mmrizio schreef:
Mijn wensen:
- Niet te veel krap kruip-door sluip-door. Als het wat breder is en vloeiend te rijden vind ik het wel leuk, maar heel krap boswerk ligt me niet. Zoals bijvoorbeeld in 1 van de lussen van de rit van Lichtenvoorde.
- Leuke parcourtjes op de stoppels. Ik weet dat de technische rijders er anders over denken, maar ik vermaak me altijd prima op maislanden als er een lekker circuitje is gelegd.
- Niet te veel asfalt. Af en toe een stukje is prima om even uit te rusten, maar als het te veel wordt gaat het vervelen.
- Het parcours moet 's middags ook nog leuk zijn. Dus ook nog wat vlakke stukken aan de route aan het eind van de dag.
Zou Ruurlo wat voor me zijn?
Ik heb het erop gewaagd. In eerste instantie viel het me tegen:
- Drukke inschrijving. Ca. 600 deelnemers (geschat op basis van de startnummers). Op de baan viel het erg mee met de drukte, op wat opstoppingen in de bossen na. De drukte kwam vooral door het volgende punt:
- Langzame (KNMV) technische keuring. Waarom dit zo langzaam moest werd me niet helemaal duidelijk. Ik had het idee dat er vooral op banden gelet werd. De aanwezige bandenhandel deed goede zaken. Dat mijn voorband lek&leeg was, deerde niet. Volgend jaar een extra vrijwilliger bij de technische keuring zetten?
- Relatief veel kruip-door sluip-door. Inclusief een stukje waarbij het lijkt alsof je het oerwoud in rijdt. Niet mijn ´cup of tea´.
- Vrij veel asfalt. Van de 43 km die ik op de teller had na een ronde, denk ik dat er tussen 5 en 10 verhard waren. Vergelijkbaar met de andere achterhoekse ritten, meer dan in het zuiden.
- Maisplakken waren best ok, maar meestal werd alleen een rechte baan uitgezet of langs de rand. Ik weet niet of dit op wens van de grondbezitter is of een gebrek aan fantasie van de uitzetter. Ik vind het een gemiste kans.
- Dat het wel kan, bleek uit de prachtige enduro-proef. Echt geweldig! Ook het stukje grasland ervoor was heerlijk!
- Het parcours lag er perfect bij. Enkele zompige stukken, waaronder de crossbaan om de regel te bevestigen. Ook aan het eind van de dag was er nog prima te rijden.
Achteraf heb ik toch heerlijk gereden. Al denk ik dat ik volgend jaar weer naar Handel ga.