kan iemand mij misschien vertellen waar de type aanduiding
LC4 precies voor staat?
letterlijk..
en verder de wezenlijke verschillen tussen een LC4 en een EXC.
ik weet dat bv dat het balhoofd verder achterover staat en dat uitlaat en kickstarter links zitten,maar daar houd het bij mij toch wel een heel
eind op...
bvd
lc4
Moderator: ghulst
Jaaaaa, de eerste vraag kan ik beantwoorden.
LC4 = liquid cooled 4 valve.
Het verschil en/of overeenkomst tussen LC4 en EXC, die geef ik graag door aan de echte KTM kenners onder ons.
LC4 = liquid cooled 4 valve.
Het verschil en/of overeenkomst tussen LC4 en EXC, die geef ik graag door aan de echte KTM kenners onder ons.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Is het niet Liquid Cooled 4 Stroke, want er was toch ook een LC2 serie, wat dus dan 2takten zijn?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
klopt jaJeroen schreef:Is het niet Liquid Cooled 4 Stroke, want er was toch ook een LC2 serie, wat dus dan 2takten zijn?
en die lc8 dan
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
LC 8 = 8 klepper twee cylinder .. ehh liquid cooled uiteraardRudy schreef:klopt jaJeroen schreef:Is het niet Liquid Cooled 4 Stroke, want er was toch ook een LC2 serie, wat dus dan 2takten zijn?
en die lc8 dan
BIERTAKT crossen en zuupn
Oeps,joep schreef:
en verder de wezenlijke verschillen tussen een LC4 en een EXC.
bvd
daar kan je BLADZIJDEN over vullen.
Kijk gewoon bij de specificaties op enkele KTM bladzijden, bv bij http://www.ktm-sommer.de
In essentie is de LC4 gebaseerd om een motor die dateert uit de 2 helft der jaren '80.
De EXC 4 takt is gebaseerd op een compleet nieuw ontwikkelde motor (1999)
Rijwielgedeelte is ook meer up to date bij de EXC
Jo VdB
niks inspiratie gewoon hele fabriek opgekocht
Dat er verschillen in het blok zitten OK.
maar zitten er ook verschillen in de opbouw van het frame ed.
ik heb me nl laten vertellen dat een LC4 niet "fatsoenlijk"in de
bocht te krijgen is.
want als je naar een LC4 kijkt zie je duidelijk dat het een andere fiets als een EXC is.
de EXC is (even grofweg gezegd) een crosser met lichten ,dat zie je zo..
maar een LC4??
maar zitten er ook verschillen in de opbouw van het frame ed.
ik heb me nl laten vertellen dat een LC4 niet "fatsoenlijk"in de
bocht te krijgen is.
want als je naar een LC4 kijkt zie je duidelijk dat het een andere fiets als een EXC is.
de EXC is (even grofweg gezegd) een crosser met lichten ,dat zie je zo..
maar een LC4??
de EXC is qua rijwiel gedeelte hetzelfde als de 250 sx tweetakten het blok heeft idd sterke gelijkenissen met de husaberg... vergelijk hem met de lc4 modellen en je ziet dat dit twee totaal andere motorfietsen zijn ..de EXC is veel meer een gooi en smijt machientje .. beter de bochten in te krijgen .. lichter van gewicht .. en ook het motortje is pittiger dan ( wel hoog toerig) dan de LC blokken ... MAAR ... (hebbie hem weer ) qua betrouwbaarheid kan dr geen motorblok tippen aan de LC4 hmm.. na mijn ervaringen met de EXC wordt het maar weer eens tijd dat ik mn ouwe (89er) LC4 uit het stof haal .. ...misschien een idee voor de fabriek : LC4 blokken in de EXC frames ?..
BIERTAKT crossen en zuupn
Ook de lc 4 heeft een aantal jaren nodig gehad om enige vorm van betrouwbaarheid te kunnen bereiken
De allereerste in nederland zijn door rotax blokken vervangen om te kunnen blijven rijden
De mintgroene uitvoering had veel problemen met een kunstof tandwiel van de olie pomp ontstekingen en erafspattende carburateurs
[het lijkt zowat wel een husaberg ]oftewel als er een aantal van ons in het geheugen gaan graven komt er ellende zat boven
Elke steiging van vermogen gaat ten koste van betrouwbaarheid
De husaberg 650 van 2004 heeft evenveel vermogen als mijn 99 er,hij blijft alleen beter heel
De allereerste in nederland zijn door rotax blokken vervangen om te kunnen blijven rijden
De mintgroene uitvoering had veel problemen met een kunstof tandwiel van de olie pomp ontstekingen en erafspattende carburateurs
[het lijkt zowat wel een husaberg ]oftewel als er een aantal van ons in het geheugen gaan graven komt er ellende zat boven
Elke steiging van vermogen gaat ten koste van betrouwbaarheid
De husaberg 650 van 2004 heeft evenveel vermogen als mijn 99 er,hij blijft alleen beter heel
Volgens "inside" informatie krijgen de KTM 2005, de Husaberg blokken van 2004. Weet niet of dit klopt, maar ik heb het van een Oostenrijker die zoals hij zelf zegt vrij nauw verwant is met de fabriek.
Husaberg zou in 2005 onder andere de kickstart rechts krijgen en separate koelers.
Husaberg zou in 2005 onder andere de kickstart rechts krijgen en separate koelers.