Hallo ik heb een ktm 250 exc-f 2007 met het volgende probleem.
Als de motor koud is start en loopt hij goed,maar als hij warm is reageert
hij slecht op snel gas geven (het zelfde gevoel als dat het acceleratiepompje niet inspuit, maar die doet het goed).Geef je langzaam gas dan komt hij wel op toeren. Slaat ie af het gasgeven, dan krijg je hem moeilijk weer aan de praat Wie heeft misschien de oplossing
Ik ben diegene erg dankbaar die mij de oplossing kan geven.
KTM_JAN
ktm 250 exc-f reageert niet goed op het gas
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 87
- Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
- Locatie: Lopik
Vorig jaar met mijn husq 450 hetzelfde gehad maar bleek toch een vervuilde acc.pomp membraam te zijn.
Ik heb gelijk een groter bakje onder de acc.pomp gekocht en heb daarna nooit meer een probleem ondervonden.
De vervuiling kwam bij mij vooral via het stangetje op het membraam.
Ik heb gelijk een groter bakje onder de acc.pomp gekocht en heb daarna nooit meer een probleem ondervonden.
De vervuiling kwam bij mij vooral via het stangetje op het membraam.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Laat hem eens minder inspuiten. Vanaf hier lijkt het erop dat hij hem verzuipt. Zit er al een JD kitje in of iets dergelijks?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Begin eerst eens met het vervangen van de bougie en bougiekop.In de bougiekop zit een weerstand en die durft wel eens kapot gaan naa x aantal kilometers en dan reageert de motor niet goed op het gas als hij warm staat.
Ik heb dit reeds voorgehad bij verscheidene KTM's.
Is ook de kost niet en heb dit steeds bij in de rugzak tijdens het rijden...
Ik heb dit reeds voorgehad bij verscheidene KTM's.
Is ook de kost niet en heb dit steeds bij in de rugzak tijdens het rijden...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dat probleem ken ik ook uit ervaring maar bij mij resulteerde dat meer in een overduidelijk electronisch probleem van overslaan bij lage toeren onder vollast. Gewoon een paar vonken er tussenuit en dat voelt heel anders dan een carburateurprobleem wat niet zo aan/uit aanvoelt.
Warm starten deed ie bij mij met die kapotte dop trouwens nog prima
Warm starten deed ie bij mij met die kapotte dop trouwens nog prima
toch volg ik Sjikkentip zijn redeneringspeedphreax schreef:Dat probleem ken ik ook uit ervaring maar bij mij resulteerde dat meer in een overduidelijk electronisch probleem van overslaan bij lage toeren onder vollast. Gewoon een paar vonken er tussenuit en dat voelt heel anders dan een carburateurprobleem wat niet zo aan/uit aanvoelt.
Warm starten deed ie bij mij met die kapotte dop trouwens nog prima
ik heb zonet ook de bougiekop op mijn 2009 vervangen
en 't was opgelost
wil je zekerheid over die kop: meet hem even door
minder dan 5 kilo Ohm en je hebt je probleem gevonden
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Om een bougiekop te vervangen hoef je hem toch niet naar een dealer te brengen?ktm_jan schreef:Ik heb hem vanmiddag naar WPM gebracht, zodra hij terug is zal ik vertellen wat er aan gebeurd is
Ktm_Jan
Maar als je graag kwistig bent met je geld...en de zelfstandigen moeten ook leven nu ten tijde van de crisis...
Laat ons dan weten wat de oorzaak was.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Om een bougiekop te vervangen hoef je hem toch niet naar een dealer te brengen?
Maar als je graag kwistig bent met je geld...en de zelfstandigen moeten ook leven nu ten tijde van de crisis...
Sjikkentip, je hebt op alle fronten gelijk, maar als je er al een dag mee bezig bent geweest en er zijn nog geen verbeteringen, dan doe je wel eens gekke dingen (geld uitgeven).
Je had gelijk bougiedop +kabel zijn vernieuwd, andere sproeier bezetting er in en de straal van de acc. pomp is verzet, spoot tegen het spruitstukrubber aan. hij loopt nu super.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren
KTM_jan
Maar als je graag kwistig bent met je geld...en de zelfstandigen moeten ook leven nu ten tijde van de crisis...
Sjikkentip, je hebt op alle fronten gelijk, maar als je er al een dag mee bezig bent geweest en er zijn nog geen verbeteringen, dan doe je wel eens gekke dingen (geld uitgeven).
Je had gelijk bougiedop +kabel zijn vernieuwd, andere sproeier bezetting er in en de straal van de acc. pomp is verzet, spoot tegen het spruitstukrubber aan. hij loopt nu super.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren
KTM_jan
- sjikkentip
- Berichten: 500
- Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
- Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel
Ik heb altijd gelijk héé (graptje natuurlijk)
Bedankt voor ons op de hoogte te houden maar met wat de dealer gedaan heeft weet je nog altijd niet of het enkel de bougiekop was of niet...
Bedankt voor ons op de hoogte te houden maar met wat de dealer gedaan heeft weet je nog altijd niet of het enkel de bougiekop was of niet...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Mooi!ktm_jan schreef: Je had gelijk bougiedop +kabel zijn vernieuwd, andere sproeier bezetting er in en de straal van de acc. pomp is verzet, spoot tegen het spruitstukrubber aan. hij loopt nu super.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren
KTM_jan
Weet je of de richting vd straal daadwerkelijk is aangepast, of is de timing of kracht ervan (hoe ver 'ie komt) aangepast?
de pomp komt gewoon te vroeg in actie,Frank! schreef: Weet je of de richting vd straal daadwerkelijk is aangepast, of is de timing of kracht ervan (hoe ver 'ie komt) aangepast?
daardoor spuit deze tegen de nog gesloten gasschuif aan
wat die dealer waarschijnlijk gedaan heeft is gewoon de timing van de pomp wat aangepast (iets verlaat)
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Ik denk het ook, jammer dat de OP niet meer reageerd.
Dacht even dat ze misschien de nozzle-richting verandert hadden, dan had ik graag geweten waarmee ze dat doen...
Dacht even dat ze misschien de nozzle-richting verandert hadden, dan had ik graag geweten waarmee ze dat doen...