wat is het "VOR"fiets?

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
joep

kan iemand mij misschien een beetje wegwijs maken wat betreft het merk VOR?
mijn oog is er namelijk al een tijd geleden op gevallen en ik moet zeggen dat ik het toch wel een erg mooie fiets :woow: vind maar ik ben er voor de rest dus helemaal niet bekend mee wat betreft prestaties,betrouwbaarheid,wat onderdelen kosten in vergelijking met andere merken en of onderdelen makkelijk aan te komen zijn(veel dealers in nl.???)of bijvoorbeeld een 4t. beter is als een 2t.
dat soort zaken
xr-manu

joep

allereerst bedankt voor de info xrmanu, :)

ik had eigenlijk meer gehoopt op mensen met eigen
praktijk ervaring met die machine.
want op die site(s) krijg je toch niet echt te horen/lezen wat je wil weten,maar meer wat zij willen dat je weet en dat is meer dat het een geweldige machine is met de beste en nieuwste techniek aan boord en dat die en die rijder erop rijd en dat ie daarom toch wel erg goed moet zijn en als klap op de vuurpijl krijg je nog een partij technische gegevens om je oren geslingerd. :| (waar ik als simpele cv monteur niet erg veel wijzer van word) :oops:
er zal geheid een hoop waarheid in zitten maar ik hoor het toch liever van de "normale"enduro rijder die gewoon z`n motor zelf onderhoud enzo.
dus nogmaals, als iemand ervaring heeft met het merk,
graag uw reaktie.
Jeroen

Kijk eens op thumpertalk.com en dan bij het "exotics" forum.
sir kwietje
Contacteer:

een vriend van mij heeft een vor SM 530 4-takt bj:2003 ongeveer 6 maand geleden gekocht heeft deze dan onlangs laten ombouwen naar enduro

ik heb er zelf al een paar keer met gereden en mijn bevindingen ervan zijn de volgende

qua uitzicht pracht van een machien de kick naar voor is in het begin een beetje wennen maar valt na een tijdje goed te doen er zit natuurlijk ook wel een electrische starter op maar in sommige gevallen moet je kunnen kicken
zeer sterke motor al getest onder extreme omstandigheden overhit niet of nauwelijks na langs zwaar werken op trage stukken power genoeg geen probleem

persoonlijk vindt ik dat de moto nogal stijf rijdt tov mijn yamaha wr 250 van 2001
heb ook al verschillende keren gezien dat de motor olie verbruikt smorgens vullen een dagje rijden en savonds tegen het minimum aan

de pikkel die erop staat is een zeer slecht systeem deze schiet van zich zelf terug naar binnen als je het niet gewoon bent ligt de moto binnen de kortste keren op de grond bovendien was deze na de eerste valpartij al onmidelijk af gebroken

ook voor stukken zijn de wacht tijden verschrikkelijk lang de remhendel is al voor de 2 de maal afgebroken en het duurt iedere keer bijna een maand enkel voor een hendeltje de handbescherming is reeds 3 maand geleden besteld en nog niet binnengekomen doordat het stuur niet overal evendik is kan je niet zomaar de eerste de beste handbescherming kopen

indien er nog iets is dat je wilt weten vraag maar

foto's over de de VOR in kwestie kan je hier zien http://users.pandora.be/motocross/
Enduro toffe sport
joep

de pikkel??? :?
wat bedoel je daar eigenlijk precies mee,want ik heb er eens over na zitten denken maar ik kan er geen hollandse vertaling voor bedenken
ach ja, ik ben en blijf een nederlander hè :wink:

wat heeft die vriend van jou eigenlijk laten doen aan die VOR want ik zag dat hij de supermotard (is dat misschien de reden van het "stugge") heeft laten ombouwen tot enduro.

ps. leuke foto`s trouwens(en ook veel!!)
adje

een "pikkel" is belgie's voor een zijstandaard.

Ad , die vlak bij de "belze" grens woont :)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
sir kwietje
Contacteer:

ja inderdaad hij had de sm versie gekocht omdat hij deze mooier vondt na één keer mee enduro te gaan rijden heeft hij dan toch ingezien dat het zeer moeilijk was om met die sm bandjes te volgen en recht te blijven zeker als je weet dat het zijn eerste crossmoto is heeft nooit eerder cross of endur gereden :P

de aanpassingen die zijn gebeurt waren de velgen met banden uiteraart, ook zijn er andere schijven en remklauwen opgekomen aangezien die van de sm versie groter waren paste dit niet ook zijn de wiel lagers en assen vervangen die van de sm versie waren ook groter

ook de vering is afgesteld geweest voor enduro gebruik toch blijft het stug rijden met de moto vindt ik persoonlijk hij heeft nogal een stijve kader en laat zich niet makkelijk in de bocht leggen
Enduro toffe sport
zorro

Ik rij met een VOR530MAR(MAR=Ahola replica)enduromodel 2003,ik vindt het persoonlijk een prachtige motor stuurt zeer goed en power heb je meer dan voldoende.Mijn motor heeft geen oliepomp en geen electrische starter.Start zeer gemakkelijk met de kick naar voor(pers.vindt ik het beter dan met de kick naar achter als je ergens in het veld of bos staat)Motorblok heeft geen trillingen en heeft geen olie verbruik.Wij rijden met 4 Vor in de groep 450 en 530 met en zonder oliepomp en elekt.starter,nog geen problemen mee gehad.Handbeschermers kan je bestellen bij acerbis met een klein beetje aanpassing.Onderdelen hebben een probleem geweest maar zijn nu in orde.In Belgie nieuwe invoerder die het beter aan pakt dan de vorige.
zorro

Nog vergeten 2 jaar garantie
Gast

In Belgie nieuwe invoerder die het beter aan pakt dan de vorige.[/quote]

Ja, Dat is Peter Vanderkimpen uit Ronse dacht ik. Vroeger was hij dealer, nu staat hij op de site van VOR als invoerder. Ik ken hem al heel lang. Betrouwbaar, en hijzelf is een absolute fan van VOR en heeft de laatste jaren al echt veel geld gestoken in de promotie en deelname van dit merk in het belgisch kampioenschap supermotard. Als je hem wil spreken : hij is alle jaren in Mettet op de Superbiker. Ga kijken aan de verhuurde garageboxen in de paddock.
Plaats reactie