Aanpassen carbsetting
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- Edwin
- Contacteer:
Van het weekend weer even tijd om te knutselen aan de carbs. Krijg op dit moment in het middengebied iets te veel benzine, dus clipjes van gasnaalden van standje -1 naar +1 (uitgaande van 5 standen en nr3 = neutraal). Vanmorgen testrit naar de zaak toe, en zowaar loopt die nu zonder stotteren of klappen uit de uitlaat. Voor de gein nog eens proberen om de gasnaalden neutraal te zetten.
Assumption is the mother of all fuck ups
Bij mijn nieuwe aanwinst de clips ook maar wat lager gezet waardoor de gasnaald wat hoger komt te liggen. Helaas heb ik niet op de motor gereden met standaard setting...
...mijn bevinding is dat het vermogen van de motor wat eerder het gas vrijkomt, dus bij halve slag gas geeft die meer vermogen.
Voordeel: motor lijkt sterker omdat hij wat sneller vermogen geeft
Nadeel: Vermogen is minder te doseren.
...mijn bevinding is dat het vermogen van de motor wat eerder het gas vrijkomt, dus bij halve slag gas geeft die meer vermogen.
Voordeel: motor lijkt sterker omdat hij wat sneller vermogen geeft
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
Ehh... je bedoelt heeft eerder meer vermogen en blijft meer vermogen geven tot in het rood.Voordeel: motor lijkt sterker omdat hij wat sneller vermogen geeft
Doserbaar? dat ligt aan je gashand en weer wenen aan een andere gas respons..
Vraag maar aan Frans met z'n nieuwe BIG.. moet er ook aan wenen maar heeft wel een dikke grijns als ie dat zegt

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Nee, ik bedoel zoals ik het schreef.
Maarja het hele verhaal blijft super subjectief. Meten is weten...maarja ik heb de situatie niet gemeten voor de gasnaald verschuiving, dus rollerbank heeft nu geen zin meer.
Maarja het hele verhaal blijft super subjectief. Meten is weten...maarja ik heb de situatie niet gemeten voor de gasnaald verschuiving, dus rollerbank heeft nu geen zin meer.
Suzuki DR 750SK Big '89