ktm 250 exc-f reageert niet goed op het gas

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ktm_jan
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 23:02
Locatie: Delden

Hallo ik heb een ktm 250 exc-f 2007 met het volgende probleem.
Als de motor koud is start en loopt hij goed,maar als hij warm is reageert
hij slecht op snel gas geven (het zelfde gevoel als dat het acceleratiepompje niet inspuit, maar die doet het goed).Geef je langzaam gas dan komt hij wel op toeren. Slaat ie af het gasgeven, dan krijg je hem moeilijk weer aan de praat Wie heeft misschien de oplossing
Ik ben diegene erg dankbaar die mij de oplossing kan geven.

KTM_JAN
singlerider1
Berichten: 87
Lid geworden op: zo okt 22, 2006 17:52
Locatie: Lopik

Vorig jaar met mijn husq 450 hetzelfde gehad maar bleek toch een vervuilde acc.pomp membraam te zijn.
Ik heb gelijk een groter bakje onder de acc.pomp gekocht en heb daarna nooit meer een probleem ondervonden.
De vervuiling kwam bij mij vooral via het stangetje op het membraam.
ktm_jan
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 23:02
Locatie: Delden

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb de carburateur er achter weg gehad en acc.pomp schoon gemaakt (er zat geen vuil in) en spuit voldoende in dus dat is het niet. Hij loopt aleen maar slecht als ie warm is
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Laat hem eens minder inspuiten. Vanaf hier lijkt het erop dat hij hem verzuipt. Zit er al een JD kitje in of iets dergelijks?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Begin eerst eens met het vervangen van de bougie en bougiekop.In de bougiekop zit een weerstand en die durft wel eens kapot gaan naa x aantal kilometers en dan reageert de motor niet goed op het gas als hij warm staat.
Ik heb dit reeds voorgehad bij verscheidene KTM's.
Is ook de kost niet en heb dit steeds bij in de rugzak tijdens het rijden...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Dat probleem ken ik ook uit ervaring maar bij mij resulteerde dat meer in een overduidelijk electronisch probleem van overslaan bij lage toeren onder vollast. Gewoon een paar vonken er tussenuit en dat voelt heel anders dan een carburateurprobleem wat niet zo aan/uit aanvoelt.

Warm starten deed ie bij mij met die kapotte dop trouwens nog prima
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

speedphreax schreef:Dat probleem ken ik ook uit ervaring maar bij mij resulteerde dat meer in een overduidelijk electronisch probleem van overslaan bij lage toeren onder vollast. Gewoon een paar vonken er tussenuit en dat voelt heel anders dan een carburateurprobleem wat niet zo aan/uit aanvoelt.

Warm starten deed ie bij mij met die kapotte dop trouwens nog prima
toch volg ik Sjikkentip zijn redenering
ik heb zonet ook de bougiekop op mijn 2009 vervangen
en 't was opgelost
wil je zekerheid over die kop: meet hem even door
minder dan 5 kilo Ohm en je hebt je probleem gevonden

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
ktm_jan
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 23:02
Locatie: Delden

Ik heb hem vanmiddag naar WPM gebracht, zodra hij terug is zal ik vertellen wat er aan gebeurd is

Ktm_Jan
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

ktm_jan schreef:Ik heb hem vanmiddag naar WPM gebracht, zodra hij terug is zal ik vertellen wat er aan gebeurd is

Ktm_Jan
Om een bougiekop te vervangen hoef je hem toch niet naar een dealer te brengen?
Maar als je graag kwistig bent met je geld...en de zelfstandigen moeten ook leven nu ten tijde van de crisis... :lol:

Laat ons dan weten wat de oorzaak was.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
ktm_jan
Berichten: 11
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 23:02
Locatie: Delden

Om een bougiekop te vervangen hoef je hem toch niet naar een dealer te brengen?
Maar als je graag kwistig bent met je geld...en de zelfstandigen moeten ook leven nu ten tijde van de crisis...

Sjikkentip, je hebt op alle fronten gelijk, maar als je er al een dag mee bezig bent geweest en er zijn nog geen verbeteringen, dan doe je wel eens gekke dingen (geld uitgeven).
Je had gelijk bougiedop +kabel zijn vernieuwd, andere sproeier bezetting er in en de straal van de acc. pomp is verzet, spoot tegen het spruitstukrubber aan. hij loopt nu super.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren

KTM_jan
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Ik heb altijd gelijk héé (graptje natuurlijk) :lol:
Bedankt voor ons op de hoogte te houden maar met wat de dealer gedaan heeft weet je nog altijd niet of het enkel de bougiekop was of niet...
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

ktm_jan schreef: Je had gelijk bougiedop +kabel zijn vernieuwd, andere sproeier bezetting er in en de straal van de acc. pomp is verzet, spoot tegen het spruitstukrubber aan. hij loopt nu super.
Iedereen bedankt die de moeite heeft genomen om te reageren

KTM_jan
Mooi! ;)

Weet je of de richting vd straal daadwerkelijk is aangepast, of is de timing of kracht ervan (hoe ver 'ie komt) aangepast?
Gery400
Berichten: 400
Lid geworden op: ma dec 13, 2004 20:55
Locatie: Overhespen (Linter)

Frank! schreef: Weet je of de richting vd straal daadwerkelijk is aangepast, of is de timing of kracht ervan (hoe ver 'ie komt) aangepast?
de pomp komt gewoon te vroeg in actie,
daardoor spuit deze tegen de nog gesloten gasschuif aan
wat die dealer waarschijnlijk gedaan heeft is gewoon de timing van de pomp wat aangepast (iets verlaat)

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)


Ride it like you stole it!
Frank!
Berichten: 227
Lid geworden op: do dec 09, 2004 11:33
Locatie: Enschede
Contacteer:

Ik denk het ook, jammer dat de OP niet meer reageerd.
Dacht even dat ze misschien de nozzle-richting verandert hadden, dan had ik graag geweten waarmee ze dat doen... ;)
Plaats reactie