Ja helaas, m'n ktm 620 EGS '97 wil maar niet goed lopen
En nu gaan we het oplossen!
Probleem:
Start en loopt perfect, maarrrr..... totaal geen trekkracht in het midden/hoge toeren gebied. Hij doorloopt de toeren wel maar is totaal niet explosief. Krijg hem niet eens in zijn 1 omhoog, dus een enorme power suffer.
Wat heb ik gedaan/gecheckt?
Nw. luchtfilter
naald/buis
ontsteking + tijdstip
bobine
carb 3x gecleaned...
Kop gereviseerd...
zuigerveren enz. binnen de toleranties
nieuwe pakkingen
Help ik word er gek van!
Af en toe na een nachtje staan rijd hij ineens wel keihard, maar stort in na ong. 6 km, dan verandert je dikke 620 in een honda nx 250 ofzo..... B|
Hij rijd dus af en toe, alleen op het begin! wel eens op vol vermogen.
Ben me een beetje ten einde raad.
Dus wie gaat de krat bier winnen?
ps. foto's kunnen pas na de 3 post's:P
Krat bier voor gouden tip KTM 620 power suffer!
Moderator: ghulst
Test je compressie toch nog eens; mijn ervaring met een versleten zuiger is dat deze koud nog redelijk goed presteer maar eenmaal op temperatuur wordt het een stuk minder.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
beetje laat, maar daar sluit ik me ook bij aan ja..
snachts raakt ie zn vacuum kwijt, en dan na een paar km trekt hij weer vacuum en is het over met de pret..
als je rijd en hij dut in, tankdop een beetje open doen, en kijken of hij dan in eens weer wel wil.
snachts raakt ie zn vacuum kwijt, en dan na een paar km trekt hij weer vacuum en is het over met de pret..
als je rijd en hij dut in, tankdop een beetje open doen, en kijken of hij dan in eens weer wel wil.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
het beroemde tankdopverhaal gaat helaas niet op, zelfs zonder dop gereden:p
zuigerveren zijn goed dus ik neem aan zuiger ook??? zag er goed uit geen groeven of roet onder de veren.
gekke is na die onstekings wissel deed hij het ong. 30km goed.... en drna verviel het weer in zn oude probleem, er zitten geen draadbreuken o.i.d.
compressie is echt niet normaal veel, dat heb ik wel gemeten met mn voet:p kan dr gewoon op gaan staan (70kg)
op advies van brouwer thermostaat eruitgehaald omdattie mss te warm werd, dit gedaan... ennn..... maakt niks uit....
hmmm er zou ook iemand naar mogen kijken/rijden, dan zou ik wel daarheen willen rijden. woon zelf 15 km vanaf uitrecht.
nog meer ideeen? graag...
zuigerveren zijn goed dus ik neem aan zuiger ook??? zag er goed uit geen groeven of roet onder de veren.
gekke is na die onstekings wissel deed hij het ong. 30km goed.... en drna verviel het weer in zn oude probleem, er zitten geen draadbreuken o.i.d.
compressie is echt niet normaal veel, dat heb ik wel gemeten met mn voet:p kan dr gewoon op gaan staan (70kg)
op advies van brouwer thermostaat eruitgehaald omdattie mss te warm werd, dit gedaan... ennn..... maakt niks uit....
hmmm er zou ook iemand naar mogen kijken/rijden, dan zou ik wel daarheen willen rijden. woon zelf 15 km vanaf uitrecht.
nog meer ideeen? graag...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Rij geen KTM maar een oud beestje, heb laatst de cilinder vervangen om dat ie olie zoop en in eens niet boven de 110km wou.. tijdens het sleutelen kwam ik er achter dat de uitgaande bedrading van het ontstekingscarter beschadigt waren
Dus niet door rijden kwam daarvan
Kan het zijn dat je CDI niet van timing wisseld? die van mij heeft 3 verschillende onstekings tijdstippen..
Omdat ie koud wel wil soms en heet niet klinkt het als een spoel / elctro probleem
Dus niet door rijden kwam daarvan
Kan het zijn dat je CDI niet van timing wisseld? die van mij heeft 3 verschillende onstekings tijdstippen..
Omdat ie koud wel wil soms en heet niet klinkt het als een spoel / elctro probleem
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
of misschien je bobine gaar, wordt de bobine debiel heet tijdens het lopen?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Pfft, gelukkig dat het niet de tankbeluchting is, ik heb me een partij dorst
Na de ontstekingswissel wel goed voor 30km?!
Wat wat heb je allemaal los gehad, zit er een mechanische vervroeger op of wordt dit elektronisch geregeld?
Welke Carburateur zit er op ik zie net dat er 2 types voor bestaan.
Is dit een Dell 'Orto en is die zeef schoon (waar de brandstofslang op aangesloten zit) .
Mikuni (vacuum) carburateur is met een membraan; is de membraan niet lek?
Na de ontstekingswissel wel goed voor 30km?!
Wat wat heb je allemaal los gehad, zit er een mechanische vervroeger op of wordt dit elektronisch geregeld?
Welke Carburateur zit er op ik zie net dat er 2 types voor bestaan.
Is dit een Dell 'Orto en is die zeef schoon (waar de brandstofslang op aangesloten zit) .
Mikuni (vacuum) carburateur is met een membraan; is de membraan niet lek?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Welk merk bier??
SijmenTT schreef:Ja helaas, m'n ktm 620 EGS '97 wil maar niet goed lopen
En nu gaan we het oplossen!
Probleem:
Start en loopt perfect, maarrrr..... totaal geen trekkracht in het midden/hoge toeren gebied. Hij doorloopt de toeren wel maar is totaal niet explosief. Krijg hem niet eens in zijn 1 omhoog, dus een enorme power suffer.
Wat heb ik gedaan/gecheckt?
Nw. luchtfilter
naald/buis
ontsteking + tijdstip
bobine
carb 3x gecleaned...
Kop gereviseerd...
zuigerveren enz. binnen de toleranties
nieuwe pakkingen
Help ik word er gek van!
Af en toe na een nachtje staan rijd hij ineens wel keihard, maar stort in na ong. 6 km, dan verandert je dikke 620 in een honda nx 250 ofzo..... B|
Hij rijd dus af en toe, alleen op het begin! wel eens op vol vermogen.
Ben me een beetje ten einde raad.
Dus wie gaat de krat bier winnen?
ps. foto's kunnen pas na de 3 post's:P
Loopt ie wel zuiver maar verliest na een tijdje z'n vermogen ?
Kleppen te strak ?
Mocht het toch een carb issue zijn: heeft je choke er invloed op ?
cdi/bobine is 1 ding, rood kastje met 4 draden.
Is uitgewisseld voor een nieuwe en maakte geen verschil.
Heb dus niet gecheckt of de bobine debiel heet word.....
Kleppen staan sws niet te strak... kop gereviseerd en in en uitlaat op 0.15 gezet.
In hogere toeren, trilt hij ook TE veel en lijkt het blok wel iets zwaarder te lopen. Drijfstang zat gewoon goed geperst, niet te strak enz.
ennuh krat bier naar keuze:P
Is uitgewisseld voor een nieuwe en maakte geen verschil.
Heb dus niet gecheckt of de bobine debiel heet word.....
Kleppen staan sws niet te strak... kop gereviseerd en in en uitlaat op 0.15 gezet.
In hogere toeren, trilt hij ook TE veel en lijkt het blok wel iets zwaarder te lopen. Drijfstang zat gewoon goed geperst, niet te strak enz.
ennuh krat bier naar keuze:P
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: ma mei 16, 2005 21:26
wanneer zijn de problemen ontstaan? na een hele tijd niet rijden, of zo van de een op de andere dag?
als hij een tijdje heeft stilgestaan zou ik toch nog eens naar de brandstoftoevoer kijken;
tank eraf, kraantje eraf en zeefje op de kraan goed schoonmaken
tank goed schoonspoelen met benzine
nieuwe benzine tanken (dus niet meer de oude gebruiken)
ook zeefje in carburateur (waar de slang op komt) schoonmaken
slag in benzineslang?
warsteiner is akkoord
als hij een tijdje heeft stilgestaan zou ik toch nog eens naar de brandstoftoevoer kijken;
tank eraf, kraantje eraf en zeefje op de kraan goed schoonmaken
tank goed schoonspoelen met benzine
nieuwe benzine tanken (dus niet meer de oude gebruiken)
ook zeefje in carburateur (waar de slang op komt) schoonmaken
slag in benzineslang?
warsteiner is akkoord
Bougiedop idd vervangen... lijkt een kwaal te zijn.
Heb hem gekocht met dit probleem, en kwam er pas achter toen hij ineens 2x zo hard reed....
Zit nieuwe benzine in, kraantje loopt keihard door, zeef in carb is schoon....
Heb hem gekocht met dit probleem, en kwam er pas achter toen hij ineens 2x zo hard reed....
Zit nieuwe benzine in, kraantje loopt keihard door, zeef in carb is schoon....
Al een keer een bus carburateurreiniger erdoorheen gereden?
Ik heb gelukkig nog een paar flessen bier staan.
Edit : Hoe krijgt die motor/ontsteking spanning?
Maw heb je geen dynamo/spanning probleem te hoog of te laag?
Je moet toch ergens spanning kunnen meten?
Edit 2, wel hele grote ploatjes
Ik heb gelukkig nog een paar flessen bier staan.
Edit : Hoe krijgt die motor/ontsteking spanning?
Maw heb je geen dynamo/spanning probleem te hoog of te laag?
Je moet toch ergens spanning kunnen meten?
Edit 2, wel hele grote ploatjes
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
excuus voor de ploatjes, mss kan je het probleem dan wel zien zitten...
dynamo? licht en ontsteking is 1 unit, ingegoten dus compleet uitgewisseld.
vlotterniveau.....
nu alles uit elkaar, hoger gezet, ff gegeten en dus nu ff inelkaar schroeven en tjekken of't beter is...
(fingers crossed)
dynamo? licht en ontsteking is 1 unit, ingegoten dus compleet uitgewisseld.
vlotterniveau.....
nu alles uit elkaar, hoger gezet, ff gegeten en dus nu ff inelkaar schroeven en tjekken of't beter is...
(fingers crossed)
Ik hoop voor je dat het gelukt is, maar je had beter eerst even kunnen controleren hoe het niveau was voordat je het zomaar hoger gaat zetten...SijmenTT schreef:excuus voor de ploatjes, mss kan je het probleem dan wel zien zitten...
dynamo? licht en ontsteking is 1 unit, ingegoten dus compleet uitgewisseld.
vlotterniveau.....
nu alles uit elkaar, hoger gezet, ff gegeten en dus nu ff inelkaar schroeven en tjekken of't beter is...
(fingers crossed)
Nu maar hopen dat de brandstof niet blijft lopen
Gas?Gas!
Je kan gewoon ff je kraan open zetten en kijken wanneer je vlotter de boel afsluit.... geen probleem.
maximaal gezet, stroomt niet over, 1x door de straat gereden, het lijkt ietsje heel ietsje beter....
maar tis nog steeds niks......
maximaal gezet, stroomt niet over, 1x door de straat gereden, het lijkt ietsje heel ietsje beter....
maar tis nog steeds niks......
Misschien iets heel stoms maar wel makkelijk te testen. Probeer eens een nieuwe accu, misschien te weinig spanning voor een goede vonk
(of heeft dit model nog geen accu... dat weet ik namelijk nie )
(of heeft dit model nog geen accu... dat weet ik namelijk nie )
Allways replace the cheapest parts first
maakt niet uit alle tips zijn welkom, helaas zit hier geen accu in....
hmm
komop mensen! het moet toch iets zijn...
Binnenkort weer die onsteking terugschroeven.... kijken of er ineens wat verschil in zit..
andere ideën?
hmm
komop mensen! het moet toch iets zijn...
Binnenkort weer die onsteking terugschroeven.... kijken of er ineens wat verschil in zit..
andere ideën?
-
- Berichten: 107
- Lid geworden op: ma jan 23, 2006 19:45
Timing van je ontsteking heb je al bekeken.
Heb je de timing van je nokkenas ook gecontroleerd?
Dit verklaart alleen niet waarom hij soms wel goed loopt.
Heb je de timing van je nokkenas ook gecontroleerd?
Dit verklaart alleen niet waarom hij soms wel goed loopt.
ktm300mxc
Jup dubbel check...
zelf in elkaar gezet na kop revisie... stip op nokkenas en tandwiel gelijk, en de '3de' stip gelijk met de bovenkant van de kop. Als de zuiger in het BDP geblokkeert staat.
hmmm.....
mensen met andere ktm's 620 in de buurt?
zelf in elkaar gezet na kop revisie... stip op nokkenas en tandwiel gelijk, en de '3de' stip gelijk met de bovenkant van de kop. Als de zuiger in het BDP geblokkeert staat.
hmmm.....
mensen met andere ktm's 620 in de buurt?