Werkzaamheden tot nu aan GO!!!
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
well, now my WP Extremes is on the way to Stefan Hessler who will work on them to revalve/machine/change travel lenght to 250 mm (stock SR43 is 240, my WP Extremes are 280).
It will be perfect forks and it worth it. I just need more patience now...
It will be perfect forks and it worth it. I just need more patience now...
Tijdens het ritje met zappa gisteren bleek de accu ineens dood/leeg te zijn. Kon 2 dingen zijn, accu kapot of het laad systeem werkt niet meer goed.
Vandaag dus maar het laadsysteem doorgemeten en de accu aan de lader. Blijkt dat de wisselspanning die van de 3 gele draden vanuit de spoel komen maar 66volt geven, waarbij het wphb aangeeft dat wanneer deze minder dan 70volt geeft de spoel defect is (en dit alles bij 5000tpm)
Ook gaf de accu spanning bij 5000tpm niet meer dan 13,5v terwijl deze tussen de 14 en 15,5 moet zitten.
Grote kans dus dat mijn spoel overleden is, iemand hier ervaring mee?
Dit weekend iig zonder licht rijden zodat de accu het uithoudt voor alleen het starten.
@ Iedereen: Heeft iemand nog een lichtspoel voor mij liggen? Zit er nog verschil tussen een sr41 en sr43?
Ook wel iets bijzonders meegemaakt vandaag. Na wat moeizame start pogingen gaf de startmotor geen kick meer; alleen het start relais maakte nog een tik geluid. Even meten bij de startmotor en die kreeg wel 12v door bij 't starten. Toen wat klappen met een hamer op de start motor gegeven waardoor hij weer wilde draaien. Is dit een teken dat die aan het overlijden is of alleen dementie verschijnselen?
Vandaag dus maar het laadsysteem doorgemeten en de accu aan de lader. Blijkt dat de wisselspanning die van de 3 gele draden vanuit de spoel komen maar 66volt geven, waarbij het wphb aangeeft dat wanneer deze minder dan 70volt geeft de spoel defect is (en dit alles bij 5000tpm)
Ook gaf de accu spanning bij 5000tpm niet meer dan 13,5v terwijl deze tussen de 14 en 15,5 moet zitten.
Grote kans dus dat mijn spoel overleden is, iemand hier ervaring mee?
Dit weekend iig zonder licht rijden zodat de accu het uithoudt voor alleen het starten.
@ Iedereen: Heeft iemand nog een lichtspoel voor mij liggen? Zit er nog verschil tussen een sr41 en sr43?
Ook wel iets bijzonders meegemaakt vandaag. Na wat moeizame start pogingen gaf de startmotor geen kick meer; alleen het start relais maakte nog een tik geluid. Even meten bij de startmotor en die kreeg wel 12v door bij 't starten. Toen wat klappen met een hamer op de start motor gegeven waardoor hij weer wilde draaien. Is dit een teken dat die aan het overlijden is of alleen dementie verschijnselen?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
En dan nog iets: wat zijn weg banden ongelovelijke ondingen om van een velg te halen:
Ik kreeg hem maar niet van mijn velg; terwijl ik dezelfde band al 3x eerder een stuk makkelijker van de velg heb gehaald.
Uiteindelijk maar de truuc met de zijstandaard uitgehaald...en je raad het nooit: de bevestiging van de zijstandaard aan het frame verboog gewoon toen ik op de voetsteun aan het dansen was toen de band eerst nog niet eraf wilde komen ...kan ik ook weer laten lassen...mooi kut.
Ik kreeg hem maar niet van mijn velg; terwijl ik dezelfde band al 3x eerder een stuk makkelijker van de velg heb gehaald.
Uiteindelijk maar de truuc met de zijstandaard uitgehaald...en je raad het nooit: de bevestiging van de zijstandaard aan het frame verboog gewoon toen ik op de voetsteun aan het dansen was toen de band eerst nog niet eraf wilde komen ...kan ik ook weer laten lassen...mooi kut.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb een spoel kapot gehad, lade idd niet meer dan 13.nog wat.. net ff gemeten maar laad rond de 14.4 v
Er zit verschil tussen de spoelen, SR41 heeft 1 spoel voor de ontsteking, de SR43 2 spoelen.
Bij de startmotor kan 1 of beide koolstofborstels versleten/verkruimeld zijn.. redelijk makkelijk zelf te vervangen..
Maar kan ook aan je accu liggen die zwaar geleden heeft door het compleet leeg trekken..
PS we kunnen accu's ruilen halverwege de rit.. laad ik die van jou weer op
Er zit verschil tussen de spoelen, SR41 heeft 1 spoel voor de ontsteking, de SR43 2 spoelen.
Bij de startmotor kan 1 of beide koolstofborstels versleten/verkruimeld zijn.. redelijk makkelijk zelf te vervangen..
Maar kan ook aan je accu liggen die zwaar geleden heeft door het compleet leeg trekken..
PS we kunnen accu's ruilen halverwege de rit.. laad ik die van jou weer op
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Slim zappa
Maar een sr43 accu is volgens mij ook anders, de min pool is bij mij links, bij een sr43 rechts dacht ik
Maar een sr43 accu is volgens mij ook anders, de min pool is bij mij links, bij een sr43 rechts dacht ik
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Hey Shifty,
Ik kom gewoon met m'n SR41 dus wij kunnen gewoon ruilen .
Tot zaterdag
Ik kom gewoon met m'n SR41 dus wij kunnen gewoon ruilen .
Tot zaterdag
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey, weer wat geleerd, heb idd de + links.. nu kan je hem natuurlijk altijd omdraaien als de kabels lang genoeg zijn maar dat hoeft dus niet dankzij onze Frans...Shifty-PK schreef:Slim zappa
Maar een sr43 accu is volgens mij ook anders, de min pool is bij mij links, bij een sr43 rechts dacht ik
En Frans, neem je drugs wel mee
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
GO!!!!!!! krijgt er een broertje bij:
Uit hetzelfde jaar; vroeger blauw maar na een facelift zilver.
Wat klein werk moet er aan gedaan worden en dan zal het de weg fiets worden. A.s. zondag haal ik hem op; foto's volgen.
Uit hetzelfde jaar; vroeger blauw maar na een facelift zilver.
Wat klein werk moet er aan gedaan worden en dan zal het de weg fiets worden. A.s. zondag haal ik hem op; foto's volgen.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Voor die prijs kan je niet nat gaan.. had ik hem anders wel voor gekocht
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Rally kuip binnen; sluit behoorlijk aan op de tanks...dat gaat wat moois worden...
volgende stap is het pas maken van de kuip en alle oversized randen binnen proporties snijden.
volgende stap is het pas maken van de kuip en alle oversized randen binnen proporties snijden.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Kabouter plop
Sorry.......
Enne zie ik daar een 750 in de linker benedenhoek?
Sorry.......
Enne zie ik daar een 750 in de linker benedenhoek?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Hij is inderdaad aardig aan de grote kant; zal nog wat bijgetrimd gaan worden maar als die straks mooi blauw is die helemaal strak.
De achterbrug had ik er nog niet in gebouwd. De aanpassingen waren iets te lastig om zeker van te zijn dat het ging werken.
Tis idd de nieuwe 750 in de hoek;
De achterbrug had ik er nog niet in gebouwd. De aanpassingen waren iets te lastig om zeker van te zijn dat het ging werken.
Tis idd de nieuwe 750 in de hoek;
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
sowhey ..... lekker bezig zeg ziet er radicaal uit.
@ zappa, zo'n witte puntmuts doet me toch echt ergens anders aan denken
@ zappa, zo'n witte puntmuts doet me toch echt ergens anders aan denken
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do sep 06, 2007 15:55
- Locatie: Heemskerk
- Contacteer:
Je bent al een poosje aan 't knutselen, maar het begint er aardig op te lijken!
Gaaf project hoor.
Gaaf project hoor.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
net de voorkant van n intercity
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Volgens mij wordt dat echt wel stoer
Is ie trouwens voor de Ardennenrit klaar? of moeten wij ons voor de andere ritten dat weekeinde in gaan schrijven
Succes iig met zagen/vijlen/ boren en spuiten.
Mazzel Frans
Is ie trouwens voor de Ardennenrit klaar? of moeten wij ons voor de andere ritten dat weekeinde in gaan schrijven
Succes iig met zagen/vijlen/ boren en spuiten.
Mazzel Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Dan moet die zeker klaar zijn Frans.
Wat nu nog gedaan moet worden aan go! is:
- Alluminium voorframe maken
- kuip op maat zagen
- kuip spuiten
- Ohja en start probleem oplossen met de startmotor, maar met zwartje erbij moet het probleem snel geanalyseerd zijn.
Vanavond eerstje testritje met zwartje gemaakt, motor trekt lekker op maar er moet nog wel wat gebeuren aan de voorrem en de achterrem moet ik ook nog monteren Maar das allemaal wel te regelen.
De laser produro die er op zat is lekker stil, maar er komt wel wat geklonk vanuit het linker carter deksel. Dus de volgende stap de inwendige kettinkjes checken op overmatige speling.
Wat nu nog gedaan moet worden aan go! is:
- Alluminium voorframe maken
- kuip op maat zagen
- kuip spuiten
- Ohja en start probleem oplossen met de startmotor, maar met zwartje erbij moet het probleem snel geanalyseerd zijn.
Vanavond eerstje testritje met zwartje gemaakt, motor trekt lekker op maar er moet nog wel wat gebeuren aan de voorrem en de achterrem moet ik ook nog monteren Maar das allemaal wel te regelen.
De laser produro die er op zat is lekker stil, maar er komt wel wat geklonk vanuit het linker carter deksel. Dus de volgende stap de inwendige kettinkjes checken op overmatige speling.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Hee, ik wist niet dat 'mijn' bedrijf ralleyrijden sponserde!!! (en mijn tussen haakjes want ik werk er alleen maar...)
OJ
OJ
Marten, zat jij in Zoetermeer of ben jij onderhoudsmonteur? Zelf zit ik bij CSE in Zoetermeer.
OJ
OJ
Kleine update:
- Frame waaraan de kuip komt te hangen is nu volledig klaar,
- ophangingsrubbers klaar
- Aansluiting kuip met tank pas gemaakt
Yet to do:
- Bovenste delen uitsnijden, volgens de fotoshop.
- Frame lampunit maken en uitsnijden in kap.
- Frame waaraan de kuip komt te hangen is nu volledig klaar,
- ophangingsrubbers klaar
- Aansluiting kuip met tank pas gemaakt
Yet to do:
- Bovenste delen uitsnijden, volgens de fotoshop.
- Frame lampunit maken en uitsnijden in kap.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.