Daar zaten eigenlijk helemaal geen vulringen op

Dat was al zo bij aanschaf van de Big...
Het probleem heb ik wel gevonden. De stekkers op de negatieve pool van de accu had ik bevestigd met een RVS boutje in de loden moer. Verschil in edelheid tussen metalen geeft potentiaalverschil en zorgt ervoor dat het onedele metaal extreem oxideert. Het gevolg was dat het loden moertje bijna geheel was opgelost en de hele negatieve pool en stekkers bedenkt waren in bloemkolen van loodoxide. Dat was niet bevorderlijk voor de overgangsweerstand.
Lang verhaal kort: volgende keer moet ik gewoon het bij de accu geleverde loden boutje en moertje gebruiken
Alles is nu schoon, en de Big had er weer zin in

Na een klein testrondje heb ik Futurist zijn advies opgevolgd en de naalden toch wat hoger in de carb gehangen. Bij langzaam wegtrekken met weinig gas, bokte het blok een beetje. Dit verminderde als ik de choke er een klein beetje bij pakte.
Omdat ik het

vindt om die dubbele tank elke keer te verwijderen, rijd ik nu even rond met een gemodificeerde tank van een Super Soaker 50
Op deze manier kan ik korte rondjes maken en lekker blijven rommelen met de carbs. Het enige wat me nu nog opvalt, is dat de motor nog een beetje inhoud als hij in toeren terug valt onder de 2000rpm, en ik daarna weer probeer op te trekken. De mengselschroef staat al op de beste stand. Is hier verder nog wat aan te stellen, of moet ik de Big gewoon niet zo laag in toeren laten zakken?