lc4

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
joep

kan iemand mij misschien vertellen waar de type aanduiding
LC4 precies voor staat?
letterlijk..



en verder de wezenlijke verschillen tussen een LC4 en een EXC.
ik weet dat bv dat het balhoofd verder achterover staat en dat uitlaat en kickstarter links zitten,maar daar houd het bij mij toch wel een heel
eind op... :oops:



bvd
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Jaaaaa, de eerste vraag kan ik beantwoorden. :)
LC4 = liquid cooled 4 valve.
Het verschil en/of overeenkomst tussen LC4 en EXC, die geef ik graag door aan de echte KTM kenners onder ons.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jeroen

Is het niet Liquid Cooled 4 Stroke, want er was toch ook een LC2 serie, wat dus dan 2takten zijn?
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Jeroen schreef:Is het niet Liquid Cooled 4 Stroke, want er was toch ook een LC2 serie, wat dus dan 2takten zijn?
klopt ja

en die lc8 dan 8) :lol:
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Rudy schreef:
Jeroen schreef:Is het niet Liquid Cooled 4 Stroke, want er was toch ook een LC2 serie, wat dus dan 2takten zijn?
klopt ja

en die lc8 dan 8) :lol:
LC 8 = 8 klepper twee cylinder .. ehh liquid cooled uiteraard :D
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

joep schreef:
en verder de wezenlijke verschillen tussen een LC4 en een EXC.

bvd
Oeps,

daar kan je BLADZIJDEN over vullen.
Kijk gewoon bij de specificaties op enkele KTM bladzijden, bv bij http://www.ktm-sommer.de

In essentie is de LC4 gebaseerd om een motor die dateert uit de 2 helft der jaren '80.
De EXC 4 takt is gebaseerd op een compleet nieuw ontwikkelde motor (1999)

Rijwielgedeelte is ook meer up to date bij de EXC

Jo VdB
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Hebben ze daar geen Husaberg, ter inspiratie, voor open geschroefd ?
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Jeroen

"inspiratie"/ "gekopïeerd"

What's in a word :twisted:
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

niks inspiratie gewoon hele fabriek opgekocht
jofa
Berichten: 178
Lid geworden op: za aug 16, 2003 16:17
Locatie: Berghem (NB)
Contacteer:

Dat er verschillen in het blok zitten OK.

maar zitten er ook verschillen in de opbouw van het frame ed.
ik heb me nl laten vertellen dat een LC4 niet "fatsoenlijk"in de
bocht te krijgen is.

want als je naar een LC4 kijkt zie je duidelijk dat het een andere fiets als een EXC is.

de EXC is (even grofweg gezegd) een crosser met lichten ,dat zie je zo.. 8)

maar een LC4??
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

de EXC is qua rijwiel gedeelte hetzelfde als de 250 sx tweetakten het blok heeft idd sterke gelijkenissen met de husaberg... vergelijk hem met de lc4 modellen en je ziet dat dit twee totaal andere motorfietsen zijn ..de EXC is veel meer een gooi en smijt machientje .. beter de bochten in te krijgen .. lichter van gewicht .. en ook het motortje is pittiger dan ( wel hoog toerig) dan de LC blokken ... MAAR ... (hebbie hem weer ) qua betrouwbaarheid kan dr geen motorblok tippen aan de LC4 :D hmm.. na mijn ervaringen met de EXC wordt het maar weer eens tijd dat ik mn ouwe (89er) LC4 uit het stof haal .. ...misschien een idee voor de fabriek : LC4 blokken in de EXC frames ?.. :P
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Ook de lc 4 heeft een aantal jaren nodig gehad om enige vorm van betrouwbaarheid te kunnen bereiken
De allereerste in nederland zijn door rotax blokken vervangen om te kunnen blijven rijden
De mintgroene uitvoering had veel problemen met een kunstof tandwiel van de olie pomp ontstekingen en erafspattende carburateurs
[het lijkt zowat wel een husaberg :lol: ]oftewel als er een aantal van ons in het geheugen gaan graven komt er ellende zat boven
Elke steiging van vermogen gaat ten koste van betrouwbaarheid
De husaberg 650 van 2004 heeft evenveel vermogen als mijn 99 er,hij blijft alleen beter heel :!:
Jeroen

Volgens "inside" informatie krijgen de KTM 2005, de Husaberg blokken van 2004. Weet niet of dit klopt, maar ik heb het van een Oostenrijker die zoals hij zelf zegt vrij nauw verwant is met de fabriek.
Husaberg zou in 2005 onder andere de kickstart rechts krijgen en separate koelers.
Plaats reactie