Krat bier voor gouden tip KTM 620 power suffer!

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

Ja helaas, m'n ktm 620 EGS '97 wil maar niet goed lopen
En nu gaan we het oplossen!

Probleem:

Start en loopt perfect, maarrrr..... totaal geen trekkracht in het midden/hoge toeren gebied. Hij doorloopt de toeren wel maar is totaal niet explosief. Krijg hem niet eens in zijn 1 omhoog, dus een enorme power suffer.

Wat heb ik gedaan/gecheckt?
Nw. luchtfilter
naald/buis
ontsteking + tijdstip
bobine
carb 3x gecleaned...
Kop gereviseerd...
zuigerveren enz. binnen de toleranties
nieuwe pakkingen

Help ik word er gek van!
Af en toe na een nachtje staan rijd hij ineens wel keihard, maar stort in na ong. 6 km, dan verandert je dikke 620 in een honda nx 250 ofzo..... B|

Hij rijd dus af en toe, alleen op het begin! wel eens op vol vermogen.
Ben me een beetje ten einde raad.

Dus wie gaat de krat bier winnen?

ps. foto's kunnen pas na de 3 post's:P
Shifty-PK
Berichten: 1594
Lid geworden op: do jan 25, 2007 15:04
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Test je compressie toch nog eens; mijn ervaring met een versleten zuiger is dat deze koud nog redelijk goed presteer maar eenmaal op temperatuur wordt het een stuk minder.
Suzuki DR 750SK Big '89

Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Beluchting van je tankdop verstopt/afgeknepen ? :idea:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Na 6 km? Ik zou meteen aan een tankbeluchting gaan denken.

(warsteiner ) shjt , te laat 8) :wink:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

beetje laat, maar daar sluit ik me ook bij aan ja..
snachts raakt ie zn vacuum kwijt, en dan na een paar km trekt hij weer vacuum en is het over met de pret..

als je rijd en hij dut in, tankdop een beetje open doen, en kijken of hij dan in eens weer wel wil.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

het beroemde tankdopverhaal gaat helaas niet op, zelfs zonder dop gereden:p
zuigerveren zijn goed dus ik neem aan zuiger ook??? zag er goed uit geen groeven of roet onder de veren.

gekke is na die onstekings wissel deed hij het ong. 30km goed.... en drna verviel het weer in zn oude probleem, er zitten geen draadbreuken o.i.d.

compressie is echt niet normaal veel, dat heb ik wel gemeten met mn voet:p kan dr gewoon op gaan staan (70kg)

op advies van brouwer thermostaat eruitgehaald omdattie mss te warm werd, dit gedaan... ennn..... maakt niks uit....

hmmm er zou ook iemand naar mogen kijken/rijden, dan zou ik wel daarheen willen rijden. woon zelf 15 km vanaf uitrecht.

nog meer ideeen? graag...
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Rij geen KTM maar een oud beestje, heb laatst de cilinder vervangen om dat ie olie zoop en in eens niet boven de 110km wou.. tijdens het sleutelen kwam ik er achter dat de uitgaande bedrading van het ontstekingscarter beschadigt waren :roll:
Dus niet door rijden kwam daarvan :x

Kan het zijn dat je CDI niet van timing wisseld? die van mij heeft 3 verschillende onstekings tijdstippen..

Omdat ie koud wel wil soms en heet niet klinkt het als een spoel / elctro probleem
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

of misschien je bobine gaar, wordt de bobine debiel heet tijdens het lopen?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Pfft, gelukkig dat het niet de tankbeluchting is, ik heb me een partij dorst :lol:

Na de ontstekingswissel wel goed voor 30km?!
Wat wat heb je allemaal los gehad, zit er een mechanische vervroeger op of wordt dit elektronisch geregeld?

Welke Carburateur zit er op ik zie net dat er 2 types voor bestaan.
Is dit een Dell 'Orto en is die zeef schoon (waar de brandstofslang op aangesloten zit) .
Mikuni (vacuum) carburateur is met een membraan; is de membraan niet lek?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Welk merk bier?? :lol:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

SijmenTT schreef:Ja helaas, m'n ktm 620 EGS '97 wil maar niet goed lopen
En nu gaan we het oplossen!

Probleem:

Start en loopt perfect, maarrrr..... totaal geen trekkracht in het midden/hoge toeren gebied. Hij doorloopt de toeren wel maar is totaal niet explosief. Krijg hem niet eens in zijn 1 omhoog, dus een enorme power suffer.

Wat heb ik gedaan/gecheckt?
Nw. luchtfilter
naald/buis
ontsteking + tijdstip
bobine
carb 3x gecleaned...
Kop gereviseerd...
zuigerveren enz. binnen de toleranties
nieuwe pakkingen

Help ik word er gek van!
Af en toe na een nachtje staan rijd hij ineens wel keihard, maar stort in na ong. 6 km, dan verandert je dikke 620 in een honda nx 250 ofzo..... B|

Hij rijd dus af en toe, alleen op het begin! wel eens op vol vermogen.
Ben me een beetje ten einde raad.

Dus wie gaat de krat bier winnen?

ps. foto's kunnen pas na de 3 post's:P



Loopt ie wel zuiver maar verliest na een tijdje z'n vermogen ?
Kleppen te strak ?

Mocht het toch een carb issue zijn: heeft je choke er invloed op ?
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

cdi/bobine is 1 ding, rood kastje met 4 draden.
Is uitgewisseld voor een nieuwe en maakte geen verschil.
Heb dus niet gecheckt of de bobine debiel heet word.....

Kleppen staan sws niet te strak... kop gereviseerd en in en uitlaat op 0.15 gezet.

In hogere toeren, trilt hij ook TE veel en lijkt het blok wel iets zwaarder te lopen. Drijfstang zat gewoon goed geperst, niet te strak enz.

ennuh krat bier naar keuze:P
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

ff foto: sorry van de kwaliteit:P
Afbeelding

Afbeelding

Nog zonder cil btw..
Afbeelding

(bij een eventueel goed bod wil ik overwegen om hem te verkopen)

Dus wie gaat de krat bier winnen? (of een KTM sm) :P
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

Bougiedop kapot?
j. buikema
Berichten: 98
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26

wanneer zijn de problemen ontstaan? na een hele tijd niet rijden, of zo van de een op de andere dag?
als hij een tijdje heeft stilgestaan zou ik toch nog eens naar de brandstoftoevoer kijken;
tank eraf, kraantje eraf en zeefje op de kraan goed schoonmaken
tank goed schoonspoelen met benzine
nieuwe benzine tanken (dus niet meer de oude gebruiken)
ook zeefje in carburateur (waar de slang op komt) schoonmaken
slag in benzineslang?

warsteiner is akkoord
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

Bougiedop idd vervangen... lijkt een kwaal te zijn.

Heb hem gekocht met dit probleem, en kwam er pas achter toen hij ineens 2x zo hard reed....

Zit nieuwe benzine in, kraantje loopt keihard door, zeef in carb is schoon....
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Al een keer een bus carburateurreiniger erdoorheen gereden?

Ik heb gelukkig nog een paar flessen bier staan.

Edit : Hoe krijgt die motor/ontsteking spanning?
Maw heb je geen dynamo/spanning probleem te hoog of te laag?
Je moet toch ergens spanning kunnen meten?

Edit 2, wel hele grote ploatjes :shock:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1187
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Heb je je vlotterniveau al gecontroleerd?
lijkt wel of het wat te laag is.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

excuus voor de ploatjes, mss kan je het probleem dan wel zien zitten...

dynamo? licht en ontsteking is 1 unit, ingegoten dus compleet uitgewisseld.

vlotterniveau.....
nu alles uit elkaar, hoger gezet, ff gegeten en dus nu ff inelkaar schroeven en tjekken of't beter is...
(fingers crossed)
JdM
Berichten: 99
Lid geworden op: zo jun 10, 2007 12:41
Locatie: Aalst-Waalre NL ;)

SijmenTT schreef:excuus voor de ploatjes, mss kan je het probleem dan wel zien zitten...

dynamo? licht en ontsteking is 1 unit, ingegoten dus compleet uitgewisseld.

vlotterniveau.....
nu alles uit elkaar, hoger gezet, ff gegeten en dus nu ff inelkaar schroeven en tjekken of't beter is...
(fingers crossed)
Ik hoop voor je dat het gelukt is, maar je had beter eerst even kunnen controleren hoe het niveau was voordat je het zomaar hoger gaat zetten...
Nu maar hopen dat de brandstof niet blijft lopen ;)
Gas?Gas!
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

Je kan gewoon ff je kraan open zetten en kijken wanneer je vlotter de boel afsluit.... geen probleem.

maximaal gezet, stroomt niet over, 1x door de straat gereden, het lijkt ietsje heel ietsje beter....

maar tis nog steeds niks...... :(
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Misschien iets heel stoms maar wel makkelijk te testen. Probeer eens een nieuwe accu, misschien te weinig spanning voor een goede vonk :?:

(of heeft dit model nog geen accu... dat weet ik namelijk nie :P )
Allways replace the cheapest parts first :P
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

maakt niet uit alle tips zijn welkom, helaas zit hier geen accu in....

hmm

komop mensen! het moet toch iets zijn...
Binnenkort weer die onsteking terugschroeven.... kijken of er ineens wat verschil in zit..

andere ideën?
Marc Otten
Berichten: 107
Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45

Timing van je ontsteking heb je al bekeken.

Heb je de timing van je nokkenas ook gecontroleerd?

Dit verklaart alleen niet waarom hij soms wel goed loopt. :?
ktm300mxc
SijmenTT
Berichten: 21
Lid geworden op: di jun 23, 2009 20:53
Locatie: Harmelen

Jup dubbel check...

zelf in elkaar gezet na kop revisie... stip op nokkenas en tandwiel gelijk, en de '3de' stip gelijk met de bovenkant van de kop. Als de zuiger in het BDP geblokkeert staat.

hmmm.....

mensen met andere ktm's 620 in de buurt?
Plaats reactie