Ik zal me eerst even voorstellen mijn naam is Romano en ik kom uit Amsterdam. Ongeveer een maand geleden heb ik mijn motorrijbewijs gehaald na 2 lange jaren nadenken. Een week nadat ik mijn rijbewijs had gehaald heb ik een suzuki DR800 gekocht via marktplaats bij een particulier.
Na 3 weken rijden en genieten van de DR is hij gister overleden. Ik reed op Halfweg en trok na het groene licht op, bij het optrekken horde ik opeens een harde knal en de motor viel direct uit. Gelukkig kon ik de middenberm op zodat ik even veilig stond. Voor mijn geluk kwam er van de andere kant een motorrijder aan die meteen stopte en me heeft geholpen om van daar weg te komen, toen ik m wilde bedanken was ie al weg dus als je dit toevallig leest bedankt voor die top actie.
Aan de kant van de weg nog geprobeerd te starten maar had hierbij geen geluk waarop ik maar een vriend had gebeld om me te helpen. Hij kwam met zijn projectmonster aanknallen en heeft me met zijn motor me naar de garage gesleept. Daar aangekomen kappen en deksels eraf gehaald. Al snel zagen we in de hoek van het blok een ketting als een bolletje opgerold liggen na wat gepeuter kwam ie eruit en het bleek de balansas ketting te zijn

Op dit moment zit ik met een dilemma want wat moet ik nu?!? Iedereen die er naar heeft gekeken snapt er geen reet van waarom de ketting zo raar versleten was en waarom er ook andere schakels in de ketting zat.
De opties die ik kan bedenken zijn:
Nog een keer open maken en nagaan hoeveel er kapot is en wat de kosten zijn voor reparatie.
Nieuwe blok erin
De onderdelen verkopen die nog goed zijn (achterbrug, banden, tank/kappen)
Of het frame gebruiken en er maar iets heel anders van maken.
Meer kan ik er ook niet van maken.
Wat denken jullie?