Ik ben Arjan en woon in Wijhe ( overijssel ) 15km onder zwolle.
De 750 is verkocht en vervangen door de 800 van Tyler
Ik heb vorige week een DR750 gekocht. Dit moet waarschijnlijk de lelijkste Big in Nederland zijn geweest. Stond ook voor een klein bedrag te koop op Speurders.
Toen ik de motor ging bekijken wou ik eigenlijk direct weer naar huis rijden, wat een wrak zeg ....
* Uitlaat eraf geroest
* Banden met 0,0 profiel en compleet uitgedroogd
* Zeer roestig
* Deuk in tank en toen dat deel met een kwast overgeverfd
* Scheur in het zadel
Maar .... hij starte bij de eerste druk op de knop , toen een bod gedaan waarbij degene bijna begon te huilen. Maar toch verkocht.
Hier een foto toen ik hem net thuis had staan
Mijn Big Project
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Omdat een nieuwe uitlaat duurder is dat de hele motor heeft gekost ben ik maar zelf begonnen met een uitlaatsysteem te maken.
De vampire ( BSM ) demper zat bij de motor en was nog wel in goede staat RVS natuurlijk.
Zelf een uitlaatflens gemaakt en met een aantal bochtjes en wat pijpwerk RVS 316 voorbocht 1 1/2 duims en daarna 2. Even passen en meten daarna vastbakken met elektrode en op het werk met TIG aflassen.
Het is bijna klaar vannacht het laatste beetje laswerk en de uitlaat is klaar. Kosten 0,0 euro
De vampire ( BSM ) demper zat bij de motor en was nog wel in goede staat RVS natuurlijk.
Zelf een uitlaatflens gemaakt en met een aantal bochtjes en wat pijpwerk RVS 316 voorbocht 1 1/2 duims en daarna 2. Even passen en meten daarna vastbakken met elektrode en op het werk met TIG aflassen.
Het is bijna klaar vannacht het laatste beetje laswerk en de uitlaat is klaar. Kosten 0,0 euro
Ik heb ook al een nieuwe set Heidenau K60´s besteld die bezorgen ze deze week thuis. Dan zal ik direct de nieuwe banden monteren, want deze zijn levensgevaarlijk om mee te rijden.
Dat iemand zou dom is om de banden zover op te rijden.
Dat iemand zou dom is om de banden zover op te rijden.
Suzuki DL650 / Honda XRV750
-
Welkom nu wel snel een paar noppen eronder. Adje heeft nog wel wat goedkope Kenda's.
Noppen komen er niet direct op. De motor moet mij de komende winter naar het werk brengen. Dan kan de Pan European lekker warm binnen blijven staan ( mietje ).
Ben wel van plan offroad mee te rijden, mijn bagger motor de KTM GS600 moet het veld ruimen voor de BIG
Ben wel van plan offroad mee te rijden, mijn bagger motor de KTM GS600 moet het veld ruimen voor de BIG
Suzuki DL650 / Honda XRV750
-
welkom bij de verstandigen mannen
en een big gered van de sloop
uitlaat ziet er strak uit..
en woon/werk gaat prima op noppen
groeten zappa
en een big gered van de sloop
uitlaat ziet er strak uit..
en woon/werk gaat prima op noppen
groeten zappa
Hya,
Hartelijk welkom hiero
Je DR mocht er dan wel slecht aan toe zijn .... hij heb in ieder geval wel de mooiste kleurstelling.
(een DR met die kleuren heeft jaaaaaaaaaren geleden ervoor gezorgd dat ik er nu een heb)
'k zie dat je er al aardig voor aan het zorgen bent ... keep up the good work.
cheers,
Dennis
Hartelijk welkom hiero
Je DR mocht er dan wel slecht aan toe zijn .... hij heb in ieder geval wel de mooiste kleurstelling.
(een DR met die kleuren heeft jaaaaaaaaaren geleden ervoor gezorgd dat ik er nu een heb)
'k zie dat je er al aardig voor aan het zorgen bent ... keep up the good work.
cheers,
Dennis
Inmiddels de K60 voorband gemonteerd, ging lekker makkelijk met zo'n smal bandje.
Achterband zouden ze volgende week opsturen.
Tevens het achterlicht verplaatst naar onder het bagegerek en de kentekenplaat anders opgehangen.
Gisteren even goed door de modder en het zand getrokken. Ging allemaal wel redelijk goed ondanks een slick achter.
Wel even wennen, rijd toch wat anders dan de lichtere KTM gs600 met noppenbanden. Maarja, ik wou iets kopen waar woon-werk wat beter mee mogelijk is.
Achterband zouden ze volgende week opsturen.
Tevens het achterlicht verplaatst naar onder het bagegerek en de kentekenplaat anders opgehangen.
Gisteren even goed door de modder en het zand getrokken. Ging allemaal wel redelijk goed ondanks een slick achter.
Wel even wennen, rijd toch wat anders dan de lichtere KTM gs600 met noppenbanden. Maarja, ik wou iets kopen waar woon-werk wat beter mee mogelijk is.
heeft die voorband ook een draairichting aangegeven staan
want voor mijn "gevoel" zou hij anders om moeten
een beetje het water naar de zijkanten afvoeren i.p.v. naar het midden pompen
wel weer leuk zo'n project
je koopt het als pekelfiets maar toch raak je er aan verslingerd
en waarom...............geen idee
verstandelijk gezien is het allemaal niet zo geweldig , maar toch..........
en ik heb nog niet eerder een gepolijste ankerplaat gezien,leuk
want voor mijn "gevoel" zou hij anders om moeten
een beetje het water naar de zijkanten afvoeren i.p.v. naar het midden pompen
wel weer leuk zo'n project
je koopt het als pekelfiets maar toch raak je er aan verslingerd
en waarom...............geen idee
verstandelijk gezien is het allemaal niet zo geweldig , maar toch..........
en ik heb nog niet eerder een gepolijste ankerplaat gezien,leuk
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
Voorband ligt er goed om. Naar het profiel kijkend is het wel vreemd maar de pijl geeft toch echt de goede richting aan. Ben wel benieuwd naar het profiel van de achterband.
Ik heb al eerder gelezen op het forum dat de draairichting verwarrend is.
Ik heb echt niets gepolijst hoor, zal ik ook nooit doen. Een motor is om te rijden, geen zilver wat je op moet poetsen.
Ik heb al eerder gelezen op het forum dat de draairichting verwarrend is.
Ik heb echt niets gepolijst hoor, zal ik ook nooit doen. Een motor is om te rijden, geen zilver wat je op moet poetsen.
- de antrapper
Geweldig een man naar m'n hart,net zolang bakken tot het werkt, kopen kan altijd nog.
Ik ben ook aan banden toe, en dat type ziet er bruikbaar uit.
Wat ben je kwijt voor een setje?
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
-
he hans d, geen idee hoe duur ze zijn maar ze liggen onder de BIG die ik van marc heb gekocht, rijden erg goed op de weg [droog] en hebben verbazend veel grip in't bos [ niet zo als de t63 maar veel meer dan de siracs, en het stuur is ook verbazend stabiel in het zand..]
en ik trek er geen noppen van af
een ideale band voor off en on road..
en ik trek er geen noppen van af
een ideale band voor off en on road..
-
he mister GS BEK, banden zijn top.. gister 100km vol gas over de lek dijk gestuiterd en een grip als een straat band..
je oude fiets begint al aardig fel te worden.. slaat nog wel eens af.. komt denk ik door een te rijk mengsel [ploft bijna niet in de uitlaat] en door dat de uitlaat bocht los zit waardoor je soms compresie verlies hebt..
heb een ander blok+ carbs gekocht, hoop deze deze of volgende week binnen te hebben..
ga dan eerst mijn oude BIG rijdend maken en dan die van jou voor zien van andere carbs, uitlaat bocht MET hitte schilden [tering wat een warme enkel krijg ik nu] en glimmend zwart spuiten en de andere a-veer monteren...
kan ik kiezen.. op de weg spelen of toch de andere BIG pakken en in het zand gaan spelen..
gefeliciteerd met je GS, veel plezier en veilige km's er mee
groeten zappa
je oude fiets begint al aardig fel te worden.. slaat nog wel eens af.. komt denk ik door een te rijk mengsel [ploft bijna niet in de uitlaat] en door dat de uitlaat bocht los zit waardoor je soms compresie verlies hebt..
heb een ander blok+ carbs gekocht, hoop deze deze of volgende week binnen te hebben..
ga dan eerst mijn oude BIG rijdend maken en dan die van jou voor zien van andere carbs, uitlaat bocht MET hitte schilden [tering wat een warme enkel krijg ik nu] en glimmend zwart spuiten en de andere a-veer monteren...
kan ik kiezen.. op de weg spelen of toch de andere BIG pakken en in het zand gaan spelen..
gefeliciteerd met je GS, veel plezier en veilige km's er mee
groeten zappa
Inmiddels de BIG overgespoten ...... dit was eigenlijk niet de bedoeling.
Maarr toen ik voor een beurtje de tank eraf haalde waren die beide aardig aan het roesten. Toen maar direct de gehele motor gesloopt en gespoten.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een valbeugel voor de 750. Weet iemand er nog een liggen ?
Maarr toen ik voor een beurtje de tank eraf haalde waren die beide aardig aan het roesten. Toen maar direct de gehele motor gesloopt en gespoten.
Nu ben ik alleen nog op zoek naar een valbeugel voor de 750. Weet iemand er nog een liggen ?
-
he man, zijn moeilijk te vinden.. ebay elke week chekken...
ga je hem nog vies maken?
ga je hem nog vies maken?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
geen idee voor merken maar neem hem goed hoog en licht gebogen..Ridge schreef:Wat voor stuur is een goede vervanger voor het orginele. Ik ben 1.95 lang.
Het originele stuur is wat smal en de handkappen ( acerbis )passen voor geen meter.
zal morgen bij dag licht eens kijken bij shiny of ik een merk kan ontdekken..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997