans van Roosmalen schreef:Geen last gehad kwam het niet door de veerverhouding(voor met achter) dat je boompjes ging kappen?Shifty-PK schreef: Daarna de ad ketelaarsrit gereden en geen last gehad maar daar zaten ook niet van die klimmetjes in.
@ Ridge: Toen ik mijn voorvork kocht was deze al geserviced door Paardekam. De veren/olie combinatie die er nu in zit lijkt behoorlijk op de juiste afstelling te lijken, hij slaat niet door en de sag is ook goed. Dat was dus een mazzeltje.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Eh Ridge wat doe je met die oude? Als je hem er mooi tussenuit kan halen hou ik me aanbevolenRidge schreef:Ben bezig met een nieuwe uitlaatbocht, 48mm binnenmaat van RVS. Wel wat zwaar maar lekkere dikke bochten, ik zie wel hoe het uitpakt.
Hoor het wel
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Helaas maar stel nou dat jij heel veel bochten gaat maken wie weet kan je ze dan hier kwijt
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12