tik in motor van dr800s sr43a
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
Hallo , ik ben hier nieuw en zit met een probleempje , sedert ik die motor heb gekocht vorige week zit ik met een tik in motor rechts boven bij de kleppen of decompressie klep , ik heb reeds de balansasketting opgespannen zoals hier beschreven staat en mijn kleppen ook gezet maar ik blijf met die tik zitten , hoe meer gas ik geef hoe luider die gaat en dat is niet leuk om ermee te toeren als je hem pas hebt , nu is het relaitje ook begeven denk ik van startmotor , hij tikt ook , als ik bakel van startmotor afkoppel en rechtstreeks tegen baterij hou kan ik hem starten , anders niet meer , men grootste zorg is nu wel dat getik in de motor , dank bij voorbaat , grtz Francois
Getik in de kop kan o.a. komen door een versleten nokkenas (en/of tuimelaars).
Als de kleppen goed staan en hij nog steeds onacceptabel tikt dan kan het geen kwaad daar eens naar te kijken. Als je een beetje bekend bent met het de big is de kleppendeksel eraf in 1,5uur.
Er is op dit forum nog een topic te vinden waarin er ook een ingelopen nokkenas werd besproken. Oorzaak was iets met olie pomp oid waardoor hij niet goed smeerd werd.
Als de kleppen goed staan en hij nog steeds onacceptabel tikt dan kan het geen kwaad daar eens naar te kijken. Als je een beetje bekend bent met het de big is de kleppendeksel eraf in 1,5uur.
Er is op dit forum nog een topic te vinden waarin er ook een ingelopen nokkenas werd besproken. Oorzaak was iets met olie pomp oid waardoor hij niet goed smeerd werd.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
@ leo , " bakel " moest kabel geworden zijn , was al in de vroege uurtjes he toen ik dit berichtje schreef .
@shifty-PK , ik denk om die nokkenas en tuimelaars eens goed te bekijken na het verlof , ga vannaf vrijdag éérst alles een wat laten bekoelen tijdens een weekje limburg , begin het nu ook wat onder de knie te krijgen van dat demonteren en monteren van alles die in de weg zit van zo een DR big om bij die motor te geraken , dat 1,5uur wel mogelijk zal zijn zijn schedel eens open te leggen en die nokkenas met tuimelaars te kontroleren .
@JoeBar , 1,5uur is wel hou voorbij als je rekening houd dat al die plastiek die erom zit ook nog moet gedemonteerd worden en alles wat redelijk sorterend wegleggen erbij komt , vrg Francois
@shifty-PK , ik denk om die nokkenas en tuimelaars eens goed te bekijken na het verlof , ga vannaf vrijdag éérst alles een wat laten bekoelen tijdens een weekje limburg , begin het nu ook wat onder de knie te krijgen van dat demonteren en monteren van alles die in de weg zit van zo een DR big om bij die motor te geraken , dat 1,5uur wel mogelijk zal zijn zijn schedel eens open te leggen en die nokkenas met tuimelaars te kontroleren .
@JoeBar , 1,5uur is wel hou voorbij als je rekening houd dat al die plastiek die erom zit ook nog moet gedemonteerd worden en alles wat redelijk sorterend wegleggen erbij komt , vrg Francois
-
Hey Francios,
Alle BIG vragen kan je gewoon bij de BIG club vragen
welke km stand heb?
Een duidelijk getik in de kop kan een versleten tuimelaar\nokkenas zijn..
Dus idd ff kijken...
plastic kan op de tank blijfen zitten, die delen los maken van de snavel [4 x inbus] en de bout recht voor onder de tank los, zadel los en tank met plastic eraf..
welke km stand heb?
Dus idd ff kijken...
plastic kan op de tank blijfen zitten, die delen los maken van de snavel [4 x inbus] en de bout recht voor onder de tank los, zadel los en tank met plastic eraf..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
hallo zappa.suzuki , km stand zal wel zeker niet kloppen daar er maar 25000km opstaan , zal ergens wel paar km meer zijn als er nog geen 1 voor die 25000moet staan , anders ziet hij er nog redelijk gezond uit , hij staat wel op monobike velgen en banden , nieuwe remschijf vooraan en een goed toegetakelde achteraan met rode remplaatjes achter ?? waarschijnlijk van het hardere typpe , voor die tuimelaars en nokkenas zal ik na men weekje verlof kijken , volgens de dealer bij ons zouden de tuimelaars ergens 75€/stuk kosten , nokkenas geeft hij geen prijs gegeven , ergens 200€ schat ik , we zien wel , vrg Francoiszappa.suzuki schreef:Hey Francios,
welke km stand heb?
Dus idd ff kijken...
-
Heb een sport nokkenas en tuimelaars liggen voor e160.- ex verzenden..
hebben 50km gedraaid... dus gewoon nieuw
-
- Contacteer:
die rode remblokjes heb ik ook, dat zijn inderdaad gesinterde.. en die zijn ook inderdaad harder dan normale, maar ik merk wel dat mijn toch al versleten remschijf nu nog sneller in slijt en die remblokken gaan met fanatiek zand/modder gebruik ook maar een maand mee..
ongesinterde in de modder minder dan 2 volledige ritten :/
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
Je hebt PB terugswa65 schreef:Je hebt een pb-tje , grtz Francoiszappa.suzuki schreef:Heb een sport nokkenas en tuimelaars liggen voor e160.- ex verzenden..
En CW heeft een eigen rijstijl en moet niet als gemidelde gezien worden.. hij is zeg maar "uniek"...........
-
Vandaag schedelke ( kleppendenksel ) afgenomen van motor en inderdaad de kleptuimellaar van inlaatpoorten is volledig ingelopen , nokkenas is ook lichtjes beschadigt .
@zappa.suzuki , je hebt PB
grtz swa
@zappa.suzuki , je hebt PB
grtz swa
-
Hey Swa,
Je hebt PB terug en de spullen liggen klaar
Heb je straks een licht opgevoerde BIG
???? watblieft??? ......... rij jij met je voet op de rem?????CrazyWezel schreef:die rode remblokjes heb ik ook, dat zijn inderdaad gesinterde.. en die zijn ook inderdaad harder dan normale, maar ik merk wel dat mijn toch al versleten remschijf nu nog sneller in slijt en die remblokken gaan met fanatiek zand/modder gebruik ook maar een maand mee..
Ik rij met de zachtere remplakken,en heb verleden week mijn EERSTE remsetje verwisselt (voor en achter)
Ik gebruik dan ok ALTIJD samen mijn voorrem, die staat er niet voor niets op!
Maar ja....ik geef dan ook geen gas!
-
hey zappa , je hebt PB berichtje terug , als je het goed vind kunnen we het zo oplossen , grtz swazappa.suzuki schreef:Hey Swa,
-
Oef , probleem opgelost van deze avond , deze morgen efkes op en neer naar zappa.suzuki gereden , ongeveer 550km, echt een heel toffe kerel en de koffie stond reeds klaar , deze namiddag dan stukken gemonteerd , sportnokkenas en nieuwe klepstoters en gaan dat hij nu doet , WAW , grtz swa , alvast bedankt voor de tips
-
Hey Swa,
Graag gedaan, mooi dat ie nu wel goed rijd..
Ben benieuwd hoe die as je supermotard laat blazen
Grtzzz
Graag gedaan, mooi dat ie nu wel goed rijd..
Ben benieuwd hoe die as je supermotard laat blazen
Grtzzz