Zit te denken aan een andere motor

Moderator: ghulst
Geen vet geslagen boegies en wat te bedenken van de stank op de kleren.gassen schreef:Langere afstanden overbruggen , geen "geëmmer" met mengen onderweg, motorkarakter van de 4 Takt , geluid.
CrazyWezel schreef:een pluspunt van een 2takt:
dan krijgen de ijsberen het niet meer koud!
2 takt stinkt niet, met de juiste olie ruikt het zelfs lekker!!!!!!Bakkertjedeeg schreef:en wat te bedenken van de stank op de kleren.
Lekker belangrijk als je de hele dag in de modder speelt en dat dan je kleren stinken. Waarschijnlijk sterker naar zweet dan naar 2 takt dampen.wat te bedenken van de stank op de kleren.
Mwah... Ik kan me nog een akkefietje in Polen uit 2008 herinneren waar we nog elke dag een paar keer de bougies hebben moeten vervangen bij een drietal motoren.Redski schreef:Vetgeslagen bougie?? Zeker 15 jaar geleden dat je 2 takt hebt gereden?
Daar heb je een punt. Bij een tweetakt zul je in Polen voor het fijne een iets andere sproeier moeten gebruiken dan vol gas op een Nederlandse maisplak. Bij mij volstaat het 1 stand armer zetten van mijn gasnaald.Mwah... Ik kan me nog een akkefietje in Polen uit 2008 herinneren waar we nog elke dag een paar keer de bougies hebben moeten vervangen bij een drietal motoren.
Ik ben nog steeds als een kind zo blij met mijn 300EXCDion schreef:Denk dat de "probeertip" de uitslag maar moet gaan geven......voor wat betreft onderhoud hoor ik idd dat het nogal wat van die eurojongens kan schelen.......
Als het dan een 2-takt moet gaan worden, wat is dan een goede keuze....KTM300??
Maar als ik rustig wil rijden koop ik een weg motorbarry! schreef:Veel dingen zijn wel te overzien qua verschillen.
Belangrijkste teweeg reden waarom ik niet terug ga naar 2takt. Ik houd niet van het 2takt motor karakter. Met een 2takt kun je niet rustig rijden (moeilijk) en is vermoeiender