onderwerp is dus voor veel mensen nog belangrijk?!
Handel of Ruurlo is eigenlijk niet veel verschil. Zijn soortgelijke ritten. Nederland. Dus zand, maisplakken en een beetje bos, crossbaantje erbij en klaar is het recept voor een toffe zondag. Gezellig is t overal waar zoveel malloten samenkomen en daarom kun je eigenlijk nix fout doen. Behalve als je pech hebt en gecorrigeerd wordt door de prinsemarij maar dat is dan ook weer overal t zelfde in Nederland Gewoon knallen met wat maten, desnoods het lot laten beslissen waar.
26 oktober, MC Ruurlo of MC de Peelrijders
Moderator: ghulst
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Geen lot nodig. Handel is 15 minuten ver, Ruurlo bijna 1,5 uur.
Ik heb het erop gewaagd. In eerste instantie viel het me tegen:mmrizio schreef: Mijn wensen:
- Niet te veel krap kruip-door sluip-door. Als het wat breder is en vloeiend te rijden vind ik het wel leuk, maar heel krap boswerk ligt me niet. Zoals bijvoorbeeld in 1 van de lussen van de rit van Lichtenvoorde.
- Leuke parcourtjes op de stoppels. Ik weet dat de technische rijders er anders over denken, maar ik vermaak me altijd prima op maislanden als er een lekker circuitje is gelegd.
- Niet te veel asfalt. Af en toe een stukje is prima om even uit te rusten, maar als het te veel wordt gaat het vervelen.
- Het parcours moet 's middags ook nog leuk zijn. Dus ook nog wat vlakke stukken aan de route aan het eind van de dag.
Zou Ruurlo wat voor me zijn?
- Drukke inschrijving. Ca. 600 deelnemers (geschat op basis van de startnummers). Op de baan viel het erg mee met de drukte, op wat opstoppingen in de bossen na. De drukte kwam vooral door het volgende punt:
- Langzame (KNMV) technische keuring. Waarom dit zo langzaam moest werd me niet helemaal duidelijk. Ik had het idee dat er vooral op banden gelet werd. De aanwezige bandenhandel deed goede zaken. Dat mijn voorband lek&leeg was, deerde niet. Volgend jaar een extra vrijwilliger bij de technische keuring zetten?
- Relatief veel kruip-door sluip-door. Inclusief een stukje waarbij het lijkt alsof je het oerwoud in rijdt. Niet mijn ´cup of tea´.
- Vrij veel asfalt. Van de 43 km die ik op de teller had na een ronde, denk ik dat er tussen 5 en 10 verhard waren. Vergelijkbaar met de andere achterhoekse ritten, meer dan in het zuiden.
- Maisplakken waren best ok, maar meestal werd alleen een rechte baan uitgezet of langs de rand. Ik weet niet of dit op wens van de grondbezitter is of een gebrek aan fantasie van de uitzetter. Ik vind het een gemiste kans.
- Dat het wel kan, bleek uit de prachtige enduro-proef. Echt geweldig! Ook het stukje grasland ervoor was heerlijk!
- Het parcours lag er perfect bij. Enkele zompige stukken, waaronder de crossbaan om de regel te bevestigen. Ook aan het eind van de dag was er nog prima te rijden.
Achteraf heb ik toch heerlijk gereden. Al denk ik dat ik volgend jaar weer naar Handel ga.
Maurice
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
tja, is een kwestie van timing, verwachting en smaak. ik heb eerst koffie gedronken en kon rond 11 in minder dan een kwartier door de keuring/inschrijving. ben met je eens dat de rij daarvoor heeel erg lang was.
kruip/sluip door vond ik fantastisch, wat was dat ontzettend zwaar op het bovenlijf. heel anders rijden zo.
voor mijn gevoel was er weinig asfalt, wat er was kon ik even op bijkomen. de enduro proef was idd prachtig en de crossbaan was veel te modderig. heb ik dan ook maar 1 keer gedaan.
2e ronde was al vrij rustig op de baan en de derde ronde gestart om 5 voor half 3 helemaal relaxt.
de foto's van handel zagen er trouwens ook erg goed uit.
gr gabe
kruip/sluip door vond ik fantastisch, wat was dat ontzettend zwaar op het bovenlijf. heel anders rijden zo.
voor mijn gevoel was er weinig asfalt, wat er was kon ik even op bijkomen. de enduro proef was idd prachtig en de crossbaan was veel te modderig. heb ik dan ook maar 1 keer gedaan.
2e ronde was al vrij rustig op de baan en de derde ronde gestart om 5 voor half 3 helemaal relaxt.
de foto's van handel zagen er trouwens ook erg goed uit.
gr gabe
- de crossgoeroe
- Berichten: 179
- Lid geworden op: wo okt 31, 2007 20:32
- Locatie: thuis
Ruurlo was ook dit jaar weer leuk rijden,heb de route 3x gereden en een bult plezier gehad .Alle vrijwilligers bedankt!!!
En oh ja,naast mij stond iemand die nog door een voormalig organisator (nu deelnemer) er duidelijk op werd gewezen dat je nergens door de berm moet gaan rijden,want dan verniel je niet alleen de berm onnodig maar je vernield ook de mogelijk voor andere mensen en jezelf om hier nog jaren te blijven rijden.........
En oh ja,naast mij stond iemand die nog door een voormalig organisator (nu deelnemer) er duidelijk op werd gewezen dat je nergens door de berm moet gaan rijden,want dan verniel je niet alleen de berm onnodig maar je vernield ook de mogelijk voor andere mensen en jezelf om hier nog jaren te blijven rijden.........
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
ook lekker gereden in ruurlo!
de vering had ik nu eens af laten stellen door van laar.
voorheen gebeurde dat bij een ander bedrijf, maar daar was ik niet 100%
tevreden mee.
nu was t echt SUPER!
en de knmv keuring mwah, ik heb geen geluidscontrole gezien/gehoord. de mannen die de keuring deden werden alleen maar zenuwachtig vanwege de aanwezigheid van het mannetje in het oranje jasje.
er werden er aan hoop afgekeurd vanwege de banden en miss. een kettingbescherming die ontbrak, maar dat heeft toch niets met overlast te maken?
de vering had ik nu eens af laten stellen door van laar.
voorheen gebeurde dat bij een ander bedrijf, maar daar was ik niet 100%
tevreden mee.
nu was t echt SUPER!
en de knmv keuring mwah, ik heb geen geluidscontrole gezien/gehoord. de mannen die de keuring deden werden alleen maar zenuwachtig vanwege de aanwezigheid van het mannetje in het oranje jasje.
er werden er aan hoop afgekeurd vanwege de banden en miss. een kettingbescherming die ontbrak, maar dat heeft toch niets met overlast te maken?
Kijk mooi dat de meesten van jullie tevreden zijn.
Hebben we t werk toch niet voor niks gedaan.
En wat de KNMV betreft daar hebben wij als club zijnde ook geen invloed op.
@ :mmrizio Moet jij volgend jaar eens mee rond gaan langs alle boeren te gaan om de route helemaal sluitend te krijgen.
Je mag blij zijn dat je er nog recht over heen mag. Beter iets dan niets toch???
En kom eens zo'n weekend helpen inclusief die 2 zaterdagen ervoor en die maandag er na.
Mark
Hebben we t werk toch niet voor niks gedaan.
En wat de KNMV betreft daar hebben wij als club zijnde ook geen invloed op.
@ :mmrizio Moet jij volgend jaar eens mee rond gaan langs alle boeren te gaan om de route helemaal sluitend te krijgen.
Je mag blij zijn dat je er nog recht over heen mag. Beter iets dan niets toch???
En kom eens zo'n weekend helpen inclusief die 2 zaterdagen ervoor en die maandag er na.
Mark
-
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Ik heb ook heerlijk gereden in Ruurlo. Derde rondje leek mij niet verstandig om te doen aangezien ik al aardig leeggereden was. Bij het loonbedrijf achter de schuur door die bagger was lachen. Volgens mij was het mest... gezien de toeschouwers die daar stonden. Ik kwam gelukkig niet vast te zitten dus ik zal het nooit weten...
Vraag mij trouwens wel af welke mafkees er oranje nylon touw langs een crossbaan spant. Ik ben daar %@#&* bijna door onthoofd. Maar dat is dan ook het enige verbeterpuntje. Verder top geregeld organisatie!
Vraag mij trouwens wel af welke mafkees er oranje nylon touw langs een crossbaan spant. Ik ben daar %@#&* bijna door onthoofd. Maar dat is dan ook het enige verbeterpuntje. Verder top geregeld organisatie!
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC