Aangezien ik mijn eerste probleem heb ervaren met mijn Honda ben ik op zoek naar een Werkboek, mag ook een cd rommetje.
Ik heb het volgende probleem.
Was lekker aan het toeren. Niets vreemds gemerkt dacht laat ik mijn oliepeil eens controleren.
Bleek hij volgens oliepijlstok leeg te staan Terwijl hij 75 km terug nog vol stond.
Motorhandelaar gebeld, waar ik hem 175 km geleden gekocht had (tweedehands)
Moet je olie uit blok laten lopen kijken hoeveeel er inzit.
ik kijk 0,8 inplaats van 1,6 en vele kleine ijzeren deeltje van 1 tot 5 mm
Ik baal dus nu als een speer.
Hopelijk is de binnenkant nog heel!!!
Wel raar omdat ik erg lekker gereden had.
Wie kan mij helpen??
Werkboek Honda XR650 gezocht.
Moderator: ghulst
- Sharky_Capas
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 23:16
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Probeer eens www.clymer.com
Goei spul
Goei spul
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Honda verkoopt zelf een zeer degelijk handboek (ik heb er zelf nog eentje van de XR650 R), voor relatief weinig geld (ik heb er in 2000 zo'n 60 Euro voor betaald)
Ik kan je altijd wel iets inscannen als nodig. Het boek verkoop ik niet, want het is erg instructief (en daarom ook bruikbaar als "studieboek")
Oliepeil dient gemeten bij de XR met oliepeilstok NIET ingedraaid, gewoon "ingestoken"
Ook even wachten totdat alle olie in het frame zit (is een dry sump systeem)
Jo VdB
Ik kan je altijd wel iets inscannen als nodig. Het boek verkoop ik niet, want het is erg instructief (en daarom ook bruikbaar als "studieboek")
Oliepeil dient gemeten bij de XR met oliepeilstok NIET ingedraaid, gewoon "ingestoken"
Ook even wachten totdat alle olie in het frame zit (is een dry sump systeem)
Jo VdB
hallo,
Ik heb een pdf-handboek (Honda_XR650R_manual) dat ca. 143 mb groot is dus mailen lukt niet. Wanneer je mij je adresgegevens doorgeeft + EUR 10,- aan me overmaakt, zet ik het op een cd en stuur het op. Ik hoor het wel. Mail me indien gewenst op: p.buitenhuis@hccnet.nl
groet,
Paul Buitenhuis
Ik heb een pdf-handboek (Honda_XR650R_manual) dat ca. 143 mb groot is dus mailen lukt niet. Wanneer je mij je adresgegevens doorgeeft + EUR 10,- aan me overmaakt, zet ik het op een cd en stuur het op. Ik hoor het wel. Mail me indien gewenst op: p.buitenhuis@hccnet.nl
groet,
Paul Buitenhuis
Sharky_Capas schreef:Aangezien ik mijn eerste probleem heb ervaren met mijn Honda ben ik op zoek naar een Werkboek, mag ook een cd rommetje.
Ik heb het volgende probleem.
Was lekker aan het toeren. Niets vreemds gemerkt dacht laat ik mijn oliepeil eens controleren.
Bleek hij volgens oliepijlstok leeg te staan Terwijl hij 75 km terug nog vol stond.
Motorhandelaar gebeld, waar ik hem 175 km geleden gekocht had (tweedehands)
Moet je olie uit blok laten lopen kijken hoeveeel er inzit.
ik kijk 0,8 inplaats van 1,6 en vele kleine ijzeren deeltje van 1 tot 5 mm
Ik baal dus nu als een speer.
Hopelijk is de binnenkant nog heel!!!
Wel raar omdat ik erg lekker gereden had.
Wie kan mij helpen??
Zijn die deeltjes in je olie bronskleurig? Zoja ...dikke pech
Dit zijn deeltjes van het big-end lager.Een nieuwe drijfstang/lager kan via Hotrod (Wiseco) of Carillo...
Hopelijk komt het niet zo ver...
Je motor heeft waarschijnlijk zand en vuil binnengekregen waardoor de zuigerveren (+ zuiger en cilinderwand )versleten zijn.Hopelijk zit je niet door de nicasil .... Hierdoor krijg je zo een extreem olieverbruik.Dat moet je ook wel extern zien (blauwe rook?)
Minstens nieuwe zuigerveren + cilinder honen.
Bij een XR is de juiste manier van olie checken ook heel belangrijk
Nog een tip: laat steeds je motor eventjes warmdraaien na een poetsbeurt,zodat al het vocht uit je verbrandingskamer is en je geen oxidatie krijgt (= versleten zuigerveren)
Minstens nieuwe zuigerveren + cilinder honen.
Bij een XR is de juiste manier van olie checken ook heel belangrijk
Nog een tip: laat steeds je motor eventjes warmdraaien na een poetsbeurt,zodat al het vocht uit je verbrandingskamer is en je geen oxidatie krijgt (= versleten zuigerveren)
Is dit misschien iets
http://194.19.84.6/xr/Honda_XR650R_manual.pdf
Groeten en heel veel succes !
LEO
http://194.19.84.6/xr/Honda_XR650R_manual.pdf
Groeten en heel veel succes !
LEO
- Sharky_Capas
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 23:16
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Allemaal erg bedankt.
Ik neem aan dat De Neus de juiste manual heeft.
Is inderdaad 143 mb maar ik kan er zeker wat mee!!
Heb kabel 5 min werk!!
(of heeft iemand hem toevallig in het nl??)
Thzzzzz
Ik neem aan dat De Neus de juiste manual heeft.
Is inderdaad 143 mb maar ik kan er zeker wat mee!!
Heb kabel 5 min werk!!
(of heeft iemand hem toevallig in het nl??)
Thzzzzz
- Sharky_Capas
- Berichten: 28
- Lid geworden op: vr aug 08, 2003 23:16
- Locatie: Bergen op Zoom
- Contacteer:
Ik was een beetje wezen crossen
Dat was best fijn. motor deed het prima!!
Daarna nogmaals mijn olie gecheckt. Pijl gaf weinig aan??.
Ik olie uit blok laten lopen zat er nog maar 0.8 liter in.
Tevens vond ik stukjes metaal in de olie (gruis)
Ik baal als een stekker.
Weet iemand wat er kapot kan zijn?
Waarschijnlijk kan ik het nog onder de garantie terug claimen!!
In de motor zat best veel gruis. Meer als normaal.
Ik twijvel er dan ook geen moment aan dat er iets goed fout is. Er is namelijk ook bijna 1 liter olie verbruikt in nog geen 150 kilometer.
De motorhandel waar ik de motor gekocht heb (300 km ver) wilde natuurlijk wel even kijken en het een en ander vervangen, echter heb ik mijn twijvels bij de montage. Hij zal waarschijnlijk het liefste zo min mogelijk vervangen en liefste zo goedkoop mogelijk houden!(als het over 2 maanden weer kapot gaat zijn het mijn kosten)
Ik wil waarschijnlijk alles in een keer goed vervangen. Weet ik zeker dat de motor weer goed is.
De restjes van olie is niet geheel duidelijk te zien maar overal in olie vonden we stukjes van 1mm tot 5 mm. Licht aluminium kleurig
Ik ben dus niet echt ervaren in Enduro's.
Echter reed hij lekker. Geen trek kracht verlies, geen trillingen, geen rare geluiden.
Maar als ik jou zo hoor en het de cilinder etc kan zijn klinkt het niet al te best. Zal wel prijzig zijn??
Ik denk dat ik de motor naar een expert laat brengen. Deze mag dan zeggen wat het is. ALs het veel schade is mag hij hem dichtschroeven en dan breng ik hem naar die motorhandelaar waar ik hem vandaan heb gehaald.
Tja denk je een Honda te kopen bij een motordealer (kleine motorcross/enduro winkel) is hij binnen 175 km al kapot
Mijn dealer heeft hem reeds gestart en vertelde dat hij prima klonk en ook prima liep. Ze gaan nu de oilie eens goed bekijken.
Zit daar teveel in dat word het blok uitelkaar gehaald.
Dat was best fijn. motor deed het prima!!
Daarna nogmaals mijn olie gecheckt. Pijl gaf weinig aan??.
Ik olie uit blok laten lopen zat er nog maar 0.8 liter in.
Tevens vond ik stukjes metaal in de olie (gruis)
Ik baal als een stekker.
Weet iemand wat er kapot kan zijn?
Waarschijnlijk kan ik het nog onder de garantie terug claimen!!
In de motor zat best veel gruis. Meer als normaal.
Ik twijvel er dan ook geen moment aan dat er iets goed fout is. Er is namelijk ook bijna 1 liter olie verbruikt in nog geen 150 kilometer.
De motorhandel waar ik de motor gekocht heb (300 km ver) wilde natuurlijk wel even kijken en het een en ander vervangen, echter heb ik mijn twijvels bij de montage. Hij zal waarschijnlijk het liefste zo min mogelijk vervangen en liefste zo goedkoop mogelijk houden!(als het over 2 maanden weer kapot gaat zijn het mijn kosten)
Ik wil waarschijnlijk alles in een keer goed vervangen. Weet ik zeker dat de motor weer goed is.
De restjes van olie is niet geheel duidelijk te zien maar overal in olie vonden we stukjes van 1mm tot 5 mm. Licht aluminium kleurig
Ik ben dus niet echt ervaren in Enduro's.
Echter reed hij lekker. Geen trek kracht verlies, geen trillingen, geen rare geluiden.
Maar als ik jou zo hoor en het de cilinder etc kan zijn klinkt het niet al te best. Zal wel prijzig zijn??
Ik denk dat ik de motor naar een expert laat brengen. Deze mag dan zeggen wat het is. ALs het veel schade is mag hij hem dichtschroeven en dan breng ik hem naar die motorhandelaar waar ik hem vandaan heb gehaald.
Tja denk je een Honda te kopen bij een motordealer (kleine motorcross/enduro winkel) is hij binnen 175 km al kapot
Mijn dealer heeft hem reeds gestart en vertelde dat hij prima klonk en ook prima liep. Ze gaan nu de oilie eens goed bekijken.
Zit daar teveel in dat word het blok uitelkaar gehaald.
Je hebt toch de olie afgelaten van het motorblok (aftap aan het voortandwiel) EN in de kader (aftap onderaan verticale buis waar een olieleiding vertrekt).Zoniet heb je niet alle olie afgelaten. Ook moet je je olie meten op de juiste manier.
Een Honda dealer is verplicht om alles te vervangen wat nodig is,in principe kost het hun niks want Honda betaalt uren en stukken
Ga dus direkt naar een goede Honda dealer en laat je blok geen 2X uit mekaar halen.Sommige dealers kunnen wel een fout van de klant inroepen (te laag olienivo/gebrekig onderhoud...etc)en je geen garantie toekennen.Sommige zeg ik ...Ook komt er steeds iemand kijken van Honda zelf.Laat het vuile werk opknappen door de handelaar waar je je motor kocht 300km terug,die kan ook bij een bevriende Honda dealer terecht en alles de 1x goed laten doen
Een Honda dealer is verplicht om alles te vervangen wat nodig is,in principe kost het hun niks want Honda betaalt uren en stukken
Ga dus direkt naar een goede Honda dealer en laat je blok geen 2X uit mekaar halen.Sommige dealers kunnen wel een fout van de klant inroepen (te laag olienivo/gebrekig onderhoud...etc)en je geen garantie toekennen.Sommige zeg ik ...Ook komt er steeds iemand kijken van Honda zelf.Laat het vuile werk opknappen door de handelaar waar je je motor kocht 300km terug,die kan ook bij een bevriende Honda dealer terecht en alles de 1x goed laten doen
Ik ben zelf vanaf 2000 in het bezit van een XR650R. ondertussen 2 Afrika ritten gemaakt en vele off-road kilometer. En ben zeer tevreden een ongelovelijk vermogen en koppel en degelijk gebouwd.
Ik haal veel informatie en tips van de volgende site/group wel even aanmelden:
http://groups.yahoo.com/group/XR650R
Heel veel succes Patrick
Ik haal veel informatie en tips van de volgende site/group wel even aanmelden:
http://groups.yahoo.com/group/XR650R
Heel veel succes Patrick