Hallo luitjes,
Zit te denken aan een andere motor , heb nu een 4 takt (TM 400) maar hoor om me heen steeds meer rijders praten over de voordelen van een 2-takt. Wat zou een reden kunnen zijn om in ieder geval GEEN 2-takt te gaan rijden....?
(Weer) 'n 4-takt of 2-takt
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
Geen vet geslagen boegies en wat te bedenken van de stank op de kleren.gassen schreef:Langere afstanden overbruggen , geen "geëmmer" met mengen onderweg, motorkarakter van de 4 Takt , geluid.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
een pluspunt van een 2takt:
dan krijgen de ijsberen het niet meer koud!
[/offtopic]
zuigertjes die nogal eens vervangen moeten worden?
dan krijgen de ijsberen het niet meer koud!
[/offtopic]
zuigertjes die nogal eens vervangen moeten worden?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
CrazyWezel schreef:een pluspunt van een 2takt:
dan krijgen de ijsberen het niet meer koud!
dat zal de doorslag geven!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Motorkarakter past misschien helemaal niet bij je. Voor mij was de stap van 525 4t naar 450 4t al reden om er minder plezier in te hebben. Komt blijkbaar nogal nauw.
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Relaxed pruttelen zit er niet meer in.
Een 2T staan altijd in "race-mode".
Een 2T staan altijd in "race-mode".
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
2 takt stinkt niet, met de juiste olie ruikt het zelfs lekker!!!!!!Bakkertjedeeg schreef:en wat te bedenken van de stank op de kleren.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik ben t met de melkboer eens..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Niets mooier dan de geur van verbrande 2T olie op een mooie benevelde ochtend in de vallei van mijn huis in de spaanse pyreneeen. Dan moet ik altijd even huilen van ontroering....
Lekker belangrijk als je de hele dag in de modder speelt en dat dan je kleren stinken. Waarschijnlijk sterker naar zweet dan naar 2 takt dampen.wat te bedenken van de stank op de kleren.
Vetgeslagen bougie?? Zeker 15 jaar geleden dat je 2 takt hebt gereden?
Levensduur zuiger. 100 uur probleemloos, en bij de 2e zuiger even het blokje los. Dan is de gemiddelde 4 takt aan zijn 4e zuiger toe, met een koprevisie.
Het is maar wat je het fijnst vindt rijden en waar je voor je gevoel het snelst op bent. Voor mij is dat een 2 takt, voor mijn bankrekening ook
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Mwah... Ik kan me nog een akkefietje in Polen uit 2008 herinneren waar we nog elke dag een paar keer de bougies hebben moeten vervangen bij een drietal motoren.Redski schreef:Vetgeslagen bougie?? Zeker 15 jaar geleden dat je 2 takt hebt gereden?
Uiteindelijk bleven ze het beste lopen op een vooroorlogse kaars uit een Lada.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
die bougie's die vet slaan kun je een heel eind wijten aan de kwaliteit en soort van 2takt olie die je gebruikt.. zo laat synthetische olie niet veel rotzooi achter, omdat deze niet verbrand, wat mineraal olie dan weer wel doet, en rotzooi achterlaat
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Het enige nadeel dat ik kan bedenken zijn de stukjes over de weg tussendoor met 80km/u wat niet echt constant wil lopen. En inderdaad het olie mengen als je niet toch al uit jerrycans tanks.
Ongevraagd voordeel:
je mag zelf remmen (ipv dat de motor dat voor je doet) waardoor single track bospad veel soepeler gaat.
Sommige mensen (die niet in de rem durven knijpen ) vinden dit ook een nadeel.
probeer gewoon is een 2takt, ik was in een paar minuten verkocht bij een testdag terwijl t me helemaal niks leek.
Ongevraagd voordeel:
je mag zelf remmen (ipv dat de motor dat voor je doet) waardoor single track bospad veel soepeler gaat.
Sommige mensen (die niet in de rem durven knijpen ) vinden dit ook een nadeel.
probeer gewoon is een 2takt, ik was in een paar minuten verkocht bij een testdag terwijl t me helemaal niks leek.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Daar heb je een punt. Bij een tweetakt zul je in Polen voor het fijne een iets andere sproeier moeten gebruiken dan vol gas op een Nederlandse maisplak. Bij mij volstaat het 1 stand armer zetten van mijn gasnaald.Mwah... Ik kan me nog een akkefietje in Polen uit 2008 herinneren waar we nog elke dag een paar keer de bougies hebben moeten vervangen bij een drietal motoren.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Denk dat de "probeertip" de uitslag maar moet gaan geven......voor wat betreft onderhoud hoor ik idd dat het nogal wat van die eurojongens kan schelen.......
Als het dan een 2-takt moet gaan worden, wat is dan een goede keuze....KTM300??
Als het dan een 2-takt moet gaan worden, wat is dan een goede keuze....KTM300??
Mooi werk!!
Ik zag bij Bon motoren een overjarig 2008 nieuwe Huskie 250 voor 6 mille.
Erg fijne fiets, zo'n WR.
Een e starter heeft op een 2t niet zoveel toegevoegde waarde.
Erg fijne fiets, zo'n WR.
Een e starter heeft op een 2t niet zoveel toegevoegde waarde.
#777 - Mijn fotoboekenplank
Moet zeggen dat ik met mijn 525 uit '07 geen problemen heb gehad (nieuw gekocht, goed onderhouden). Heb nu een 300 exc aangeschaft.
Olie mengen zie ik niet als een probleem.
Heb even een '09 versie mogen rijden. Vooral het lagere gewicht vindt ik een voordeel. Het minder afremmen op de motor is effe een beetje wennen (maar dat is bij m'n 125 niet anders).
Klein voordeel vindt ik dat als je de gas dichtdraait zo'n 2 takt minder duikt en minder zoekerig wordt (slaan in het stuur en sporen opzoekt met het voorwiel).
Olie mengen zie ik niet als een probleem.
Heb even een '09 versie mogen rijden. Vooral het lagere gewicht vindt ik een voordeel. Het minder afremmen op de motor is effe een beetje wennen (maar dat is bij m'n 125 niet anders).
Klein voordeel vindt ik dat als je de gas dichtdraait zo'n 2 takt minder duikt en minder zoekerig wordt (slaan in het stuur en sporen opzoekt met het voorwiel).
KTM 250 EXC, 250 SX
-
- Berichten: 336
- Lid geworden op: wo apr 29, 2009 20:59
Ik ben nog steeds als een kind zo blij met mijn 300EXCDion schreef:Denk dat de "probeertip" de uitslag maar moet gaan geven......voor wat betreft onderhoud hoor ik idd dat het nogal wat van die eurojongens kan schelen.......
Als het dan een 2-takt moet gaan worden, wat is dan een goede keuze....KTM300??
Veel dingen zijn wel te overzien qua verschillen.
Belangrijkste teweeg reden waarom ik niet terug ga naar 2takt. Ik houd niet van het 2takt motor karakter. Met een 2takt kun je niet rustig rijden (moeilijk) en is vermoeiender
Belangrijkste teweeg reden waarom ik niet terug ga naar 2takt. Ik houd niet van het 2takt motor karakter. Met een 2takt kun je niet rustig rijden (moeilijk) en is vermoeiender
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: do mei 28, 2009 19:44
- Locatie: southpark
Maar als ik rustig wil rijden koop ik een weg motorbarry! schreef:Veel dingen zijn wel te overzien qua verschillen.
Belangrijkste teweeg reden waarom ik niet terug ga naar 2takt. Ik houd niet van het 2takt motor karakter. Met een 2takt kun je niet rustig rijden (moeilijk) en is vermoeiender
Een 2-tact is nou eenmaal fel ,en dat is toch wat je wil lekker tekeer gaan in het bos[ op je motor ] of op een baantje, zodat als je afstapt zoiets hebt van shiiiitttt,, dat is kikken.
Ik rij ook 2-Tact
Greetz Patrick#70
Oh maar een 4takt kan ook fel en agressief zijn.
Alleen 4takt is vergeefelijker en minder vermoeiend (over het algemeen).
wanneer je euh... vermoeid bent zeg maar
Ik heb ook gekeken naar de terugstap van 4 naar 2takt. (wel begonnen op 2 takt).
Dit vanwege de kosten en de simpelheid, lekker licht blablabla.
Maar het motorkarakter staat mij totaal niet aan. En dat is toch wel het allerbelangrijkste van een fijne motor hebben.
Alleen 4takt is vergeefelijker en minder vermoeiend (over het algemeen).
wanneer je euh... vermoeid bent zeg maar
Ik heb ook gekeken naar de terugstap van 4 naar 2takt. (wel begonnen op 2 takt).
Dit vanwege de kosten en de simpelheid, lekker licht blablabla.
Maar het motorkarakter staat mij totaal niet aan. En dat is toch wel het allerbelangrijkste van een fijne motor hebben.
verstand op nul en nadenken