Ik was een beetje wezen crossen
Dat was best fijn. motor deed het prima!!
Daarna nogmaals mijn olie gecheckt. Pijl gaf weinig aan??.
Ik olie uit blok laten lopen zat er nog maar 0.8 liter in.
Tevens vond ik stukjes metaal in de olie (gruis)
Ik baal als een stekker.
Weet iemand wat er kapot kan zijn?
Waarschijnlijk kan ik het nog onder de garantie terug claimen!!
In de motor zat best veel gruis. Meer als normaal.
Ik twijvel er dan ook geen moment aan dat er iets goed fout is. Er is namelijk ook bijna 1 liter olie verbruikt in nog geen 150 kilometer.
De motorhandel waar ik de motor gekocht heb (300 km ver) wilde natuurlijk wel even kijken en het een en ander vervangen, echter heb ik mijn twijvels bij de montage. Hij zal waarschijnlijk het liefste zo min mogelijk vervangen en liefste zo goedkoop mogelijk houden!(als het over 2 maanden weer kapot gaat zijn het mijn kosten)
Ik wil waarschijnlijk alles in een keer goed vervangen. Weet ik zeker dat de motor weer goed is.
De restjes van olie is niet geheel duidelijk te zien maar overal in olie vonden we stukjes van 1mm tot 5 mm. Licht aluminium kleurig
Ik ben dus niet echt ervaren in Enduro's.
Echter reed hij lekker. Geen trek kracht verlies, geen trillingen, geen rare geluiden.
Maar als ik jou zo hoor en het de cilinder etc kan zijn klinkt het niet al te best. Zal wel prijzig zijn??
Ik denk dat ik de motor naar een expert laat brengen. Deze mag dan zeggen wat het is. ALs het veel schade is mag hij hem dichtschroeven en dan breng ik hem naar die motorhandelaar waar ik hem vandaan heb gehaald.
Tja denk je een Honda te kopen bij een motordealer (kleine motorcross/enduro winkel) is hij binnen 175 km al kapot
Mijn dealer heeft hem reeds gestart en vertelde dat hij prima klonk en ook prima liep. Ze gaan nu de oilie eens goed bekijken.
Zit daar teveel in dat word het blok uitelkaar gehaald.